EST. 2002

Még mindig a Hondák a leggyorsabbak a MotoGP-ben

A malajziai MotoGP-tesztelés harmadik napján el?bújtak a Hondák, és újfent a világbajnoki címvéd? Casey Stoner bizonyult a leggyorsabbnak. Az es?s id? által megmételyezett tesztsorozaton a csapatok közel nem tudtak annyit motorozni, amennyit egy ilyen többnapos eseményen illene, ez pedig egyértelm?en azokat segíti, akik alapból versenyképes csomaggal rendelkeznek – nos, a HRC ilyen, mint azt már bemutatták egypárszor a közelmúltban.

‘Sajnos nem tudtuk kiaknázni az els? két tesztnapot Sepangban, kedden csak 16 kört mentem, miel?tt eleredt az es?, szerdán egyáltalán nem motoroztunk. Ezért aztán remek volt nyeregbe pattanni a zárónapon, végre normalizálódó körülmények között. Sok dolgon állítgattunk, f?leg az elektronikán, próbálgatjuk a motor karakterét. A tengelytáv rövidítésével próbáltunk úrrá lenni a futóm?pattogáson, ez hellyel-közzel sikerült, nem teljes a siker. Összességében elégedett vagyok az RC213V-vel, futóm? és menetdinamika szempontjából kiváló motor, az egyedüli problémánk a futóm?pattogás, de ezen még fogunk tudni dolgozni’ – így az ifjú apuka, Stoner.

2’00’473 Stoner legjobb körideje, nem sokkal mögötte, 175 ezreddel lemradva a csapattárs Dani Pedrosa zárt. A legjobb yamahás, egyben az összetett harmadik helyezettje Andrea Dovizioso a Tech 3 színeiben – a tavaly még ugyancsak hondás színekben vigécked? olasz a gyári csapat élmen?jét, Jorge Lorenzót utasította maga mögé – a spanyol a délel?tt során esett is. M1 az ötödik helyen Cal Crutchlow révén.

‘Életem egyik legdurvább versenyszimulációját vittem végbe, mivel az ezres motort sokkal fárasztóbb vezetni, f?leg így, hogy a hátsó gumi három-négy kör után érezhet?en elkezd fogyni. Érzésre jó a motor, stabil, de a helyzetünk sokban különbözik a tavalyitól – kigyorsításnál százszor nehezebb kontroll alatt tartani a hátsó kereket, olyan, mintha vízen mennék’ – értékelt Lorenzo. A Yamaha-dominanciával zárult második nap leggyorsabbja, a csapattárs Ben Spies is elégedett, persze ‘kis balesetét’ szívesen kihagyta volna. ‘Az elektronikában nagyot léptünk el?re és a motor hátulját is sikerült jól beállítanunk, érezhet? a javulás. Az esésért kár, de az kiderült, hogy hatalmas potenciál van a motorban, ezért nagyon optimistán utazunk Jerezbe.’

A legjobb ducatis Hector Barbera a Pramac Racing motorjával, hatodik – óriási csalódás a Desmók szereplése egyel?re, de az id?eredmények min?ségénél is nagyobb probléma, hogy igazi el?relépést nem sikerült elérniük a maláj túra során, miközben a szezonkezdet vészesen közelít. Valentino Rossi tizedik, 57 mért kör után (a legtöbb második legtöbb az egész mez?nyben), másodperc fölötti hátránnyal az elejét?l. 

