Rossi a szupersztár Misanóban, sárga színbe öltözött szurkolók kontingensei érkeztek az Adria-parti pályára a pénteki felh?szakadást követ?en. Valentino igyekszik kiszolgálni a közönséget, minden taktikázás nélkül veti magát a tennivalók (ez esetben a gyorskörök) s?r?jébe. A pneumatikus szelepekkel szerelt Yamahán hasít szoft gumikkal, amelyekb?l ezen a hétvégén kett?vel többet enged a szabályzat mindenkinek, tekintve, hogy új pályáról van szó. A kicsi, sz?k, ‘ideges és lassú’ Misanón Rossifumi mindent megtesz a gy?zelemért, de nincs mese – ez Casey Stoner éve.
És ez látszik. Látja Rossi is. A ducatis ausztrál (megjegyzend?, a Ducatinak is legalább egy komplett lelátónyi szimpatizánsa gy?lt össze a rimini partvidéken) 1’33’918-at ír a táblára, egyedüliként megy be az 1’34-es küszöb alá, és legalább olyan agresszíven csapkodja a vörös bestiát, mint Vale az M1-et. Óriási csata van kibontakozóban, végre úgy t?nik, nem a gumik döntenek, hanem az, aminek a motorsportban dönteni kell: beállítások, pillanatnyi forma és koncentráció. Nagy pofon lenne a Dokinak, ha saját közönsége (hiszen pilótaként mégiscsak ? van otthon, nem Kurri Kurri szülötte) el?tt verné el ?t a Casey srác. De els? sorából indul Nicky Hayden is, aki mindent beleadott az id?mér?n, harmadik hely a jutalma és egy esély a vasárnapi versenyre.
A második sort az egész nap nagyon aktív Randy De Puniet nyitja, mögötte John Hopkins és Daniel Pedrosa zárt a körid?k alapján. A kis spanyol sem lassú, de többet kéne vállalnia ahhoz, hogy a haydeni szintet hozni tudja a Hondával. A hetedik helyen is egy RCV, Checáé, aki Edwardsszal és Westtel osztozik a harmadik vonalon. Nem villog Marco Melandri élesben, ami érthet?, hiszen a reggel során esett az amúgy is sérült, pénteken szabadedzés-gy?ztes olasz. Capirossi is visszaesett a jó FP1-es eredmény után.
Misano, MotoGP: a rajtrács összetétele
|
|
1. DUCATI Casey STONER AUS 1’33.918 |
250
Jorge Lorenzo bizonyára észrevette, hogy a misanói pálya bukóterébe még soha életében nem t?zött muris kis fekete zászlót, úgyhogy rendesen odatette magát a szombati, rajtsorrendr?l dönt? Q2 id?mér?n (ami tulajdonképpen Q1 volt, miután a pénteki es?zések miatt az els? napi kvalifikációs programot törölték). Fáradozásait siker koronázta, hiszen pole-ból várhatja a futamot, ennek ellenére kissé bosszúsan jegyezte meg a leintés után: milyen kár, hogy két lassú pilóta feltartotta. Maximalista az emberünk.
Hogy ehhez mit szól a hazai fiú Andrea Dovizioso, azt nem tudjuk, csak azt, hogy 163 ezrednyire volt képes megközelíteni Lorenzo Apriliáját az els? futóm?-problémákkal küzd? Hondával. A célt mindenesetre teljesítette, éspedig azt, hogy az els? sorából rajtolhasson. Így ott lehet Jorge nyakán. Úgy fest, a Tóth csapatot er?sít? Hector Barberának is fekszik a pálya, mert a KTM-es Hiroshi Aoyamával együtt ? is az els? vonalba állhat vasárnap. Kallio ötödik a másik osztrák géppel, a finn egyébként aláírt a következ? szezonra is jelenlegi csapatával. Bautista hatodik Lüthi el?tt, majd Simon és Simoncelli, nagy lökdös?dés várható a fels? középmez?nyben, mert akinek még nem volna biztos motorja 2008-ra, az mind-mind hatványozottan bizonyani akar majd. De Angelis számára odahaza, a San Marino-i GP-n mehet el végleg minden vb-remény: a kezdet legalábbis nem túl biztató, csak tizedik a legény. Tóth Imre a 24. helyre kvalifikálta magát.
Misano, 250: a rajtrács összetétele
|
|
1. APRILIA Jorge LORENZO SPA 1’38.395 |
125
Meccsoda verseny lesz ez, ajajajajajj. Finoman szólva lenne pojácaság most a bevett közhelyeket puffogtatni, hogy ‘kiélezett’ meg ‘harcos’, netán ‘késhegyre men?’. A 125 köbcentisek idei színvonalához semmi értelme kommentárt f?zni, mert ezek a versenyek önmagukért beszélnek. És nem csak azért, mert Talmácsi Gábor révén van egy világbajnoki aspiránsunk. A szombati kvalifikációs turnuson az a gyönyör?ség esett meg, hogy az els? három pilóta között mindössze 11 ezred döntött a rajthelyekr?l – ?k Pesek, Faubel és Pasini, majd mögöttük jön Gabesz 1’43.541-es legjobb mért körével (+171′). A szervez?k rekordid? alatt tisztították meg a pálya borítását a sártól és szutyoktól, amit a pénteki felh?szakadás okozott, így megfelel? körülmények között futhatták meg els? és egyetlen tétre men? id?mér?jüket a nyolcadliteresek.
A verseny nagy valószín?ség szerint az els? sor kezében van: akárcsak Brnóban, most is a cseh Lukas, a spanyol Hector, az olasz Mattia és a magyar Gábor a favoritok. A második sorból Simone Corsi keserítheti az ? életüket, de könnyen ott lehet az elején Koyama is a KTM-mel. A hondás Rabat és a német színekben induló Cortese meglepetésre került a második sorba, Sergio Gadea pedig szintén nem a papírformának megfelel?en végzett a szombati turnus tizedik helyén. Meccsoda verseny lesz.
Talmácsi Gábor nyilatkozata: ‘Elég sok a pályán a bukkanó, emiatt nagyon fontos a jó futóm?-beállítás. A
szabadedzésen is akadtak problémák a futóm?vel és a váltóval. Utóbbit
sikerült teljesen rendbe hoznunk az id?mér?re, azonban a motor még továbbra
is pattog néhány kanyarban. Ráadásul pont a legrosszabbkor összeszedtem egy
torokgyulladást. Egyel?re még nincs lázam, de nagyon fáj a torkom, amire
szintén kaptam antibiotikumot. Érzem, hogy nem vagyok 100%-os formában,
nagyon legyengültem a kvalifikáció végére.’
Misano, 125: a rajtrács összetétele
|
|
1. DERBI Lukas PESEK CZE 1’43.370 |
Legutóbbi hozzászólások