Verseny az már biztos nem lesz idén Sávolyban. Ezt már tudjuk, nincs ezen mit ragozni. A pályát épít? cég nem tudja finanszírozni megfelel? ütemben a munkálatokat, ezért aztán nem fog megépülni – talán egyébként sem épült volna fel – a pálya a tervezett szeptemberi dátumra. A Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM) hivatalosan is meger?sítette a tényt. Helyette nem lesz más beugró futam, – ami egyébként nem most lenne el?ször a világbajnokság történtében – vagyis 17 futamot tartanak a 18 helyett.
"A Magyar GP azért került be a 2009-es MotoGP naptárba, mert kellett egy futam a kihulló Kínai GP helyére. A Donra ugyanis mindenképpen 18 futamosra tervezte az idei évet" – kezdte Bulcsú Rezs?, a magyar motorsport utazó nagykövete. Rezs? a motorkiállításon tisztázta, hogy akkor mi is van most a Balatonring körül. Azt tudni kell, hogy a pálya építéséért egy spanyol ingatlanos cég, a Sadesa felel. Ennek a cégnek a logóit lehet látni az asparos apriliákon. A váratlanul az ölünkbe pottyant gazdasági válság pont az ingatlan piacot súlytotta a leginkább, így a pénzfolyósítás törvényszer?en akadozni kezdett a pénzügyi hátraarc után.
Az els? kósza hírekre még nem reagált senki komolyan. El?ször talán az MCN internetes portál tette közzé, hogy nem lesz verseny, majd Gyenesei István sportért felel?s önkormányzati miniszter bejelentése borzolta a kedélyeket. Ekkor még mindig nem hittünk a híreknek. Több motorsportban járatos illetékessel beszéltünk, ?k is nyugtatgattak bennünket: lesz verseny, ne aggódjatok! A háttérben azonban már elkezd?dött a t?zoltás. A Sadesa bejelentette a Dornának, hogy nem tudják finanszírozni az építkezést, majd jött Suchman Tamás, a fejlesztésekért felel?s kormánybiztos, aki már tényként közölte: nem lesz verseny!
Carmelo Ezpeleta, a Dorna feje ugyan elárulta, hogy a magyar hatóságok felajánlották, hogy egy "félkész", paddock épületek nélküli pályán szívesen megrendezik a versenyt az idei évben, ez a megoldás azonban egyáltalán nem tetszett neki. De hallani lehetett arról is, hogy máshogy próbálják az illetékesek megoldani a Balatonring el nem készülését. "Nem tudom honnan jöttek a kósza hírek, arról szó sem volt, hogy esetleg más pályán, a Hungaroringen vagy a Pannónia-ringen tartanánk meg a Nagydíjat." – folytatja Bulcsú Rezs?.
"Biztosan nem lesz más futam a Magyar Nagydíj helyett." – szögezte le Rezs?. Pedig nem ez lenne az els? alkalom, hogy egy másik pálya az utolsó utáni pillanatba kerül be a naptárba. Nemrég írtunk az 1991-es MotoGP évadról. Abban az évben rögtön két Nagydíj lebonyolítása bukott be a szezon kezdete el?tt. A Jugoszláv GP-t a háború miatt, a Brazil GP-t pedig a pálya rossz el?készítése miatt kellett törölni. A részletekr?l ezen a linken olvashatsz b?vebben.
"Nagyon komoly el?írásoknak kell megfelelni egy MotoGP pályának. Mikor látták, hogy kivitelezhetetlen a project, a Dorna kérte a FIM-t?l, hogy törölje a versenyt. De tudni kell, hogy él? szerz?dése van a Balatonringnek a Dornával. Ez a szerz?dés pedig úgy szól, hogy ha nem épülne meg a pálya 2009 szeptemberére, akkor 2010 májusától kezd?dik az öt éves kontraktus intervalluma. Pénteken volt egy értekezlet Sávolyban, ahol a magyar és a spanyol részr?l is ott voltak a legnagyobb vezet?k. Ott elhangzott, hogy ez a pálya mindenképpen fel fog épülni, és 2010-t?l MotoGP futamokat rendezhet majd." – zárta mondandóját Rezs?
Carmelo Ezpeleta maga is meger?sítette ezeket az olasz Gazetta dello Sportnak, szóval nincs okunk a pánikra. Verseny az lesz, csak egy kicsit többet kell aludni, hogy idehaza is lássuk Rossiékat körözni. Reméljük, egy év múlva nem kell hasonló magyarázkodó cikket írnunk a harmadik Magyar Nagydíjról sorsáról.
Legutóbbi hozzászólások