Székely Zsolt az Alpok-Adria Bajnokság Supersport géposztályának éllovasa az elmúlt hétvégén a Pannónia ringen járt, azt megel?z?en, pedig Mostban az Európa Bajnokságon. A pályán állomásozó versenyz?ket, alaposan megtréfálta az id?járás. Az els? két napon folyamatosan esett, ezért nem igazán tudtak edzeni. Az els? hivatalos id?mér? edzés már száraz körülmények között zajlott és Székely az ideiglenes rajtrács 4. pozíciójába kvalifikálta magát. A második kvalifikációs tréning, már nem végz?dött ilyen szerencsésen. 1o perccel a vége el?tt letört a Honda váltókara. No, nem a gyári, hanem egy ideiglenes, mivel a Rijekában megsérült motorhoz rendelt alkatrészek nem érkeztek meg a most-i versenyre, ezért egy ideiglenes, nem gyári váltókart tettek fel, ami nem bírta a kiképzést és eltört. Szerencsére, addigra sikerült annyit javítani az idején, hogy csak egy helyet esett vissza az összesített listán. A verseny, a vártnál rövidebb ideig tartott. A rajtot a pole-ból rajtoló olasz Parizo elrontotta, így többen is megtudták el?zni. Ezt nehezen emésztette meg az olasz és örült tempót diktálva próbálta meg visszaszerezni az eredeti pozícióját, de a második körben besokalt az egyik kanyarban és az ötödik helyen motorozó Székely alól kiverte a motort és mindkett?jük számára elintézte a futamot.
„ Mondanom sem kell, hogy nem örültem ennek a befejezésnek. A motoron a drága dolgok nem sérültek, inkább csak az idom amortizálódott le, viszont a csuklóm megzúzódott és a könyököm is megsérült.”
Hétf?n az egyik magyarországi kórházban kapott egy tetanuszt, mivel a könyökének egy részér?l hiányzott a b?r. A tetanusznak nem várt utóhatásai voltak hiszen másnapra 39 fokos lázzal d?lt ágynak .” Kaptam már sokszor tetanuszt, de még soha nem fordult velem ilyen, hogy belázasodtam volna .”
Zsolt egyébként nem volt jó véleménnyel a pálya új, átépített szakaszáról.
„ Egy hosszú egyenes végére betettek egy sz?k sikánt. Ez a kanyarkombináció tavaly is meg volt, de akkor kb. ötödikben át lehetett f?zni és menni tovább a gyors balosba. Ehhez képest most, jössz az egyenesbe kb. 24okm/órával és ahhoz, hogy bevedd ezt a kanyarkombinációt, le kell lassítanod 6okm/órára és vissza kell kapcsolnod egyesbe. Nem valami ésszer? megoldás.”
Néhány nap pihen? után a Székely Team újra úton volt. A cél a Pannónia Ring volt, ahol az Alpok-Adria Bajnokság ötödik futamát rendezték meg. A Most-ban szerzett csuklósérülése nagyon megnehezítette a dolgát. A pénteki edzések során, még nagyon fájt a keze és szinte alig tudott a motorozásra koncentrálni. A 2. id?mér? edzésre sikerült tompítani a fájdalmain és megpróbált rendes tempóban közlekedni, de ahogy gyorsult, úgy jöttek rá, hogy a beállítások terén rossz úton jártak. Az els? gátló sem dolgozott úgy, ahogy kellett volna. Még Most-ban olajat cseréltek benne és az olajcsere után a gátló viselkedése megváltozott. A nehézségek ellenére így is sikerült a hatodik id?t futnia. A rajtot követ?en els?nek fordult be a cél végén, majd egy ötös boly alakult ki az élmez?nyben. A 8. kör derekán elkezdett esni az es? és az élen versenyz?k közül néhányan visszavettek a tempóból. Nem úgy Székely, aki 3 körrel a vége el?tt elengedte az ?t folyamatosan támadó Pintát és a végs? leszámolást az utolsó körre hagyta, így Wolfgang Kerbl után a második helyen ért célba. Ezzel az eredménnyel a bajnoki tabellán is felugrott az összesített második helyre.
Budur Gabriella
Legutóbbi hozzászólások