EST. 2002

Melandri félig már ducatisnak mondhatja magát

Hopkins és a Kawasaki megegyezése után itt az újabb átigazolási hír, bár ez még nem hivatalos: minden jel arra mutat, hogy Marco Melandri jöv?re a Ducati csapatában versenyez majd Casey Stoner oldalán. A ravennai pilóta és a bolognai gyár között tavaly év végén hitelesített opció tartalmaz egy olyan záradékot, amely megengedi, hogy az el?szerz?dés valós kontraktussá váljon a 2008-as szezonra. A szóban forgó egyezség egyetlen feltételt szabott annak, hogy Macio ducatis versenyz? legyen: a Laguna Seca-i futam után a világbajnoki összetett els? hat helyezettje között kell, hogy legyen, ellenkez? esetben a gyár nincs kötelezve semmire. Jelenleg a Gresini együttes Hondáján Melandri ötödik a tabellán 97 szerzett ponttal, és hiába liheg a nyakán Vermeulen 93-mal és Edwards 88-cal, ahhoz, hogy a 2006-ban aláírt papír automatikusan érvényét veszítse, Melandrinak nagyon pocsékul kell szerepelnie az Egyesült Államok Nagydíján – kívül az els? tízen, esetleg nullázással kéne zárnia. Matematikai esélye a 77 pontos Capirossinak és a 73-as kvótán álló Haydennek is van, hogy Marco elé kerüljön a hétvégén.

Melandri és Stoner kétszer is kezeltek egymással a Sachsenringen, sokat sejtet?en összekacsintva: a pénteki edzések és a vasárnapi verseny leintése után is. A német hétvégét megel?z?, pilóták közti szociális gokartversenyecskén szintén megtalálták egymást, de akkor egyikük sem mosolygott.

A rajtrács hátuljáról indult Casey és Marco a futam kezdetén igazán látványos dolgokat csináltak: a MotoGP listavezet?je határozottan gyorsabb volt a mez?nynél, ennek ellenére Melandrin nem jutott át – az olasz minden alkalommal zárta az ajtót az ausztrál kolléga el?tt. A helyszíni beszámolók szerint Stoner egy alkalommal láthatóan megcsóválta a fejét. A leintés után aztán jó hangulatban vitatták meg az eseményeket. A viadalt egyébként a fiatal Michael Ranseder nyerte (Aki Ajo csapat, 125), aki már elmondhatja magáról, hogy megverte Stonert, Melandrit és Hopkinst.

A helyzet iróniája, hogy annak idején a Ducati biztosan nem azért kötötte ezt a megegyezést, mert bizalmát vesztette volna Loris Capirossiban – sokkal inkább arra az esetre kívánták bebiztosítani magukat, ha a fiatal és korábban gyakran hebehurgya Stoner teljesít az elvárásokon alul. A dolgok aztán érdekes fordulatot vettek… és mára az a kérdés, vajon Capirexre milyen sors vár. A jól értesültek szerint két lehet?sége van: vagy már Lagunában aláír a Suzukihoz, vagy a Kawasakihoz igazol. Esetleg Borgo Panigale merész döntésre szánja el magát, és szponzorait meggy?zve három motort indít el a 2008-as idényben. Nehéz, de nem lehetetlen vállalkozás – ne feledjük, világbajnok-aspiráns gárdáról van szó.

Mindazonáltal nehezen elképzelhet?, hogy a helyzet már az amerikai versenyhétvégén megoldódjon. Lesz dolga Carlo Pernatnak, Capirossi menedzserének a víkend során, annyi szent – a szakamber többé-kevésbé közvetlenül igazgatja Alex De Angelis ügyvitelét is. Könnyen lehet, hogy éppen az ifjú San Marinói végzi Melandri helyén a Gresini csapatnál, de arra a motorra többen is pályáznak, többek között Andrea Dovizioso…

ugrás fel