EST. 2002

Megújul a Ducati Monster

Nincs még vége az idei év megpróbáltatásainak. A Ducati úgy döntött, nyom egy reset-et az 1993-óta diadalmasan futó Monster projektre. Az idáig 400 ccm-től 1200 ccm-ig mindenféle méretben, lég és vízhűtéssel is gyártott kultusz motorjuk jövőre ledob magáról 18(!) kilót (menetkész állapotban a tavalyi 881-hez képest) majdnem minden modell variációt és (itt jön a keserű pirula) az ikonikus térhálós vázat.

Talán a márkát közvetve tulajdonló Auditól jött az innovatív / karakter gyilkos döntés, talán nem, ezen már kár vívódni, a trellis váznak bevégeztetett. Na de nézzük mivel promózza a gyár az új generációs Monstert.

A 937 köbcentis Testastretta 11° blokk az euro5 normákat teljesítve is 111 lóerő leadására képes 9250-es fordulaton és 2.4 kg mínuszt ad be a közösbe. Egyébként ugyanez a kéthegeres V blokk kerül a Supersport, Multistrada és Hypermotard modellekbe is. A Superbike V4 Panigalén jól bevált alumínium váz a blokkhoz közvetlen csatlakozik, teher viselő elemként használva azt, ez a vitatott lépés -4.5 kg-ot jelent. A segédváz üvegszállal erősített polimer lett a korábbi fém helyett, ami további 1.9 kg mínusz. Az új hátsó lengőkar és az új kerekek pedig 3,3 kg-al járultak hozzá a nagy fogyáshoz.

A futómű nem hozott meglepetést, saját gyártású 43 mm-es USD villák elől, hátul pedig állítható rugóelőfeszítésű központi rugós tag csatlakozik a lengőkarhoz. 320 mm tárcsákba 4 dugós monoblok Brembo fékek harapnak, hátra pedig két dugattyús úszóágyazású fékeket szerelnek. A kuplung hidraulikus a műszerfal TFT és Bluetooth-al telefont is tud kezelni, az elektronika csomagban benne van minden, amit egy 2021-es motortól elvárhatunk: kanyar ABS, kipörgés és egykerekezés gátló, indulás segítő, gyorsváltó, több üzemmód lehetőség.

A súly vesztés mellett rövidebb is lett, az ülésmagasság viszont 810mm-re nőtt de igény esetén 775 mm-ig csökkenthető amire nem biztos, hogy szükség lesz mivel keskenyebb is a Szörny. A tabularasa marketing másik fogása, hogy az új és egyetlen változatként megjelenő modell neve szigorúan csak Monster annyi engedménnyel, hogy extra pénzért elérhető lesz a Monster+, ami néhány extra idomot és színben egyező ülést jelent. Az igazi Monsteristáknak pedig további matrica szetteket tartogatnak.

Képek: Ducati

ugrás fel