Valentino Rossi

‘Az egyetlen aprócska pozitívum, hogy sikerült csökkenteni a lemaradásunkat id?ben, 1,2 mp-r?l egy másodpercre. A másik jó hír, hogy az új elektronika m?ködik. Az viszont lesújtó, ahol a tabellán állunk. Rengeteg dolgot kipróbáltunk, de csak rosszabb lett minden. Sokkal nehezebben ment a motorozás, mint pár hete, persze, a pálya és az id?járás is kellemetlenebb volt, de ez mintha bennünket még inkább sújtott volna, mint a többieket. Az is szerencsétlenül jött ki, hogy a nap legkedvez?bb részében, amikor tényleg lehetett volna menni, gondjaink adódtak a teleszkóppal, így nem tudtuk kihasználni az alkalmat, elvesztegettünk egy csomó id?t. Talán ha nincs ez a kiesés, három-négy tizeddel jobb az eredmény. Nincs tragédia, de egyértelm? a lemaradásunk’ – mondta a Doki, akinek els?re nem jött be az új sisak. 

Sepang, harmadik tesztnap, eredmények

1 Casey Stoner Repsol Honda Team 2:00.473 – – 34 kör
2 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 2:00.648 +0.175 +0.175 40
3 Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech 3 2:00.802 +0.154 +0.329 54
4 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 2:00.877 +0.075 +0.404 51
5 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 2:00.986 +0.109 +0.513 54
6 Hector Barbera Pramac Racing Team 2:01.231 +0.245 +0.758 66
7 Alvaro Bautista San Carlo Honda Gresini 2:01.275 +0.044 +0.802 51
8 Ben Spies Yamaha Factory Racing 2:01.432 +0.157 +0.959 28
9 Stefan Bradl LCR Honda 2:01.492 +0.060 +1.019 54
10 Valentino Rossi Ducati Team 2:01.550 +0.058 +1.077 57
11 Nicky Hayden Ducati Team 2:01.609 +0.059 +1.136 44
12 Franco Battaini Cardion AB Motoracing 2:03.490 +1.881 +3.017 39
13 Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 2:03.681 +0.191 +3.208 43
14 Yonny Hernández Avintia Racing 2:06.632 +2.951 +6.159 48
15 Ivan Silva Avintia Racing 2:06.785 +0.153 +6.312 53

Második nap, eredmények

1 Ben Spies Yamaha Factory Racing 2:01.285 – – 35
2 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 2:01.293 +0.008 +0.008 26
3 Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech 3 2:01.522 +0.229 +0.237 18
4 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 2:01.695 +0.173 +0.410 22
5 Nicky Hayden Ducati Team 2:01.748 +0.053 +0.463 39
6 Hector Barbera Pramac Racing Team 2:01.989 +0.241 +0.704 26
7 Valentino Rossi Ducati Team 2:02.130 +0.141 +0.845 18
8 Franco Battaini Cardion AB Motoracing 2:03.566 +1.436 +2.281 20
9 Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 2:05.816 +2.250 +4.531 14
10 Ivan Silva Avintia Racing 2:07.532 +1.716 +6.247 39
11 Yonny Hernández Avintia Racing 2:08.213 +0.681 +6.928 26

Els? nap, eredmények

1 Casey Stoner Repsol Honda Team 2:01.761 – – 16
2 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 2:02.005 +0.244 +0.244 36
3 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing 2:02.436 +0.431 +0.675 22
4 Ben Spies Yamaha Factory Racing 2:02.819 +0.383 +1.058 31
5 Alvaro Bautista San Carlo Honda Gresini 2:02.959 +0.140 +1.198 24
6 Nicky Hayden Ducati Team 2:03.132 +0.173 +1.371 55
7 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 2:03.213 +0.081 +1.452 27
8 Valentino Rossi Ducati Team 2:03.245 +0.032 +1.484 39
9 Hector Barbera Pramac Racing Team 2:03.612 +0.367 +1.851 24
10 Stefan Bradl LCR Honda 2:03.820 +0.208 +2.059 31
11 Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech 3 2:03.830 +0.010 +2.069 23
12 Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 2:05.510 +1.680 +3.749 25
13 Franco Battaini Cardion AB Motoracing 2:05.563 +0.053 +3.802 11
14 Ivan Silva Avintia Racing 2:08.109 +2.546 +6.348 32
15 Yonny Hernández Avintia Racing 2:08.767 +0.658 +7.006 16

ugrás fel