EST. 2002

Misano, 250: Bautista a 11-es vágányról

?rültek háza volt a negyedliteresek versenye, és valami furmány következtében megint itt voltak a legfogcsikorgatóbb izgulások. Yuki Takahashi például úgy l? ki a rácsról, mintha puskával mennének utána, vagy úgy, mintha fejlesztenék azt az átkozott Hondát, pedig ugye nem nagyon. Barbera és Simoncelli nem tisztelik egymást, már az els? méterekt?l kezdve össze-összeérnek, de nincs ezzel másképp Pasini sem, aki épp egy bodicsek miatt szántotta fel 150 km/h-s sebességgel Misano legnagyobb területen elfekv? sóderágyát.

Szóval Yuki, Hector, Marco és Mattia kezdenek valami frenetikus ördögi táncba, de hátrább is van nézni ezt-azt. Kallio és Aoyama összeütköznek. A KTM-boxban kialakuló helyzet pár perccel kés?bb már pikánsnak mondható, Harald úr feje némileg veres. Alex Debon is perecel, ráadásul nem is olyan kicsit, amire még azt mondhatnánk, hogy kellemes. Nem hiszem, hogy az olaszok szeretik Hector Barberát. El?ször Pasinivel ütközik egy igen gyors jobbosban, ahol is Mattia fékkarja benyomódik, blokkol az els? kerék, a többi innent?l már ismeretes. Kés?bb Simoncellivel kezd el trükközni, kicsit kakaskodós formában. A közvetítés hanganyaga ekkorra már egy olcsó pornófilm szintjét súrolja, de hát érthet? is, itt már nem lehet normálisan alábeszélni, a kommentátorok sikítoznak, sziszegnek, sóhajtoznak, kár, hogy ezt nem hallja a piros pöttyös lovas: kétszer is úgy el?z, nem csak Marcót, de saját magát is szervizútra teszi – nem a motorsport legszebb mozdulatai ezek.

Bautista mindeközben mintha csak a rutinpályán a bójákat, úgy kerüli ki sorra az ellenfeleket, és hamarosan lehorgonyoz az élmen?knél. A tizenegyedik helyr?l rajtolt a #19-es – csak hogy kicsit gyakoroljuk a rajtszámokat -, onnan nyerni nem piskóta. Persze kellett ehhez ismét csak a Simoncelli-Barbera duó el?adása is, akik az el?zések oltárán áldozzák fel a jó körid?ket: nem csoda, ha így könnyen elszöknek az üldözöttek. Marco idegrendszere úgy néz ki, hamarabb feladja, mint Barberáé, a Metis Gilera egy kis tempójú kanyarban nyújtózik el a pálya szélén – hogy még innen is behozta hatodiknak, az érdemel egy süvegelést. Barberának innen már csak be kellett kocognia, a negyedik helyen beguruló, és ezzel igen tisztességes versenyt futó Locatelli veszélyt nem jelentett. Sajnos magyar szempontból nem sikerült túl fényesen ezen kategória történése. Gy?rfi Alen nem tudta megfutni a limit id?t tegnap délután, míg Tóth Imre kénytelen volt elfogadni, hogy képtelen ujjfájdalmaival küzdeni, így 14 körrel a vége el?tt kiállt a versenyb?l – nem akart kockáztatni, Indianapolist semmiképp sem hagyná ki, derült ki a versenyz? szavaiból.

250, verseny végeredmény

1. A. BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team 43’15.831
2. Y. TAKAHASHI JPN JiR Team Scot 250 + 2.088
3. H. BARBERA SPA Team Toth Aprilia + 3.752
4. R. LOCATELLI ITA Metis Gilera + 7.472
5. J. SIMON SPA Repsol KTM 250cc + 10.862
6. M. SIMONCELLI ITA Metis Gilera + 21.180
7. T. LUTHI SWI Emmi – Caffe Latte + 29.440
8. R. WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG + 33.882
9. L. PESEK CZE Auto Kelly – CP + 35.051
10. K. ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing + 45.405
11. F. LAI ITA Campetella Racing + 47.260
12. F. SANDI ITA Matteoni Racing + 1’10.664
13. M. HERNANDEZ SPA Blusens Aprilia + 1’10.882
14. T. WIRSING GER Racing Team Germany + 1’33.332
15. S. GROTZKYJ ITA Campetella Racing 1 kör
16. D. PRADITA INA Yamaha Pertamina Indonesia 1 kör

ugrás fel