EST. 2002

Monotracer: vegyítve a motor és a sportkocsi

Ha egy szép napon, a nem is olyan távoli jöv?ben féktávon beszúr nektek egy két keréken guruló, hiperdizájnos kézmosószappan, ?rizzétek meg a hidegvéreteket. Nem a képzelet szüleménye lesz az agyatok által összerakott kép. Nem elfogyasztott étketek volt romlott, nem a mustár volt penészes, az üdít?be sem került hallucinogén adalék. Egy Monotracerrel találkoztatok.

Svájcban egészen más az életritmus, tapasztalhatta, aki járt a szabad kantonok országában. Anélkül, hogy el?szednénk a sztereotípiákat Tell Vilmos hazájáról (csoki, friss leveg?, stb.), jegyezzük meg: az ottaniak megengedhetik maguknak, hogy korszakalkotó ötleteik legyenek, és azokat meg is valósítsák. A Monotracer ott született, igen. Ha eredetinek neveznénk, az elég slampos kifejezés volna.

A járm?nek – tervez?i szerint – minden adottsága megvan ahhoz, hogy t?kéletes vegyülete legyen egy sportautónak és egy -motornak. Motorkerékpáros kormánnyal lehet irányt váltani vele, de az ülés mégis olyasmi, mint egy kocsiban. A m?szaki megoldások majdnem száz százalékig motorosak, de van benne hi-fi meg légkondi, a kuplung pedig hasonlóképpen pedálos, mint egy autóban. Szóval egy vegyesfelvágott, ami – ugyancsak a mérnökök szerint – kiugróan jó teljesítménnyel és a motorokénál jobb bedönthet?séggel ruházza fel ezt a csodát – 52°, amíg a támasztókerék földet nem ér kanyarban. Szíve a BMW K-szériás négyhengerese, 130 lóer? 8.750 percenkénti fordulaton. Ezzel a mi kis torpedónk b?ven képes önerejéb?l túlszárnyalni a 250 kilométeres óránkénti sebességet.

Az autós megoldások ott jelentkeznek, ahol az autó, jellegéb?l adódóan praktikusabb egy motornál. Egyrészt nagyobb a tanktérfogat – a Monotracer esetében ötven liter – másrészt van ún. tágas csomagtartó, ami egy motornál ugye nonszensz. Szám szerint kétszáz literes, ebb?l a szempontból a kétkerek? torpedó simán versenyre kel mondjuk egy Smarttal. Pilóta és utasa egymás mögött foglalnak helyet, mint egy motoron, de nem nyeregben, hanem viszonylag kényelmesnek t?n?, fejtámaszos ülésekben.

?szintén szólva városban nagyon is érvényes lehet ez az alternatíva – azoknak, akik nem sajnálnak rá egy kazal pénzt, tizenhárom millió forint körüli összeget alsó hangon – hiszen a Monotracer két személyt és cókmókjaikat nagyon hatékony helykihasználással képes szállítani. 3,65 méter hosszú és mindössze 1,25 m széles. Megálláskor egy ugyancsak bonyolult vezérl? rendszer aktiválja a támasztókerekeket, pont amikor arra szükség van.

Katt.

A fékrendszer is a K 1200-r?l érkezett, azzal a különbséggel, hogy a hátsó féktárcsa átmér?je 320 mm-esre n?tt, tehát akkora, mint az els? tárcsapáré. A szerkezet, hiába készült könny? és kompozit anyagokból, sokkal nagyobb súlyú, mint egy motor: 485 kilogrammról hallani. A Monotracerhez, kell-e mondani, egy sor kiegészít? (GPS, xenon fényszórók, fedélzeti zene, stb.) rendelhet?, vagyis az alapár szinte a csillagos égig tornászható.

ugrás fel