EST. 2002

Most pedig éljünk egy kicsit a statisztikáknak

Igen, a versenyeket vasárnap kell megnyerni, és igen, a hétvége legnagyobb sebességéért még csak fityisz sem jár, a szájtépéseket leszámítva. Hiszen morajlott az egész világ Stoner és az ? Ducatija miatt, hogy csak er?b?l így megy úgy… de akkor most hogy értsük Toni Elias 14-ik helyét a katari derbin, amikor a topspeed-je nagyon ott volt az els? háromban? Nekünk nem tisztünk venni sehogy, mindenki értelmezzen, ahogy akar. Mi csak magunkat tudnánk ismételni: a versenyt stopperben és nem trafipaxban mérik, Melandrival pedig már azért nem példálózunk, mert legbelül nekünk is fáj, ami az olasz klasszissal történik. Íme a kinyálazott adathalmaz, lehet szépen összehasonlítani az értékeket.

2007 Katar nagydíj, végsebességek

27. Casey STONER – DUCATI – 324.7 km/h – QP
65. Loris CAPIROSSI – DUCATI – 323.5 km/h – QP
66. Alex HOFMANN – DUCATI – 322.6 km/h – QP
4. Alex BARROS – DUCATI – 319.5 km/h – QP
26. Dani PEDROSA – HONDA – 317.9 km/h – FP3
21. John HOPKINS – SUZUKI – 313.1 km/h – QP
99. Jeremy McWILLIAMS – ILMOR GP – 313.0 km/h – QP
1. Nicky HAYDEN – HONDA – 312.5 km/h – QP
56. Shinya NAKANO – HONDA – 312.2 km/h – QP
24. Toni ELIAS – HONDA – 312.2 km/h – QP
19. Olivier JACQUE – KAWASAKI – 311.3 km/h – QP
7. Carlos CHECA – HONDA – 310.3 km/h – QP
6. Makoto TAMADA – YAMAHA – 310.1 km/h – QP
46. Valentino ROSSI – YAMAHA – 309.9 km/h – QP
50. Sylvain GUINTOLI – YAMAHA – 309.2 km/h – QP
71. Chris VERMEULEN – SUZUKI – 309.0 km/h – QP
33. Marco MELANDRI – HONDA – 308.5 km/h – QP
10. Kenny ROBERTS JR – KR212V – 308.5 km/h – FP3
14. Randy DE PUNIET – KAWASAKI – 308.1 km/h – QP
5. Colin EDWARDS – YAMAHA – 307.9 km/h – QP
88. Andrew PITT – ILMOR GP – 307.3 km/h – QP

2008 Katar nagydíj, végsebességek

33. Marco MELANDRI – DUCATI – 334.4 km/h – Rac
1. Casey STONER – DUCATI – 330.6 km/h – Rac
24. Toni ELIAS – DUCATI – 328.4 km/h – Rac
46. Valentino ROSSI – YAMAHA – 326.2 km/h – Rac
2. Dani PEDROSA – HONDA – 325.6 km/h – Rac
50. Sylvain GUINTOLI – DUCATI – 324.4 km/h – Rac
48. Jorge LORENZO – YAMAHA – 323.4 km/h – Rac
52. James TOSELAND – YAMAHA – 322.4 km/h – Rac
7. Chris VERMEULEN – SUZUKI – 321.8 km/h – Rac
65. Loris CAPIROSSI – SUZUKI – 321.3 km/h – Rac
14. Randy DE PUNIET – HONDA – 320.1 km/h – Rac
21. John HOPKINS – KAWASAKI – 318.8 km/h – Rac
5. Colin EDWARDS – YAMAHA – 318.5 km/h – Rac
69. Nicky HAYDEN – HONDA – 318.1 km/h – Rac
13. Anthony WEST – KAWASAKI – 317.6 km/h – Rac
4. Andrea DOVIZIOSO – HONDA – 315.9 km/h – Rac
56. Shinya NAKANO – HONDA – 315.5 km/h – Rac
15. Alex DE ANGELIS – HONDA – 314.5 km/h – Rac

2007 Jerez nagydíj, végsebességek

4. Alex BARROS – DUCATI – 280.2 km/h FP2
27. Casey STONER – DUCATI – 278.4 km/h – FP2
26. Dani PEDROSA – HONDA – 278.1 km/h – FP2
66. Alex HOFMANN – DUCATI – 277.8 km/h – FP2
65. Loris CAPIROSSI – DUCATI – 277.4 km/h – FP2
21. John HOPKINS – SUZUKI – 276.8 km/h – FP3
24. Toni ELIAS – HONDA – 276.8 km/h – FP2
71. Chris VERMEULEN – SUZUKI – 276.0 km/h – FP1
1. Nicky HAYDEN – HONDA – 275.1 km/h – FP3
64. Kousuke AKIYOSHI – SUZUKI – 274.8 km/h – FP2
5. Colin EDWARDS – YAMAHA – 274.7 km/h – FP1
46. Valentino ROSSI – YAMAHA – 274.6 km/h – FP1
33. Marco MELANDRI – HONDA – 274.5 km/h – WU
19. Olivier JACQUE – KAWASAKI – 273.4 km/h – FP2
6. Makoto TAMADA – YAMAHA – 273.2 km/h – FP2
56. Shinya NAKANO – HONDA – 273.1 km/h – FP2
10. Kenny ROBERTS JR – KR212V – 272.8 km/h – FP1
14. Randy DE PUNIET – KAWASAKI – 272.7 km/h – FP2
7. Carlos CHECA – HONDA – 272.6 km/h – FP2
50. Sylvain GUINTOLI – YAMAHA – 272.2 km/h – FP3

2008 Jerez nagydíj, végsebességek

65. Loris CAPIROSSI – SUZUKI – 282.2 km/h – QP
1. Casey STONER- DUCATI – 281.0 km/h – QP
46. