Ranger néven mutatkozott be a pehelysúlyú terepmotorjairól ismert GasGas legfrissebb modellje. A triálgépek páratlan kezelhetőségét és az endurók sokoldalúságát ötvöző újonc minden eddiginél élvezetesebb erdőjárást ígér, és újabb lendületet adhat a mostanság sikert sikerre halmozó katalán vállalatnak.
Legfontosabb jellemvonások:
- Mindössze 108 kg-os száraztömeg
- Tovább fejlesztett, kétütemű erőforrás
- Króm-molibdén-acél váz és alumínium segédváz
- Magura hidraulikus kuplungkar
- Kifinomult KYB felfüggesztés alumínium lengőkarral és himbarendszerrel
- 270 mm-es rugóút
Modern, légies megjelenésével és fejlett műszaki alapjaival az ECRanger tökéletesen passzol a reneszánszát élő GasGas kínálatába, hiszen éppoly magas technikai színvonalon áll, mint márkatársai. A mindössze 108 kilogrammos nóvum a világszerte népszerű EC-sorozat masszív, mégis könnyű, króm-molibdénből és acélból készülő gerincvázára épül, ehhez kapcsolódnak az új, nagy merevségű villabefogók, no meg a kifinomult, állítható karakterisztikájú felfüggesztések, amelyeket – a hetvenéves tapasztalattal büszkélkedő – Kayaba szállít a GasGasnak. Elöl 46 mm-es csúszószár-átmérőjű, tekintélyes, 270 mm-es rugóúttal felvértezett, nyitottpatronos, fordított teleszkópok dolgoznak, míg hátul 119 millis tartományban mozgó, központi rugóstag felel a kiváló úttartásért.
A kifejezetten karcsú, sűrű erdőkben is villámgyors ECRanger mozgatásáról 199,4 vagy 299,3 köbcentis, egyhengeres, kétütemű erőforrás gondoskodhat, működésüket elektronikus gyújtás és VForce 4 membránszeleprendszer teszi még hatékonyabbá. A precíz, hatfokozatú váltóval és 36 mm-es torokátmérőjű porlasztóval társított motorokhoz új dugattyút és hengerfejet dolgoztak ki a GasGas szakemberei, ennek köszönhető a már alacsony fordulatszámon ébredő, bődületes nyomaték és az alacsony, Euro 4-es környezetvédelmi előírásoknak is megfelelő károsanyagkibocsátás. A korábbinál jobb gázcseréhez a szintén típusspecifikus Technigas 2.0 kipufogódob is nagyban hozzájárul, ugyanakkor különleges hangjával a motorozási élményt is jelentősen fokozza.
A GasGasok legfőbb erényeként említhető kezelhetőség az ECRanger esetében is messze átlagon felüli. Ez nem csak a remek súlyelosztásnak, az alacsony tömegközéppontnak és a filigrán építésmódnak köszönhető, legalább ennyire sokat számít az átgondolt, szabad mozgást biztosító idomzat, az EC-énél 40 milliméter kisebb ülésmagasság és a remek fogású, középmerevítővel felszerelt, pontos visszajelzésekkel szolgáló kormány, melynek csőátmérője 28,6 mm. Elsőrangú a strapabíró Excel felnikhez kapcsolódó, 260, illetve 220 milliméteres, hullámos peremű, hűtött NG tárcsákra épülő fékrendszer is, az indulóár mégis roppant baráti, csupán 2 050 000 Ft (ECRanger 200), illetve 2 099 000 Ft (ECRanger 300).
Műszaki adattáblázat
Műszaki adatok | GasGas ECRanger 200 (300) |
Motorkonstrukció: | Egyhengeres, kétütemű, folyadékhűtésű |
Összlökettérfogat: | 199,4 cm3 (299,3 cm3) |
Furat x löket: | 62,5 x 65,0 mm (72,0 x 72,0 mm) |
Indítás: | Önindító, berúgókarral is felszerelhető |
Gyújtásrendszer: | Elektronikus |
Környezetvédelmi besorolás: | Euro 4 |
Erőátvitel: | Hatfokozatú, lábbal kapcsolható váltó |
Szekunder erőátvitel: | Regina 520/135 RH2 tömítőgyűrű nélküli lánc |
Tengelykapcsoló: | Többtárcsás, olajfürdős |
Kuplungkar: | Hidraulikus működtetésű Magura |
Befecskendezés: | VForce 4 membránszelep-rendszer |
Kipufogódob: | Tecnigas 2.0 |
Idomzat anyaga: | Törhetetlen műanyag |
Váz: | Króm-molibdén-acél ötvözetből készülő gerincváz |
Első felfüggesztés: | 46 mm-es csúszószár-átmérőjű KYB teleszkópok 270 mm-es rugóúttal |
Hátsó felfüggesztés: | KYB központi rugóstag 119 mm-es lökethosszal, alumínium lengővillával és himbarendszerrel |
Első felni: | Excel, 1,6 x 21 |
Első abroncs: | Vee Rubber, 90/90 R21 |
Hátsó felni: | Excel, 2,15 x 18 |
Hátsó abroncs: | Vee Rubber, 120/90 R18 |
Első fék: | 260 mm-es NG tárcsa, Braktec féknyereg |
Hátsó fék: | 220 mm-es NG tárcsa, Braktec féknyereg |
Üzemanyagtartály térfogata: | 9,8 liter |
Száraztömeg: | 108 kg |
Hosszúság x szélesség x magasság: | 2145 x 810 x 1205 |
Ülésmagasság: | 940 mm |
Indulóár | 2 050 000 Ft (2 099 000 Ft) |
Legutóbbi hozzászólások