Marco Melandri remekelve fejezte be a Phillip Island-i tesztelést: gyakorlatilag ott folytatta, ahol az els? napon elkezdte. Az olasz pilóta Honda RC211V-jén, Fausto Gresini Fortuna-csapatának tagjaként nem kevesebb, mint 134 kört teljesített, amelyben volt versenyszimuláció is. De Melandri tesztelt puha gumikat is, azokkal 1’30 körüli köröket rótt. Vagyis formában van… teljesítményének ezúttal nem tudott közelébe érni a márkatárs Nicky Hayden, aki gyári versenyz?ként Macióéhoz hasonló motorral megy, nem pedig a Brnóban egy ízben már kipróbált új protípussal. Hayden lassabb volt a szimulációban, és bukott is.
Nálánál gyorsabbnak bizonyult Sete Gibernau a Ducatival. A spanyol, akárcsak Loris Capirossi, pozitívan értékel és reményeiket jó köreredményeik támasztják alá. Nagy munkafázis zárult le a ducatisoknak, rengeteg gumit próbált ki – f?ként Capirossi. A Michelin is töméntelen mennyiség? abroncsot hozott ki a harmadik napra, a 16 colos új hátsó gumi viszont pattogást okozott a futóm?ben, a pilótáknak nem nagyon tetszett az innováció. A Bridgestone arra igyekezte trenírozni versenyz?it, hogy ismerjék és válasszák meg helyesen a hátsót: a japán gyártó széles repertoárt villantott meg ezekb?l és természetesen edzésgumikból is.
Kicsúszott Casey Stoner is a Cecchinello-féle Hondával, baja nem esett, zökken?mentesen folytatta ismerkedését motorjával és a MotoGP-vel. Csakúgy Daniel Pedrosa, aki azért egy lépéssel ausztrál kollégája el?tt jár. Ami azt illeti, remek dolgokat m?velnek a 250-b?l érkezettek az el?szezon alatt: Randy De Puniet például gyorsabb volt Nakanónál a Kawasakival, ha azt puha abroncsokkal szerelték. Kenny Roberts a Honda-blokkos KR-rel versenyképes köröket produkált, id?gumikkal a hetedik helyre volt jó a zárónapon.
A csapatok február 14-én találkoznak ismét Szepangban, a Yamaha csapatai pedig már február 5. és 7. között dolgozni kezdenek a katari Losailon, a Suzukival karöltve.
Nem hivatalos id?eredmények (versenygumival)
1) Marco Melandri (Honda) 1’30.60 -134 kör
2) Sete Gibernau (Ducati) 1’30.92 -102
3) Nicky Hayden (Honda) 1’30.99 -95
4) Loris Capirossi (Ducati) 1’31.07 -97
5) Dani Pedrosa (Honda) 1’31.10 -96
6) Casey Stoner (Honda) 1’31.13- 94
7) Kenny Roberts (KR) 1’31.68 -92
8) Randy de Puniet (Kawasaki) 1’31.70 -100
9) Shinya Nakano (Kawasaki) 1’31.72 -78
10) Makoto Tamada (Honda) 1’31.81- 87
11) Toni Elias (Honda) 1’32.14 -96
12) Alex Hoffman (Ducati) 1’32.40 -63
13) Josè Luis Cardoso (Ducati) 1’32.52 -52
Legutóbbi hozzászólások