Mind a három KTM-es nagynevet megtalálhatjuk a Dakar hivatalos weblapján a 2010-es Dakar Elite osztályának indulói között.
Múlt hónapban a fáma még a KTM kivonulásáról szólt. Köszönték szépen, de ha csak 450 köbcentinél kisebb henger?rtartalmú motorok indulhatnak az immár Afrika helyett Argentínát és Chilét támadó terepralin, akkor 654 köbcentiseiket inkább más kihívás elé állítják – állt a KTM hivatalos kommünikéjében.
Erre fel az ASO, a Dakar szervez?je enyhén beijedhetett, és miel?tt még hanyatlani kezdett volna az érdekl?dés versenyük iránt a KTM-ek hiánya miatt, inkább gyorsan új szabályokat találtak ki: a 2010. január 1-én induló (és 17-én leintett) „idei” Dakaron még bármelyik géposztályban indulhatnak a nagy motorok is, de teljesítménykorlátozó sz?kít?kkel, melyekkel – azt remélik – sikerül súly/teljesítmény arányukat a 450-esek szintjére csökkenteni.
2011-ben az Elite géposztályban (ahová a gyári KTM-ek is neveznek) már 450 lesz a maximális köbhatár, a nem-Elite-ben még maradhatnak a sz?kít?s nagyobbak, és majd csak 2012-t?l jön a nemulass mindenkinek. Két év haladék jár, tehát, illetve a KTM-nek, szigorúan nézve, csak egy.
Marc Coma mégsem edzett hiába a Dakarra?
Mattighofen és pilótái elképzelése szerint egy 450-es nem bírná a 9575 kilométeres megpróbáltatást, az új szabályok fényében pedig kíváncsian várjuk a hivatalos reakciót, és a sebtiben kifejlesztett új 450-es verseny Adventure-öket – ha egyáltalán lesznek ilyenek. Jöv?re, de legkés?bb 2012-re kiderül. De ha mégis felbomlik a KTM-Dakar tengely, ott van még például az Africa Race versenysorozat, ahol bizonyíthatják majd strapabíróságukat a nagy narancs terepmotorok.
Legutóbbi hozzászólások