EST. 2002

Megint jön az E-Solex

Császári pompában mutatták be annak idején Párizsban, aztán elt?ntek, mint a kámfor. Most megint itt az E-Solex, és talán ezúttal nem vesznek bele a homályba, és nem telik el két üres év – úgy t?nik, készen áll a modell, s?t ára is van: ezeregyszázötven euró, kevéssel több, mint egy spéci kerékpár. A tervez?, jobban mondva áttervez? nem már volt, mint Pininfarina maga, az olasz design Mágnás Miskája (az ’50-es, ’60-as évek Solexét megidéz?, 2005 ?szén bemutatott modell koprodukciójában is részt vett már a Pininfarina brand, a Magneti Marellivel és a francia Cible csoporttal együtt). A koncepció maradt változatlan: egy n?i bicikli masszív vázzal és nagyjából annak megfelel? komfortfokozatú nyereggel, na meg egy hajtóm?vecskével az els? kerék fölött. Ma, akárcsak régen, utazhatunk pedálozós illetve motorhajtású üzemmódban.

Egy 400 Wattos elektromotorral állunk szemben, amely papíron 35 kilométeres óránkénti csúcssebességgel engedi száguldani összesen negyven kilós kétkerek?nket. Két sebesség közül választhat a pilóta: egy, a kormányon lév? kapcsoló segítségével átválthatunk kímél? (eco) fokozatra, így a maximális sebesség 26 km/óra, a telepek viszont másfél óra helyett két óra és tizenöt percig állnak rendelkezésünkre (ez 60 km megtételére elegend?). Egyel?re csak Franciaországban kerül piacra az E-Solex, aki netán beleszeretett, a párizsi székhely? gyártótól el?rendelhet.

ugrás fel