Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató Monte Carlóban lehullt a lepel az új Guzzikról

Monte Carlóban lehullt a lepel az új Guzzikról

Hirdetés


Sok-sok pusmogás után íme, két fénykép az új, készül?félben lév? Moto Guzzikról. Egyikük egy 1.400 köbcentis lökettérfogatot elér? cirkáló, az új California maga, másikuk egy Lodola-epigon… pár napja az évnyitó Piaggio-konventr?l kiszivárgott néhány nem kiszivárgásra szánt felvétel ezekr?l a motorokról, talán éppen ezért döntött úgy a pontederai csúcsvezetés, hogy hivatalossá teszik a Guzzik – majdani – érkezését. Persze ki tudja már a mai világban, lehet, hogy a kiszivárogtatás is tudatos volt, hisz’ hallottunk már olyat is.

Akárhogyan is legyen, itt az új mandellói zászlóshajó – egyel?re prototípusként. A Monte Carlói kémek egybehangzó véleménye ugyan az – ami az itt közölt felvételekr?l is megállapítható – , hogy a ezek a prototípusok már nagyon készen állnak a szériakész változathoz.

Arra is könnyen választ kaphatunk, hogy mire a nagy átalakítás a ‘Guzzi-portfólióban’. A California, mint a márka meghatározó és szimbóleum-jelleggel bíró modellje, alapjaiban mintegy három évtizede változatlan, az utóbbi években viszont kritikus szint alá estek az eladások. A kereskedelmi forgalmat a b?séges használtpiaci kínálat is akadályozza – ezért valami egészen radikális változtatásra volt szükség. Ennek eleget is tettek az olasz mérnökök egy 1.400 köbös, 90 fokos V2-es egységgel. Vonalvezetésében sok a hasonlóság a 850 T3 California modellel, amit a ‘legenda kezdeteként’ aposztrofálnak motortörténeti források.

Természetesen mindez a mai kor igényeire fazonírozva, radiálisan szerelt féknyergekkel, hi-tech benyomást kelt? felnikkel és a többi adalékkal. Érdekesség, hogy hátul nem az egykarú CA.R.C. felfüggesztés t?nik fel, hanem egy klasszikus kétkarú leng?villa két rugóstaggal.

Emellett Monte-Carlóban láthatta a közönség a ‘Kis’ V7-es újabb átiratát. A Racer után a Scrambler változat bezárja a kört, vele teljesedhet ki a kis Guzzik sorozata. A korszakos Lodola 175 nyomdokaiba lép? motort persze roppant kevesen fogják terepen használni, városi rohangálós járgánynak viszont ideálisnak t?nik. A modellek piaci bevezetésér?l semmiféle információt nem közölt a Piaggio.