EST. 2002

Melandri a leggyorsabb a GP utáni tesztelésen

Valentino Rossit segítette a végjátékban a Katari GP-n, hogy a gumi kopott futófelülettel nem pattog – igaz, nem is tapad annyira, de az meg minden résztvev?t egyaránt hátráltat. A Yamaha csapat nagy er?kkel igyekezett felkutatni és likvidálni a hírhedt futóm?pattogást, az M1 idei rákfenéjét. A fejleszt?k által Katarra kitalált újítások nem hoztak látható eredményt. A labda most, teszt után ismét a mérnökök térfelén pattog, akik Isztambulra egy új, kevésbé merev vázat készítenek Rossinak és Edwardsnak, aminek f?leg a fékezés közben mutatott stabilitása lesz jobb. A feladat nem egyszer?, még akkor sem, ha a tesztpilóta maga a hétszeres világbajnok, a profi motorépít?. Davide Brivio csapatf?nök azt mondta: ‘Mindig nagyon nehéz reggel korán fölkelni és melózni kezdeni egy gy?zelem után, de ez ma mégis különösen fontos mindenki számára. Az egész csapat kitette a lelkét, hogy jó eredményt sikerüljön elérni. Legf?bb problémánkat egyel?re nem sikerült megoldani, de sok adatot gy?jtöttünk, amelyek hasznosak lehetnek az isztambuli versenyen. Valentino egy ízben el?vette a 2005-ös motort is, hogy összevesse az ideivel. A régi nem pattog, viszont a 2006-os kiadás sokkal er?sebb… elégedett vagyok a munkával, bizakodom a következ? futamra.’

Honda-vonalon Nicky Haydennek volt szerencséje újfent a legjobban megizzadni: az amerikai idestova a negyedik változatú RCV-vázat tesztelte a ‘brnói típusú’ motorhoz. A privát csapatok, mint Fausto Gresini fiai és a Lucio Cecchinello-féle LCR-alakulat gumikatés beállításokat próbált. Daniel Pedrosa hiányzót jelentett.

A hétvégén csúfosan leszerepl? Suzuki (John Hopkins rugdalózása sok mindenr?l árulkodott) csomagolt és elhagyta a Losailt, így ?k továbbra sem gyúrják agyon a pneumatikus szelepes négyhengeres blokk hajtotta Rizla-kék járgánnyal kapcsolatos m?szaki munkát. Vagyis a gondok maradnak, nincsenek beállítások és nincs megfelel? motorer? sem, ami mély krízist vetít el? Hopkinsnak és Vermeulennek – igaz, a kocka bármikor fordulhat.

Kihagyta a lehet?séget a Kawasaki is, az evolúció egyel?re megtorpanni látszik. Túl nagy talán a zavar, túl sok input éri a m?szakiakat meg a sportolókat. Inkább a rendelkezésre álló anyagból dolgoznak, esetleg az er?leadást kellene finomabbá teniük. A 250 lóer? körüli teljesítmény néha nem megy át az aszfaltra, szól a panasz a pilóták részér?l – annyi mindenesetre biztos, hogy hamarosan új idomzatot kap a Ninja MotoGP, de legkorábban csak a Le Mans-i verseny táján.

A Ducati folytatja a bölcs és megfontolt stratégiáját az ‘evoluzione non rivoluzione’ jegyében. Loris Capirossi és Sete Gibernau apróságokat teszteltek, f?leg motor- és futóm?-beállításokat. Minden alkalmat ki kívánnak használni persze, hogy mélyítsék tapasztalataikat a Bridgestone abroncsokkal kapcsolatban. ‘A mai is egy jó nap volt’ mondta Capirex. ‘Sok mindent kipróbáltunk, olyasmiket, amik hasznunkra lehetnek a jöv?ben. A Bridgestone embereivel közösen adatokat gy?jtöttünk, amib?l ezer dolog kiderül a katarihoz hasonló, alacsony tapadású pályákról. Már szombaton sem volt semmi gond a gumikkal, de sosem lehet megállni! Jó szelünk van, és továbbra is versenyképesek akarunk maradni.’

Ám, technika ide vagy oda, a nap leggyorsabbja Marco Melandri, aki végre felszabadultan motorozott, és ezáltal minden bizonnyal feltölt?dött Törökországra. ‘Elégedeten hagyom itt Katart, mert sikeresek voltunk vasárnap a munkában. Megtaláltam megint a közös hangot a motorral, és jól szórakoztam. Elég radikális változtatásokat csináltunk a futamhoz képest a súlyelosztásban, és találtunk egy olyan megoldást, ami nagyon tetszik. Azt hiszem, ez egy elég jó alapbeállítás, de más pályákon is ki kell próbálni. Nem esküszöm meg rá, hogy ezzel minden problémánk megsz?nt, de nagyot léptünk el?re. Bizakodóan tekintek Isztambulra, ami egy számomra különösen kedves helyszín’. Melandri puha gumikkal futotta meg a tesztnap leggyorsabb körét, egyébként 1’56 körüli fordulókat hozott, akárcsak a többiek.

ugrás fel