A V4 R-től örökölt tartalommal növelték a teljesítményét az olasz gyártó mérnökei.
A Panigale eddig sem a gyengeségéről volt híres, de 2020-tól még több funkció fog rendelkezésre állni, keverve némi aerodinamikai fejlesztéssel.
Itt is megjelenik a „ Front Frame” vázrendszer az aerodinamikai elemekkel párosítva, valamint a DTC és a DQS EVO 2.
Ride by Wire rendszer sokkal tágabb funkciókkal rendelkezik jövőre. A pályára az RbW térkép nagyobb linearitást biztosít a pilóta igénye és a leadott nyomaték között. Ehhez persze hozzá kell adni, az első három fokozatban ( külön ) a nyomatékgörbe beállításait,, ami teljesítménymódtól függően változik.
A motor teljesítménye maradt, 1,103 cm3-es V4 90fok, Desmodromic elosztású, „ Twin Pulse” sorrenddel. Egy egy olyan erőforrás, ami 214 lóerőt képes nyújtani 13.000 fordulat /percnél és 124 Nm nyomatékot ad le 10.000 fordulat mellett.
Az aerodinamikai csomagot a Ducati Corse fejlesztette ki, ahogy a MotoGP csapat számára is CFD ( Computational Fluid Dynamics ) technológia segítségével. Az előzetes szimulációk alapján, szélcsatornában tökéletesítették és optimalizálták a szárnyakat.
Az új Panigale aero csomagja a következőket tartalmazza:
- Nagyobb méretű plexi, első és oldalsó burkolatok
- Hatékonyabb légbeömlők a hűtőtér hűtéshez
- Aerodinamikai kiegészítők ( szárnyak )
A plexit +15mm-el növelték magasságban, és 38 mm-et nőt a buborék oldal irányban. A szárnyak üvegszállal megerősített, hőre lágyúló anyagból készültek, és a GP16-on használtak hasonlót, amikor még nem volt szabályzás a légterelőkre.
A „Front Frame” rendszert a gyártó az R modell irányába tolta és rövidített annak méretein, ennek köszönhetően a a kerékpár súlypontja 5 mm-el emelkedett. Az alap modellnél teljes mértékben állítható Showa Big ( BPF ) rendszert találunk, Brembo radiális fékekkel és Sach kormánylengéscsillapítóval.
Az S modell esetében Öhlins NIX-30 villát és TTX36 hátsógátlót kapunk motorunkhoz. Ebben az esetben a kormánylengéscsillapítót egy második generációs Öhlins Smart EC 2.0 vezérlőrendszer vezérli.
Az alap Panigale öntött alumínium, míg az S model kovácsolt alumínium kerekekkel kerül a piacra. Mindkét motoron Pirelli Diablo Supercorsa SP gumiabroncsokkal, 120/70 és 200/60 ZR 17-es méretben.
A fékrendszer változatlan maradt, továbbra is a Brembo Stylema féknyerget találjuk 30mm-es dugattyúkkal, elöl 330 mm-es, míg hátul 245 mm-es tárcsákkal. A fékrendszert az ABS Cornering EVO rendszer segíti, 9.1 MP vezérlőegységgel.
Elektronikai csomagban a Ducati belerakott minden elérhető rendszert az új modellbe:
- ABS EVO
- Ducati Traction Control ( DTC ) EVO2
- Ducati Slide Control ( DSC )
- Ducati Wheelie Control ( DWC ) EVO
- Ducati Power Launch ( DPL)
- Ducati gyors váltó, fel/le (DQS) EVO2
- Motorfékvezérlés (EBC) EVO
- Ducati elektronikus felfüggesztés (DES) EVO
Ezek a rendszerek az alapértelmezett három vezetési módhoz vannak optimalizálva, de a vezető gyorsan kalibrálhatja saját igényeinek megfelelően is, amit később visszaállíthat gyári beállításra. Az S verziónál az Öhlins Smart EC (Elektronikus vezérlés ) rendszer is telepítve van.
A műszeregység 5”-es TFT kijelzőből, áll amely kombinálja a Ducati LAP Timer funkciót a GPS-sel, és a Ducati multimédia rendszerrel.
A Ducati Panigale ára 23840 euró, míg az S modell 29.040 euró lesz.
Fotók és további infók : Ducati.com
Legutóbbi hozzászólások