EST. 2002

Monza varázsa

A FIM Superstock 1000 Világkupa magyar résztvev?i, a Full-Gas Racing Team újabb ismeretlen területeket tár fel ezen a hétvégén.

A Milánóhoz közeli pályán sem Kispataki, sem Németh nem járt még. A csapat, miel?tt elindult Olaszországba tudta, hogy nem lesz könny? dolga, hiszen ez a világbajnokság leggyorsabb pályája, ráadásul a hossza sem elhanyagolható, hiszen a lassan 100 éves múltra visszatekint? monzai aszfalt 5793 méter hosszú. A világbajnoki sorozat 2007-es versenyhelyszínei közül bátran kijelenthetjük, hogy ez az olasz helyszín rendelkezik a legváltozatosabb eszenciával. Rendkívül hosszú és gyors egyenesek, fordulók, melyeket kétszáz fölött vesznek be és olyan hihetetlen kemény féktávok, hogy a top-versenyz?k sem felejtik el soha szóvá tenni, mennyire megterheli ez ?ket.

A Full-Gas versenyz?k az els? napot követ?en már ráéreztek az ízére, de természetesen tudják, hogy van még mit javítani a körid?kön. Ett?l függetlenül jól vették az akadályokat, ráadásul nagyon élvezték a mai edzéseket. A kvalifikációra már sikerült sokat javítani a reggeli id?khöz képest, így végül Németh Balázs a 29. helyre hozta be a Suzuki GSX-R-t, míg csapattársa Kispataki Viktor a 37. ideiglenes rajtkockát szerezte meg.

Kispataki Viktor: 37. ideiglenes rajtid?: 1’55.342 ‘Az igazság az, hogy amikor el?ször robogóval körbementünk a pályán, már az is életveszélyes volt. – meséli nevetve Viktor. Olyan érzés ezen a pályán menni, mintha közúton motoroznánk. A kanyarokban öt centire van a szalagkorlát, a forduló bels? és küls? ívén egyaránt. Ebb?l az okból kifolyólag egyáltalán nem látjuk be kanyarokat. Az egyenesekben ugyanez a helyzet, csak ott olyan mintha egy erd?ben túráznánk, csak itt aszfalton megyünk közel 300km/órával. A motor ereje nagyon fontos ezen a pályán. Egy gyenge géppel labdába sem lehet rúgni. Visszatérve a kanyarokra a Parabolika király, de az els? sikán utáni hosszú jobbos még komolyabb. Ebb?l a fordulóból ötödik teli gázzal jövünk ki, és lazán verjük a 220-at. Ilyenkor nagyon oda kell figyelni, hogy ne mozogjunk a motoron, f?leg, hogy elég er?s a szél és az így is éppen eléggé dobál minket. Els?re nem mentünk rossz id?t, de remélem, hogy holnap sikerül egy kicsit még közelebb kúszni a többiekhez.’

Németh Balázs: 29. ideiglenes rajtid?: 1’53.491 ‘Ahogy a Viktor is mondta a top speed és a motorer? kulcsfontosságú itt Monzában. Soha nem jártunk itt, így elég furcsa els?re a pálya vonalvezetése. Rengeteg hosszú egyenes van, ahol van egy pár fiú, aki büntet minket. A sikán utáni hosszú jobbos az félelmetes, de ott még találgatom az íveket. Az aszfalt min?sége nagyon rossz, szóval tényleg olyan mintha az utcán mennénk. A pálya vonalvezetése, f?leg a nagy sebesség? kanyarok miatt, nagy koncentrációt igényel. Mi most nagy hátrányba vagyunk a többiekhez képest, ugyanis a múlt héten itt Olasz bajnoki futam volt, szóval a srácok nagy része már túl van a f?próbán, mi meg néha azt sem tudjuk, hogy merre vagyunk. Az áttételt már megtaláltuk, most a futóm?vön dolgozunk kicsit, hogy holnap tovább gyorsuljunk.’

Full – Gas Racing

ugrás fel