EST. 2002

Misano szombaton

Rossi a szupersztár Misanóban, sárga színbe öltözött szurkolók kontingensei érkeztek az Adria-parti pályára a pénteki felh?szakadást követ?en. Valentino igyekszik kiszolgálni a közönséget, minden taktikázás nélkül veti magát a tennivalók (ez esetben a gyorskörök) s?r?jébe. A pneumatikus szelepekkel szerelt Yamahán hasít szoft gumikkal, amelyekb?l ezen a hétvégén kett?vel többet enged a szabályzat mindenkinek, tekintve, hogy új pályáról van szó. A kicsi, sz?k, ‘ideges és lassú’ Misanón Rossifumi mindent megtesz a gy?zelemért, de nincs mese – ez Casey Stoner éve.

És ez látszik. Látja Rossi is. A ducatis ausztrál (megjegyzend?, a Ducatinak is legalább egy komplett lelátónyi szimpatizánsa gy?lt össze a rimini partvidéken) 1’33’918-at ír a táblára, egyedüliként megy be az 1’34-es küszöb alá, és legalább olyan agresszíven csapkodja a vörös bestiát, mint Vale az M1-et. Óriási csata van kibontakozóban, végre úgy t?nik, nem a gumik döntenek, hanem az, aminek a motorsportban dönteni kell: beállítások, pillanatnyi forma és koncentráció. Nagy pofon lenne a Dokinak, ha saját közönsége (hiszen pilótaként mégiscsak ? van otthon, nem Kurri Kurri szülötte) el?tt verné el ?t a Casey srác. De els? sorából indul Nicky Hayden is, aki mindent beleadott az id?mér?n, harmadik hely a jutalma és egy esély a vasárnapi versenyre.

A második sort az egész nap nagyon aktív Randy De Puniet nyitja, mögötte John Hopkins és Daniel Pedrosa zárt a körid?k alapján. A kis spanyol sem lassú, de többet kéne vállalnia ahhoz, hogy a haydeni szintet hozni tudja a Hondával. A hetedik helyen is egy RCV, Checáé, aki Edwardsszal és Westtel osztozik a harmadik vonalon. Nem villog Marco Melandri élesben, ami érthet?, hiszen a reggel során esett az amúgy is sérült, pénteken szabadedzés-gy?ztes olasz. Capirossi is visszaesett a jó FP1-es eredmény után.

Misano, MotoGP: a rajtrács összetétele

1. DUCATI Casey STONER AUS 1’33.918
2. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 1’34.094
3. HONDA Nicky HAYDEN USA 1’34.469
4. KAWASAKI Randy DE PUNIET FRA 1’34.506
5. SUZUKI John HOPKINS USA 1’34.536
6. HONDA Dani PEDROSA SPA 1’34.580
7. HONDA Carlos CHECA SPA 1’34.628
8. SUZUKI Chris VERMEULEN AUS 1’34.717
9. YAMAHA Colin EDWARDS USA 1’34.768
10. KAWASAKI Anthony WEST AUS 1’34.939
11. YAMAHA Sylvain GUINTOLI FRA 1’35.202
12. HONDA Marco MELANDRI ITA 1’35.236
13. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 1’35.283
14. HONDA Shinya NAKANO JPN 1’35.389
15. HONDA Toni ELIAS SPA 1’35.632
16. YAMAHA Makoto TAMADA JPN 1’35.865
17. DUCATI Alex BARROS BRA 1’35.897
18. KR212V Kurtis ROBERTS USA 1’36.605
19. DUCATI Alex HOFMANN GER 1’36.659

250

Jorge Lorenzo bizonyára észrevette, hogy a misanói pálya bukóterébe még soha életében nem t?zött muris kis fekete zászlót, úgyhogy rendesen odatette magát a szombati, rajtsorrendr?l dönt? Q2 id?mér?n (ami tulajdonképpen Q1 volt, miután a pénteki es?zések miatt az els? napi kvalifikációs programot törölték). Fáradozásait siker koronázta, hiszen pole-ból várhatja a futamot, ennek ellenére kissé bosszúsan jegyezte meg a leintés után: milyen kár, hogy két lassú pilóta feltartotta. Maximalista az emberünk.

