EST. 2002

Mindenki Harley Anyánk ellen: Kawasaki VN 1700

A jelszó cruiser-vonalon: mindenki Harley Anyánk ellen. Nem lennénk meglepve, ha a titkos japán laboratóriumokban a mérnökök HD-emblémákra dobnának célba dartst?kkel: minden japán cirkáló amerikai szeretne lenni, legalábbis megjelenésében. És vannak, akiknek ez a cél sikerül is. Milwaukee meg el?re menekül, már ha menekül, de ez egy másik történet…

Pár éve a távol-keleti gyártók szinte teljesen levették a napirendr?l ezt az osztályt, bokros teend?ik nem engedték meg, hogy érdemben foglalkozzanak vele. A helyzet aztán szinte egyik pillanatról a másikra megváltozott, a szektor varázsütésre megélénkült, a konstrukt?rök pedig mára már presztízskérdésként kezelik házi kásztömjeik frissítgetését. Nem tesz másképp a Kawasaki sem: esetünkben éppenséggel kitölti a VN 900 és a VN 2000 közti rést, és bemutatja az 1.7-es modellt.

Classic Tourer

A három motorkerékpár – a Classic, a Classic Tourer és a Voyager – lényegében átfogja a kategória adta ívet a szikár csupasztól a fullextrás, teljesen felidomzott és feltáskázott, Electra Glide-szer? fényszórókkal ránkkacsintó túraváltozatig. A széria gyöngyszeme egyértelm?en a Voyager, amely a hírek szerint limitált példányszámban kerül piaci forgalomba és kizárólag a neten lehet bel?le rendelni. A ‘klasszikok’ majdan megérkeznek a kereskedésekbe, azaz a hagyományos praxis útján juthat hozzájuk a derék fogyasztó.

Voyager

A három n?vér nem a VN1600-asok valamiféle továbbfejlesztése. A hengerenként négy szelepes blokkot teljes egészében újrafogalmazták, az egység a kett?ezres VN brutális és kolosszális V2-eséb?l származik. A ride by wire elektronikus vezérlés debütál a Kawasaki motorjain, ami nem kis szó ebben az osztályban… Új az 5+1 sebességes váltó, a végáttétel fogasszíj. A futóm?vet ugyancsak átdolgozták, a fékrendszer esetében egy K-ACT névre keresztelt rendszer mutatkozik be, ami egyfajta szervo-rásegítést nyújt a vezet?nek.

ugrás fel