A malajziai MotoGP-tesztelés harmadik napján el?bújtak a Hondák, és újfent a világbajnoki címvéd? Casey Stoner bizonyult a leggyorsabbnak. Az es?s id? által megmételyezett tesztsorozaton a csapatok közel nem tudtak annyit motorozni, amennyit egy ilyen többnapos eseményen illene, ez pedig egyértelm?en azokat segíti, akik alapból versenyképes csomaggal rendelkeznek – nos, a HRC ilyen, mint azt már bemutatták egypárszor a közelmúltban.
‘Sajnos nem tudtuk kiaknázni az els? két tesztnapot Sepangban, kedden csak 16 kört mentem, miel?tt eleredt az es?, szerdán egyáltalán nem motoroztunk. Ezért aztán remek volt nyeregbe pattanni a zárónapon, végre normalizálódó körülmények között. Sok dolgon állítgattunk, f?leg az elektronikán, próbálgatjuk a motor karakterét. A tengelytáv rövidítésével próbáltunk úrrá lenni a futóm?pattogáson, ez hellyel-közzel sikerült, nem teljes a siker. Összességében elégedett vagyok az RC213V-vel, futóm? és menetdinamika szempontjából kiváló motor, az egyedüli problémánk a futóm?pattogás, de ezen még fogunk tudni dolgozni’ – így az ifjú apuka, Stoner.
2’00’473 Stoner legjobb körideje, nem sokkal mögötte, 175 ezreddel lemradva a csapattárs Dani Pedrosa zárt. A legjobb yamahás, egyben az összetett harmadik helyezettje Andrea Dovizioso a Tech 3 színeiben – a tavaly még ugyancsak hondás színekben vigécked? olasz a gyári csapat élmen?jét, Jorge Lorenzót utasította maga mögé – a spanyol a délel?tt során esett is. M1 az ötödik helyen Cal Crutchlow révén.
‘Életem egyik legdurvább versenyszimulációját vittem végbe, mivel az ezres motort sokkal fárasztóbb vezetni, f?leg így, hogy a hátsó gumi három-négy kör után érezhet?en elkezd fogyni. Érzésre jó a motor, stabil, de a helyzetünk sokban különbözik a tavalyitól – kigyorsításnál százszor nehezebb kontroll alatt tartani a hátsó kereket, olyan, mintha vízen mennék’ – értékelt Lorenzo. A Yamaha-dominanciával zárult második nap leggyorsabbja, a csapattárs Ben Spies is elégedett, persze ‘kis balesetét’ szívesen kihagyta volna. ‘Az elektronikában nagyot léptünk el?re és a motor hátulját is sikerült jól beállítanunk, érezhet? a javulás. Az esésért kár, de az kiderült, hogy hatalmas potenciál van a motorban, ezért nagyon optimistán utazunk Jerezbe.’
A legjobb ducatis Hector Barbera a Pramac Racing motorjával, hatodik – óriási csalódás a Desmók szereplése egyel?re, de az id?eredmények min?ségénél is nagyobb probléma, hogy igazi el?relépést nem sikerült elérniük a maláj túra során, miközben a szezonkezdet vészesen közelít. Valentino Rossi tizedik, 57 mért kör után (a legtöbb második legtöbb az egész mez?nyben), másodperc fölötti hátránnyal az elejét?l.
‘Az egyetlen aprócska pozitívum, hogy sikerült csökkenteni a lemaradásunkat id?ben, 1,2 mp-r?l egy másodpercre. A másik jó hír, hogy az új elektronika m?ködik. Az viszont lesújtó, ahol a tabellán állunk. Rengeteg dolgot kipróbáltunk, de csak rosszabb lett minden. Sokkal nehezebben ment a motorozás, mint pár hete, persze, a pálya és az id?járás is kellemetlenebb volt, de ez mintha bennünket még inkább sújtott volna, mint a többieket. Az is szerencsétlenül jött ki, hogy a nap legkedvez?bb részében, amikor tényleg lehetett volna menni, gondjaink adódtak a teleszkóppal, így nem tudtuk kihasználni az alkalmat, elvesztegettünk egy csomó id?t. Talán ha nincs ez a kiesés, három-négy tizeddel jobb az eredmény. Nincs tragédia, de egyértelm? a lemaradásunk’ – mondta a Doki, akinek els?re nem jött be az új sisak.