Hogy ehhez mit szól a hazai fiú Andrea Dovizioso, azt nem tudjuk, csak azt, hogy 163 ezrednyire volt képes megközelíteni Lorenzo Apriliáját az els? futóm?-problémákkal küzd? Hondával. A célt mindenesetre teljesítette, éspedig azt, hogy az els? sorából rajtolhasson. Így ott lehet Jorge nyakán. Úgy fest, a Tóth csapatot er?sít? Hector Barberának is fekszik a pálya, mert a KTM-es Hiroshi Aoyamával együtt ? is az els? vonalba állhat vasárnap. Kallio ötödik a másik osztrák géppel, a finn egyébként aláírt a következ? szezonra is jelenlegi csapatával. Bautista hatodik Lüthi el?tt, majd Simon és Simoncelli, nagy lökdös?dés várható a fels? középmez?nyben, mert akinek még nem volna biztos motorja 2008-ra, az mind-mind hatványozottan bizonyani akar majd. De Angelis számára odahaza, a San Marino-i GP-n mehet el végleg minden vb-remény: a kezdet legalábbis nem túl biztató, csak tizedik a legény. Tóth Imre a 24. helyre kvalifikálta magát.

Misano, 250: a rajtrács összetétele

1. APRILIA Jorge LORENZO SPA 1’38.395
2. HONDA Andrea DOVIZIOSO ITA 1’38.558
3. APRILIA Hector BARBERA SPA 1’38.733
4. KTM Hiroshi AOYAMA JPN 1’38.826
5. KTM Mika KALLIO FIN 1’39.
6. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 1’39.023
7. APRILIA Thomas LUTHI SWI 1’39.031
8. HONDA Julian SIMON SPA 1’39.087
9. GILERA Marco SIMONCELLI ITA 1’39.180
10. APRILIA Alex DE ANGELIS RSM 1’39.182
11. HONDA Shuhei AOYAMA JPN 1’39.506
12. HONDA Yuki TAKAHASHI JPN 1’39.694
13. APRILIA Aleix ESPARGARO SPA 1’40.056
14. GILERA Roberto LOCATELLI ITA 1’40.206
15. APRILIA Fabrizio LAI ITA 1’40.329
16. HONDA Ratthapark WILAIROT THA 1’40.408
17. APRILIA Jules CLUZEL FRA 1’40.768
18. HONDA Eugene LAVERTY IRL 1’40.912
19. APRILIA Dirk HEIDOLF GER 1’41.290
20. APRILIA Karel ABRAHAM CZE 1’41.545
21. APRILIA Efren VAZQUEZ SPA 1’41.717
22. APRILIA Alex BALDOLINI ITA 1’41.749
23. APRILIA Dan LINFOOT GBR 1’42.426
24. APRILIA Imre TOTH HUN 1’42.944
25. APRILIA Omar MENGHI ITA 1’44.745

125

Meccsoda verseny lesz ez, ajajajajajj. Finoman szólva lenne pojácaság most a bevett közhelyeket puffogtatni, hogy ‘kiélezett’ meg ‘harcos’, netán ‘késhegyre men?’. A 125 köbcentisek idei színvonalához semmi értelme kommentárt f?zni, mert ezek a versenyek önmagukért beszélnek. És nem csak azért, mert Talmácsi Gábor révén van egy világbajnoki aspiránsunk. A szombati kvalifikációs turnuson az a gyönyör?ség esett meg, hogy az els? három pilóta között mindössze 11 ezred döntött a rajthelyekr?l – ?k Pesek, Faubel és Pasini, majd mögöttük jön Gabesz 1’43.541-es legjobb mért körével (+171′). A szervez?k rekordid? alatt tisztították meg a pálya borítását a sártól és szutyoktól, amit a pénteki felh?szakadás okozott, így megfelel? körülmények között futhatták meg els? és egyetlen tétre men? id?mér?jüket a nyolcadliteresek.

