Hirdetés

Még egy ezüst Kornélnak

Hirdetés

Szöveg: -nn- Fotó: nth108.com

Németh Kornél valamiért mindig tud meglepetést okozni nekünk. Ki tudja, talán azért mert egy Isten áldotta ?stehetség. Ha nem ebbe az országban születik, akkor már tuti többszörös világbajnok vagy amerikai bajnok lenne akármilyen terepszakágban. Alkalmazkodóképessége egészen parádés. Élete els? endurókrossz versenyét a második helyen fejezte be. Ismeretlen pályákon, ismeretlen ellenfelekkel szemben. Az elmlúlt hétvégén újra meglepett minket még egy ezüstéremmel. Figyelni kell rá már endurókrosszban is – ezt még a többszörs Európa-bajnok és Erzberg Rodeó gy?ztes Simo Kirssi is belátta.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Harc az elemekkel

A finn klasszis ugyanis az egyetlen, aki le tudta eddig gy?zni a német Cross Country bajnokság magyar újoncát. A sorozat második veresenyén, a technikás walldorfi pályán az els? tankolási szünetig még volt egy halvány esélye Kornélnak a gy?zelemre. Kirssi onnantól nem kegyelmezett a mez?nynek. A 2004-es bajnok kett?b?l kett?nél jár az idei kiírásban.

A rajtot Kornél kapta el a legjobban. Kirssi egy darabig figyelte ellenfellét, majd tapasztalatát latba vetve megel?zte hazánk fiát. Mindezt 5000 néz? el?tt, a szezon legkeményebb páyáján. Kirssi igyekezete hamar megbosszulta magát: a sz?k erd?s részen elkapott a vállával egy fát és elesett, így újra Németh diktálta az élen a tempót. Kettejük kering?je az els? tankolási szünetig tartott. Kirssi és a BMW csapat gyorsabban letudta a szervizelést, majd a frissit? után 40 másodpercre tornázta el?nyét.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Relax

A finisig nem változott már a sorrend. 2 óra elteltével Kirssi, Németh, Bartosz Oblucki befutóval lett vége a német Cross Country második versenyének. Kornél klasszis teljesítménye ellenére továbbra is a motokrosszt tartja az els? számú csatamezejének. Elmondása szerint, amint lesz rá lehet?sége, újra a világbajnokságon mérettetné meg magát.

‘Túl vagyok az els? három versenyen; két magyaron és egy német Cross Country-n. A CC jól sikerült, sokkal jobban, mint amire számítani mertem. Három nagy hibát követtem el egy köves szakaszon, ahol háromszor fullasztottam le a motort – igen, itt köveken kellett motorozni, nem is kicsiken. Számomra furcsa volt és szokatlan, hogy ezen a rövid szakaszon majdnem mindenki gyorsabb volt, mint én. A második órában azonban kezdtem megszokni az új körülményeket és jobban ment minden. A tankolás is egy érdekes dolog – megtörni a versenyt, ez valóban furcsa. Nagyon élveztem a versenyt; itt mindenki nagyon barátságos, segít?kész és közvetlen – még a versenyz?k is (!) –, nem úgy, mint például egy MX VB-én. Ett?l függetlenül az MX a hazám; onnan jöttem és – ha engedik a küls? tényez?k – oda is szeretnék visszatérni.’ – olvasható Kornél honlapján. Ezeket még az els? verseny után írta.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Szétesve

Kornél hosszú évek óta el?ször nem tagja a motokrossz-világbajnokság mez?nyének. A KTM európai vezérkara nem támogatja 2009-ben a privát csapatok vb-s szereplését, így a Sarholz Racinggel szerz?désben álló Németh rajta kívül álló okok miatt nem kapott lehet?séget a világbajnokságon. Csapata ezért indította el a német Cross Country sorozaton, emellett pedig a nyílt német motokrossz bajnokságon, az ADAC Masterson való minél jobb szereplés a magyar fiú célja. Lehet?leg a bajnoki cím megszerzése.

A hazai szurkolók legnagyobb örömére, Kornél nem hanyagolja el a magyarországi versenyeket sem. Most, hogy nem olyan s?r? a naptára több magyar bajnokin is láthatjuk ?t motorozni. Legközelebb most vasárnap, a monori viadalon áll rajthoz.

German Cross Country Championship, Rd. 2 Walldorf

1. Simo Kirssi (FIN), BMW
2. Németh Kornél (HUN), KTM
3. Bartosz Oblucki (POL), Husqvarna
4. Alexandre Rouis (FRA), Yamaha
5. Bert Meyer (GER), Honda
6. Dennis Schröter (GER), KTM
7. Christian Weiß (GER), TM
8. Andy Boller (GER), KTM 450
9. Stefan Ludwig (GER), Husaberg
10. Stefan Geyer (GER), KTM