EST. 2002

Michelin Airless Scooter

És mi volna akkor, ha a guminak nem kéne többé rettegnie a defektt?l? Ha a derék robogósnak nem lenne több nemkívánatos, be nem tervezett kerékcseréje? És ha még fújni sem kéne az abroncsba? A Michelint is foglalkoztatták ezek az utopisztikusnak t?n?, de egyáltalán nem megoldhatatlan kérdések: a francia gyár bemutatta a maga alternatíváját a defektmentes robogóra: itt a Michelin Airless Scooter, avagy a gumi leveg? nélkül.

A clermont-iak sokadszorra bizonyították, hogy képesek újszer?t alkotva megújulni. Hogy mi áll egy ilyen innováció mögött? A válasz: a Michelin. 127 ezer alkalmazott a világ 19 országának 74 üzemében. Négyezer, a szélrózsa minden irányába elszórt fejleszt?mérnökkel, akik Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában dolgoznak. A légmentes gumi a milánói EICMÁ-n mutatkozott be, ahol nagy figyelmet kapott a közönség és a sajtó részér?l. Az egyedi szerkezet kialakítása segíti a járm? bed?lését, stabilitást ad a kanyarban, ugyanakkor megfelel?en rugalmas, mivel a felni és az Airless Scooter közti kapcsolódás a kerék közepén van, ellenétben a hagyományos gumival.

Az ütések elnyeléséséért és a kell? merevségért egy nagy teljesítmény?, kompozit anyagokból felépül? radiális szerkezet felel. Az út felé természetesen hétköznapi futófelületet mutat a leveg?mentes gumi, amelynek tapadását városi körülményekre optimalizálták. Elhasználódása esetén ez az egyetlen olyan része az abroncsnak, amit cserélni kell – vagyis ez a megoldás a környezethez is barátságosabb.

Biztonságosság szempontjából az Airless Scooter nem elhanyagolható el?nyöket vonultat fel. A legfontosabb, hogy elhárul a durrdefekt okozta baleset. Másrészt értelmét veszti a guminyomás, mint olyan, és vele együtt a gyárilag ajánlott nyomásértékt?l való eltérésb?l (ugyancsak releváns baleseti ok) adódó problémáknak is búcsút inthetünk. Mellesleg a designra is nagy figyelmet fordított a Michelin, szép a megjelenés, poénosak a színek.

ugrás fel