A verseny nagy valószín?ség szerint az els? sor kezében van: akárcsak Brnóban, most is a cseh Lukas, a spanyol Hector, az olasz Mattia és a magyar Gábor a favoritok. A második sorból Simone Corsi keserítheti az ? életüket, de könnyen ott lehet az elején Koyama is a KTM-mel. A hondás Rabat és a német színekben induló Cortese meglepetésre került a második sorba, Sergio Gadea pedig szintén nem a papírformának megfelel?en végzett a szombati turnus tizedik helyén. Meccsoda verseny lesz.

Talmácsi Gábor nyilatkozata: ‘Elég sok a pályán a bukkanó, emiatt nagyon fontos a jó futóm?-beállítás. A
szabadedzésen is akadtak problémák a futóm?vel és a váltóval. Utóbbit
sikerült teljesen rendbe hoznunk az id?mér?re, azonban a motor még továbbra
is pattog néhány kanyarban. Ráadásul pont a legrosszabbkor összeszedtem egy
torokgyulladást. Egyel?re még nincs lázam, de nagyon fáj a torkom, amire
szintén kaptam antibiotikumot. Érzem, hogy nem vagyok 100%-os formában,
nagyon legyengültem a kvalifikáció végére.’

Misano, 125: a rajtrács összetétele

1. DERBI Lukas PESEK CZE 1’43.370
2. APRILIA Hector FAUBEL SPA 1’43.373
3. APRILIA Mattia PASINI ITA 1’43.381
4. APRILIA Gabor TALMACSI HUN 1’43.541
5. APRILIA Simone CORSI ITA 1’43.611
6. KTM Tomoyoshi KOYAMA JPN 1’43.695
7. HONDA Esteve RABAT SPA 1’44.095
8. APRILIA Sandro CORTESE GER 1’44.242
9. HONDA Bradley SMITH GBR 1’44.385
10. APRILIA Sergio GADEA SPA 1’44.529
11. HONDA Mike DI MEGLIO FRA 1’44.546
12. DERBI Michael RANSEDER AUT 1’44.635
13. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 1’44.762
14. APRILIA Pol ESPARGARO SPA 1’44.895
15. APRILIA Joan OLIVE SPA 1’44.917
16. KTM Randy KRUMMENACHER SWI 1’44.928
17. APRILIA Stefan BRADL GER 1’44.966
18. DERBI Nicolas TEROL SPA 1’45.054
19. APRILIA Stefano BIANCO ITA 1’45.071
20. APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 1’45.074
21. APRILIA Roberto TAMBURINI 1’45.191
22. APRILIA Andrea IANNONE ITA 1’45.396
23. APRILIA Simone SANCIONI ITA 1’45.627
24. APRILIA Simone GROTZKYJ ITA 1’45.719
25. APRILIA Dominique AEGERTER SWI 1’45.782
26. APRILIA Federico SANDI ITA 1’45.821
27. HONDA Alexis MASBOU FRA 1’45.856
28. APRILIA Pablo NIETO SPA 1’45.861
29. KTM Steve BONSEY USA 1’45.911
30. APRILIA Roberto LACALENDOLA ITA 1’46.107
31. HONDA Joey LITJENS NED 1’46.183
32. FRIBA Federico BIAGGI ITA 1’46.513
33. HONDA Daniel WEBB GBR 1’46.614
34. HONDA Dino LOMBARDI ITA 1’46.777
35. APRILIA Hugo VAN DEN BERG NED 1’46.833
36. DERBI Robert MURESAN ROU 1’46.890
37. APRILIA Ferruccio LAMBORGHINI ITA 1’47.147

ugrás fel