EST. 2002

Megérkeztek az új R1-ek a szalonokba


És biza’ jól szól. Mindenki V4-es hangorgiáról beszél, ami már a gyári dobokkal is visításba megy át, ha nyakazza az ember a gázkart. A Yamaha-Cityben készült képeken a bemutató ceremónia egy-egy mozzanatát merevítettük ki. Az els? R1-es flotta tehát immár kézzelfoghatólag, ráülhet?leg is itthon van, az árát 4,4 millió forintra taksálják.

A motor részletezésébe olyan h?de nagyon nem mennénk bele, mivel azt már megtettük szeptember elején. Kevés motorleleplezés köré építettek akkora nemzetközi hírverést, mint amekkorát az R1-el tettek 2008 nyara óta. Még olyan motoros közszerepl?k, mint Randy Mamola is megszólalt az ügyben – pedig igazán nem szokás, hogy az egykori királykategóriás Istenek holmi szériamotorokról beszéljenek. Itt ez is megtörtént.

Aztán jött a nagy leleplezés, szeptember elején végre elárasztotta a hálót a sajtófotók özöne. Kikerültek a hivatalos információk, megtudtuk, hogy a nagy terv, a big-bang (szer?, vagy ahhoz igen közelálló) gyújtássorend és a hozzá tartozó, azóta katalógusarcként haknizó f?tengely valóban elkészült, és valóban els?ként a világon szériamotorban debütálhat. Nagy dolgok ezek, mindenki érzi a súlyát. Az, hogy az R1 emellett még elég sok ponton kívül-belül megújult, már kevésbé izgató: azóta is a V4-szer? hangzásra figyel a nép, semmint az új fejidomra, vagy furcsán el?red?l? farokidomra.

Közel négy és fél millió forintot kell majd leszurkolni az új R1-ért, ha ilyenért sikít a bels?nk. Ebben persze vaskosan közre játszik a mostanában egekbe szök? euró árfolyam is, de ez ellen ugye még a Yamaha dílerlánc sem tud mit tenni. Aki legy?zhetetlen vágyat érez egy ilyen iránt, az úgyis meg fogja venni – mint ahogy megtette eddig is.

ugrás fel