Sepang, harmadik tesztnap, eredmények
1 Casey Stoner Repsol Honda Team 2:00.473 – – 34 kör
2 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 2:00.648 +0.175 +0.175 40
3 Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech 3 2:00.802 +0.154 +0.329 54
4 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 2:00.877 +0.075 +0.404 51
5 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 2:00.986 +0.109 +0.513 54
6 Hector Barbera Pramac Racing Team 2:01.231 +0.245 +0.758 66
7 Alvaro Bautista San Carlo Honda Gresini 2:01.275 +0.044 +0.802 51
8 Ben Spies Yamaha Factory Racing 2:01.432 +0.157 +0.959 28
9 Stefan Bradl LCR Honda 2:01.492 +0.060 +1.019 54
10 Valentino Rossi Ducati Team 2:01.550 +0.058 +1.077 57
11 Nicky Hayden Ducati Team 2:01.609 +0.059 +1.136 44
12 Franco Battaini Cardion AB Motoracing 2:03.490 +1.881 +3.017 39
13 Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 2:03.681 +0.191 +3.208 43
14 Yonny Hernández Avintia Racing 2:06.632 +2.951 +6.159 48
15 Ivan Silva Avintia Racing 2:06.785 +0.153 +6.312 53
Második nap, eredmények
1 Ben Spies Yamaha Factory Racing 2:01.285 – – 35
2 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 2:01.293 +0.008 +0.008 26
3 Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech 3 2:01.522 +0.229 +0.237 18
4 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 2:01.695 +0.173 +0.410 22
5 Nicky Hayden Ducati Team 2:01.748 +0.053 +0.463 39
6 Hector Barbera Pramac Racing Team 2:01.989 +0.241 +0.704 26
7 Valentino Rossi Ducati Team 2:02.130 +0.141 +0.845 18
8 Franco Battaini Cardion AB Motoracing 2:03.566 +1.436 +2.281 20
9 Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 2:05.816 +2.250 +4.531 14
10 Ivan Silva Avintia Racing 2:07.532 +1.716 +6.247 39
11 Yonny Hernández Avintia Racing 2:08.213 +0.681 +6.928 26
Els? nap, eredmények
1 Casey Stoner Repsol Honda Team 2:01.761 – – 16
2 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 2:02.005 +0.244 +0.244 36
3 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 2:02.436 +0.431 +0.675 22
4 Ben Spies Yamaha Factory Racing 2:02.819 +0.383 +1.058 31
5 Alvaro Bautista San Carlo Honda Gresini 2:02.959 +0.140 +1.198 24
6 Nicky Hayden Ducati Team 2:03.132 +0.173 +1.371 55
7 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 2:03.213 +0.081 +1.452 27
8 Valentino Rossi Ducati Team 2:03.245 +0.032 +1.484 39
9 Hector Barbera Pramac Racing Team 2:03.612 +0.367 +1.851 24
10 Stefan Bradl LCR Honda 2:03.820 +0.208 +2.059 31
11 Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech 3 2:03.830 +0.010 +2.069 23
12 Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 2:05.510 +1.680 +3.749 25
13 Franco Battaini Cardion AB Motoracing 2:05.563 +0.053 +3.802 11
14 Ivan Silva Avintia Racing 2:08.109 +2.546 +6.348 32
15 Yonny Hernández Avintia Racing 2:08.767 +0.658 +7.006 16
Legutóbbi hozzászólások