EST. 2002

Morcosabb lett a Moto Guzzi Stelvio

A Moto Guzzi Stelvio 1200-at utolérte a kor, elérkezett az ideje a néhány évente esedékes modellfrissítésnek, Mandello del Lario mérnökei pedig egy igencsak lelkiismeretes munkát végeztek.

A teljes formaterv megújult, egyedül a Stelvio jellegzetes dupla fényszóró-szemeit hagyták érintetlenül, de még afölött is morcosra húzták a szemöldököket – a felismerhet?ségnek ez minden szempontból jót tett, Stelvio is maradt, de újult is.

De nem csak esztétikai, aero-okai is vannak az átrajzolásnak. Állítólag sokkal jobb szélvédelmet sikerült a vezet? köré kreálni az új m?anyagokkal, és nem utolsó sorban egy szebb motorkerékpárt is: a beépített indexek, a tank-fejidom együttes egymásba karoló ívei, vagy a kicsit magasabb és kecsesebb szélvéd? egy modernebb – és a Guzzi szerint sokkal jobb – új Stelviót alkotnak. A váz és a futóm?vek nem változtak: maradt a merev acél cs?váz, benne a hosszanti, hengerenként négyszelepes egykettessel, mint tehervisel? elemmel, elöl a Marzocchi, hátul a Sachs mindenhogy állítható teleszkópjaival, az elöl radiális felfogatású (már itt is… de minek?) fékeket a Brembo szállítja, és 2011-t?l Continental ABS blokkolásgátlóval szerelik fel.

A „Quattro Valvole” er?forrás mechanikailag még évtizedekig biztonságban van, ezt biztosan állíthatjuk a Moto Guzzi ezen relatíve új egységér?l, azonban a vezérlést átfarigcsálták. A hengerenként egy vezérm?tengely bütykeit átméretezték, illetve egy teljesen új ECU-t is kapott a Stelvió, frissített gyújtás és injektor programokkal. A Guzzi szerint minden eddiginél finomabb (új ECU), és halkabb (új szelepvezérlés) járású az új Stelvio blokkja, mindez 105 LE-s és 113 Nm-es teljesítményadatokkal 7250 és 5800-as fordulatokon, és új a teljes kipufogórendszer is.

Új formájú üléseket is kapunk a 2011-es Stelvio 1200-on, nyilván az el?z?nél kényelemesebbeket, de a vezet? kényelméért lett az új m?szerfal is, ami már sokkal könnyebben és gyorsabban leolvasható, többek között a több osztással rendelkez? üzemanyagszint-kijelz?nek köszönhet?en. Apropó nafta: a Stelvio tankja mostantól 32 literes, ami valóban hatlamas és ez tényleg figyelemre méltó, de a Moto Guzzi PR-osának, aki a sajtóanyagot írta, súgni kell: nem ez „a legnagyobb a piacon”, hanem a BMW R1200GS Adventure-é, ami egy literrel többet nyel el, de azért köszönjük.

A 2011-es Stelvióból a Guzzi újra elkészíti saját Adventure változatát Stelvio NTX néven, magasabb felszereltséggel. Az alapmodell új, 10×2 küll?s öntött aluöntvény kerekeit az NTX-en Alpina küll?s Ber felnikkel helyettesítik, amiket a Pierrli Scorpion Trial gumik helyett Mezteler Tourance-szal szerelnek. De az NTX-en gyárilag van kézvéd?, magasabb a plexije, er?sebb és nagyobb méret? a blokkvéd?je, és hát amint azok a képen azonnal látszanak, gyári hátsó dobozszettet és kiegészít?lámpás bukókeretet is kapunk hozzá.

ugrás fel