A mai napon megjelent a Triumph központi weboldalán a Daytona 675 sportmotor 2012-es kiadása. A hat éve gyártott és az általában aktív versenypályára járó rajongócsoport által apró termete, fürgesége, és henger?rtartalmához képest hihetetlenül er?teljes er?forrása miatt imádott motoros kerékpárhoz csak finoman nyúltak a mérnökök – a 675R-hez tették még hasonlóbbá.
A legszembet?n?bb változás a feliratok megváltozott tipográfiája: a 2011-es modellévben már a Speed és Street Triplákon megjelent az új, négyzetesebb, elegánsabbnak ható bet?típus a tankon, ugyanezt a fontot vitték le a motor oldalidomára a 675 és Daytona feliratokban.
A félig feketére fényezett hasidom egyértelm?en az Öhlins-szekkel és verseny (monoblock) Brembo fékekkel szerelt R-változatot utánozza, és R-es hatást próbál kelteni az a néhány új, feketére eloxált alkatrész is, melyeket alig venni ugyan észre, de az összhatás egységességét, sportosságát igenis megdobják: ilyen a kormányvég súly, az els? féktárcsák felfogatása, a lábtartókonzol, vagy a szintén befeketedett (de persze nem elioxálás által) légbeöml? feletti m?anyag díszcsík.
Az er?forrás, és úgy nagyjából a motor minden része technikailag változatlan, a soros háromhengeres továbbra is tiszteletreméltó 125 lóer?t (@12.600 f./p.) és 72 Nm nyomatékot (11.700) produkál a 185 kilós menetkész (!) tömeg mellett – szárazon 162 kilós.
A futóm?vek továbbra is mindenhogy állíthatóak, a fék radiális Nissin, a színösszeállítások száma azonban háromról kett?re csökken: a képen látható Ördögpiros mellett újra lesz Fantomfekete arany szín? kerékkel, akárcsak a tavalyi Special Edition.
A Triumph bemutatója azonban felveti a kérdést: az MCN által júliusban közkinccsé tett kémfotókon megmutatott, láthatóan lényegesen átdolgozott új Daytonát csak a 2013-as szezonban akarja piacra dobni Hinckley? A jelek szerint bizonyára igen. Viszont akkor roppantmód szerencsétlennek mondhatják magukat a triumph-osok, hiszen általában, ha kiderül egy bármilyen járm?r?l, legyen az két vagy négykerek?, hogy hamarosan új változat érkezik bel?le, az „el?z?”, de akkor még (most még) jelenlegi modell iránt igencsak lecsökken a kereslet.
A Daytona 675 2012-es verziójára is ez a sors várna? Elképzelhet?, egyetlen menekülési útvonal a Triumph számára, ha az új modellb?l az R-változatot csak 2014-ben dobja piacra.
Legutóbbi hozzászólások