Sokáig csak viccel?dtünk, ízetlen tréfálkodtunk, amikor rendre leszappanoperáztuk a Kawasaki szilveszter óta gy?r?z? felmondási sztoriját. Azonban ami azóta történik, az tényleg egyfajta tragikomédia. Hetente jönnek az újabb részek, mint anno péntek délután a Dallas, és a Barátok Közt sztoribordja is ötszörösen megirigyelné azokat a fordulatokat, amiket ez az egész balhé venni képes. Mostanra egy dolog vált biztossá: Melandri menni fog, már most vasárnap is, kap ZX-RR-t, az újat, kap hozzá embereket.
„Higgyék el, ez nekem ugyanakkora meglepetés, mint mindenki másnak!” – mondta Macio, miután megtudta valahonnan, hogy a szertefoszlott remények után mégiscsak nyerget raknak a feneke alá a 2009-es szezonban. „Senki nem mondott semmit, nem is vártam semmilyen fejleményt. A japánokkal ezt még személyesen is meg kell beszélnünk, hiszen egyel?re nem igazán értesítettek a dologról.” Marco egyébként már napokkal ezel?tt hírül adta a világnak, hogy ? bizony ott lesz a vasárnapi katari teszten, úgyhogy nyilatkozata néhány kérd?jelet von maga után. Ahogy az is a definitív vicc kategória, hogy ezen bejelentését a Facebook nev? közösségi portálon, a transzkontinentális iwiwen regisztrált profiljáról írta ki az üzen? falra. Mondjuk mi: szappanopera, a legalja kategóriából.
A Kawasaki sajtóközleményben tudatta a hírt a nagyvilággal, miszerint a januári hivatalos bejelentésük után mégiscsak folytatják a MotoGP géposztályban eddig mutatott aktivitásukat. Kifogásuk akkoriban a gazdasági helyzet miatt kialakult sz?kebb büdzsé volt, mely nyilvánvalóan azóta sem változott, vagy ha változott, akkor valószín?leg rosszabb lett. Ennek megfelel?en, takarékossági szempontokat figyelembe véve egy pilótára korlátozódik majd a teljes csapat. Ez lesz az olasz Melandri. Hogy ez egyben azt is jelenti-e, hogy Hopkins tesó ezzel megy a levesbe, arról még nincsenek hivatalos információk. Persze nyilvánvalóan így lesz, hiszen John-nak, a mez?ny csiszolatlan gyémántjának egyel?re semmilyen olyan szerz?dése nincs az idei szezonra nézve, ami a sorozathoz kötné bármilyen gyengéd szálakkal is. Illetve van ugye, a Kawasakié, amir?l tudjuk, hogy annyit ér, mint a fagyott takony.
A gyár sajtóközleménye szerint a Dorna által kilátásba helyezett büntetéssel sikerült ?ket annyira befenyíteni, hogy mégiscsak valahogy kigazdálkodják az idei indulást, de er?teljesen hangsúlyozzák: nem lesz d?zs 2009-ben, az idei szezon a megszorítások éve lesz a Kawasakinál. A gyár azonban köteles fejlesztéseket, pótalkatrészeket és motorokat biztosítani minden versenyre. Hogy ez hogy hozható össze annak fényében, hogy hetekkel ezel?tt még esküdöztek arra, hogy a szükséges versenygépeknek csak 25%-át tudják legyártani, majd kiderül. Mindenesetre ott lesznek, és így félig-meddig büszkék arra, hogy sikerült mindegyik fél igényeit, ha részben csak, de kielégíteni. Hopkinsról nem szól a fáma.
Legutóbbi hozzászólások