EST. 2002

Megújul a középkategóriás Scarabeo

Hatalmas a konkurenciaharc Európában a középkategóriás „mindennapi” robogók piacán, de a Scarabeo mindig is emelt f?vel nézett szembe a kihívásokkal: az 1993 óta eladott több mint 750 ezer darab Scarabeo-modell önmagáért beszél, ugyanakkor az id? telik, eljött az id? modellt frissíteni!

Az új Scarabeók leginkább külalakjukban nyújtanak újat. A mindig is vidámnak, fiatalosnak, könnyen megszerethet?nek szánt formatervet majdnem teljesen újraértelmezte a Piaggio mérnökserege, de úgy, hogy a scarabeóság ne vesszen ki: új lett eleje-hátulja-oldala, de attól még megmaradt Scarabeónak.


Klikk a képre, Aprilia Scarabeo galéria nyílik széplánnyal és szépfiúval – hiszen a Scarabeo uniszex

El?röl hátrafelé haladva az új els? sárvéd? t?nik fel el?ször, ez a menetszelet még hatásosabban tereli a vízh?t? felé, felette a mellidom ovális „h?t?rácsa” is új, az egész idom dinamikusabb formájú, látványra könnyedebb, de mint stílusjegy, változatlanul megtalálható az új Scarabeókon. A kormányidom is megújult, az irányjelz?k ezáltal lejjebb, egy jobban látható helyre vándoroltak. A szép nagy szélvéd?plexi a gyári felszereltség része, a krómozott tükrök szintén újak.

A Scarabeókra jellemz? teljesen sík lábtartórész szerencsére megmaradt, ellenben az ülést teljesen átalakították: két részre osztották, egy kagylósabb els?re és egy nagyobb, sík hátsóra (egyszerre nyílnak), még a szivacsot is kicserélték bennük. Az Aprilia szerint vezet? és utas egyaránt kényelmesebb, komfortosabb helyet foglalhat el az új modelleken.


16 colos kerek, kényelmes üléshelyzet, sok tároló és pakolóhely – a Scarabeo nem véletlenül gyakori az európai városokban

A farokrész teljesen átalakult. A jellegzetesen alacsony, de tömzsi Scara-feneket egy kevésbé egyéni, az egyen-robogó-formavilágba sokkal inkább ill? (tehát kevésbé karakteres, de így talán még több embernek tetsz?), kecsesebb popó váltja le: a kis kerek, külön lámpa-külön index megoldás helyett egy hatalmas közös búra alá költözött minden lámpa, de még a hátsó alumínium kapaszkodó/csomagtartó formáját is átrajzolták, hogy könnyebben találhasson rajta fogást a kapaszkodni vágyó hátul ül?.

Az új robogón helyet foglalva a m?szerfal sem lesz ismer?s már, ugyanakkor az új egység maradt könnyen áttekinthet? és leolvasható, valamit kiegészült egy, a kategóriában különlegességnek számító küls? h?mérséklet mér?vel, ami a fagypont közeli h?mérsékletekre külön fénnyel figyelmeztet. A m?szerfal üzemmódjai között a kormányon elhelyezett gombbal lépkedhetünk.


Az új m?szerfal még a fagyra is figyelmeztet, a 7%-kal kevesebb fogyasztást ígér? Eco-módba a jobb markolaton kapcsolhatjuk az injektort

A 16 colos kerekei miatt stabil és jól irányítható Scarabeo klasszikus acél vázszerkezetét, a 38 mm-es els? teleszkópokat, vagy a rugóel?feszítésben állítható hátsó futóm?vet nem kellett átalakítani (a vezethet?ségre sosem panaszkodtak a vásárlók), ellenben a motorblokkok új injektorai által tovább tudták csökkenteni a fogyasztást.

A befecskendez?nek köszönhet?en az Aprilia szerint természetesen némileg javult a gyorsulás és a végsebesség is, de a folyadékh?téses, DOHC-vezérelt er?forrás használatában jelentkez? legnagyobb újdonság mégis a jobb markolaton megjelen? ECO / Sport feliratú gomb: a scarabeós itt választhat, hogy ráér, és inkább spórolna, vagy siet, és kell a teljes ménes. Eco módban 7%-kal ígér kevesebb fogyasztást az Aprilia.

 

Teljesítményadatok tekintetében túl sok új nincs a nap alatt: a 125-ös verzió a törvények értelmében (azaz hogy a fejlett, európai országokban B-kategóriával is lehessen vezetni) továbbra is 15 (illetve 14,3) lóer?t tud, a felépítésében vele megegyez? 200-as változat viszont már 19 lóer?s (@9000 prm) és 17,1 Nm nyomatékot teljesít 7000-es fordulatnál.

Az új Scarabeo 125/200 i.e. modellek hat színváltozatban lesznek elérhet?ek ?szt?l, ezek: Aprilia fekete, Flair fehér, Crowd ezüst, Couture kék, Selyem rózsaszín és Luxus vörös.

ugrás fel