EST. 2002

Melandri és Pedrosa hátukon viszik a Hondát


Megkezd?dtek az újabb szepangi MotoGP-tesztek: az utolsó olyan próbasorozat ez, amelyen még jóbarát és nem legy?zend? ellenfél az id?mér?.

Spanyolországban, március eljöttével az Irta hivatalos szériáin ugyanis már elkerülhetetlen lesz a transzponderrel és a riválisokkal való szembekerülés. Most még a munkáé a f?szerep, amit a hatalmas malajziai h?ség (35 fok körüli h?mérséklet) és borzalmas pára nehezített. De volt es? is Szepangban: helyi id? szerint délután négy óra felé a pálya nagy része elázott egy hirtelen záportól.

Folytatódott viszont a széls?séges körülmények közepette is a fiatalok diadalmenete, élen Melandrival és Pedrosával (ez a napi sorrend a tabella elején). A spanyol az új színekben pompázó motorral jelent meg a színen, de nem csak ez az egyetlen újdonság az aranszárnyas ház táján. A tesztpilóta Okada táncba vitte a ‘brnói’ RC211V-t : hihetetlen, de igaz, hogy a Honda nyugdíjazta Ukawát (adminisztatív munkakört tölt be ezentúl a versenyz?), s helyére a negyedik ikszen jócskán túllév?, egykor még az 500 GP-ben viaskodó Okadát ültette. Maga az ‘új’ RCV továbbra is maga a rejtély. Er?s a gyanú, hogy a jövend?beli 800-as MotoGP prototípusáról van szó.

Mindeközben Marco Melandri nagy formájáról tesz bizonyságot: ebben nincs változás. Az olasz edzésgumik nélkül is er?s köröket motorozott. Erre most nagy szüksége van a csapatnak, amely büdzséje a pletykák szerint könnyen megcsappanhat valamelyest, mivel a Fortuna változtathat a támogatás mértékén – egyel?re semmi sem hivatalos, csak hangokat hallani, de valami biztos is ki fog derülni a napokban, hetekben az ügyr?l… Melandri, aki a reggel során kicsúszott, a délutánra lelte meg igazán a maga tempóját. Az els? futóm?vet stabilnak mondta Macio, de hiányolta a motor erejét a kigyorsításoknál. Szóval a Honda továbbra is er?s, de gondok valahogy mindig vannak vele.

Gondjai vannak Hofmannak is, akire csúnya hasmenés tört a nap során, míg Stoner sincs topon egészségügyileg: egy korábbi vállsérülése újult ki pár kör megtétele után. M?tét is lehetséges a fiatal ausztrálnak, és az is szinte biztos, hogy nem folytatja a tesztmunkát Szepangban – minden az ad hoc orvosi vizsgálat eredményét?l függ. Lucio Cecchinello gárdája minden bizonnyal csomagol és elhagyja Malajziát.

Jól ment Loris Capirossi, nagyjából egy másodperccel volt gyorsabb, mint a tavalyi – megnyert – nagydíjon, átlagban. Gibernaunak a váltójával voltak problémái, a nap nagy részét a boxban volt kénytelen eltölteni a katalán. Edwards is kitett magáért, Rossi még nem melegedett be kell?képpen a Maserati-teszt után, de a következ? napokban bizonyosan javít. Checa révén, akárcsak Katarban, szárnyal a Dunlop-gumis privát M1.

A hivatalos id?eredmények

Melandri Honda 2′ 01′ 66, 74 kör
Pedrosa Honda 2′ 01′ 89, 63
Hopkins Suzuki 2′ 02′ 15, 52
Edwards Yamaha – 2’02.00
Rossi Yamaha 2′ 02′ 20, 54
Capirossi Ducati 2′ 02′ 64, 44
De Puniet Kawasaki 2′ 02′ 75, 80
Hayden Honda 2′ 02′ 86, 72
Checa Yamaha 2′ 03′ 40, 50
Stoner Honda 2′ 03′ 40, 23
Gibernau Ducati 2′ 03′ 51, 28
Roberts KR Honda 2′ 03′ 58, 35
Elias Honda 2′ 03′ 51
Tamada Honda 2′ 03′ 66, 52
Nakano Kawasaki 2′ 04′ 02, 45
Vermeulen Suzuki 2′ 04′ 10, 35
Hofmann Ducati 2′ 05′ 40, 15
Cardoso Ducati 2′ 05′ 81, 45
Ellison Yamaha 2′ 05′ 90

ugrás fel