EST. 2002

Misano, sajtónap: Rossi megtöri a csendet

A pályán ma rajtoló misanói versenyhétvége domináns színe egyértelm?en a sárga. A szurkolás itt Rossiért folyik, a helyzet egyértelm?, a Doki felé áradó rajongás éppolyan mérték?, mintha az adóhatóság egyszáztizenkétmillió eurós elmaradás helyett köszön? táviratot küldött volna a hétszeres világbajnoknak. Nem véletlen, hogy a vb-nagydíj helyett eddig sokkal inkább afféle regionális ünnepre hasonlító Adria-parti mulatság alkalmával Rossi feloldotta Brno el?tt tett hallgatási fogadalmát. Tette ezt els? ízben egy telefonos bejelentkezés apropóján – a 2003-ban, suzukai pályabalesetben tragikusan elhunyt Gresini-pilótára, Daijiro Katóra emlékezett a motorsport a DediKato elnevezés? rendezvényen. Daijiro a misanói pálya közelében lakott, Portoverdében. ‘Jó barát volt, és mikor a Hondánál együtt versenyeztünk, sok id?t töltöttünk együtt’ – mondta Valentino. ‘Nagy ember volt.’

Rossi az áthallgatott cseh víkend után szóba állt a sajtóval is: természetesen azonmód faggatták az eddig tabutémának számító adóügyeir?l is. ‘Nyugodt vagyok, mert azt hiszem, betartottam a törvényeket. Azt tettem, amit minden olyan ember csinál, aki hozzám hasonló helyzetben van. Ha az ellen?rzések megállapítják, hogy hibáztam, kész vagyok vállalni minden felel?sséget.’ A pályán kívüli gondok csitulni látszanak (a média ennél több b?rt már nem tud lehúzni a sztoriról, amikor pedig a kis Valentino azt mondja, több napot töltött a strandon, mint az ügyvédje irodájában, abból az egyszer? ember csak azt sz?rheti le, hogy a nehezén már túlvan). Aki hibázik, az fizet – ennyi. Az igazi baj mégsem ez, hanem hogy a pályán belüli gondok nem csitulnak, a helyzet legalábbis nem rózsás. Hatvan pont van az olasz és az éllovas Casey Stoner között, a Yamaha-Michelin párosítás pedig a szezon egészére vetítve jóval gyengébb a Ducati-Bridgestone csomagnál. ‘Biztosan segít a környezet, hogy itt futhatok’ – így a 46-os, ‘még akkor is, ha ez nem életem legfantasztikusabb szakasza. Remélem, hogy a Yamaha könnyen igazodik a pálya karakterisztikájához. A motorer?re itt kisebb szükség van, mivel nincsenek túl hosszú egyenesek. Pénteken tesztelem a pneumatikus szelepes blokkot, ami a fejlesztések els? lépése csupán. Meg kell gy?z?dnünk a valós el?nyeir?l a mostani er?forráshoz képest.’ Ami azt illeti, a brnói hétf?i tesztelésen nem volt éppen meggy?z? az új motor.

Az igazi probléma mégsem ez, hanem a gumik. Hayden, Melandri (aki sokkal jobban van, igaz, korántsem 100%-os állapotban), a korábban már nyilatkozó Stoner és Hopkins beszéltek az abroncs-kérdésr?l: mindannyian az egygumis rendszer ellen foglaltak állást els? körben. Carmelo Ezpeleta Dorna-f?nök ‘tarthatatlannak’ nevezte a helyzetet újabb kommentárjában. Valójában az érezhet?, hogy mindenki japán gumikkal szeretne versenyezni. Talán még a Yamaha is. Egyre élénkülnek hát a tárgyalások, félreértés ne essék, a Michelinnel is – a clermontiak el?tt egyetlen út nyílik: megértik, hogy eddigi legjobbjaik átigazolnak a konkurenciához, ha nem húznak bele a mérnökeik.

Sportról megint kevés szó esett, de mától (péntekt?l) megváltozik ez is. El?ször mindenki az ‘ismeretlen’ helyszínnel kell, hogy megbirkózzon. Egy biztos: valaki azonban már most ünnepel, a ? pedig nem más, mint Anthony West, aki mondhatni véletlenül pottyant a Kawasakihoz év közben, és most szerz?dést hosszabbított vele a gárda 2008-ra. Nem hivatalos értesülések szerint az akashiak egy es?csináló sámánt is alkalmazásba vettek a gyári csapathoz.

A buli(k)nak, megemlékezéseknek vége – a záróakkord a Mobil Klinika fennállásának harmincadik évfodulóját ünnepl? összejövetel volt, ahol tiszteletüket tették az intézmény korábbi ‘ügyfelei’, Agostini, Doohan, Uncini, Ferrari, Lucchinelli és természetesen a fiatalabb generációk képvisel?i is. Egész pontosan egy fogadás még hátravan, éspedig egy Aprilia-jubileum: éppen húsz esztendeje, hogy noalei motor els? ízben világbajnoki futamot nyert, éppen Misanóban, Loris Reggiani révén (1987). Nosza rajta, szerveztek is még egy partit. Ezt követ?en viszont a f?szerep már kizárólag a pilótáké és a technikáé: jönnek az id?mér?k, majd a versenyek.

ugrás fel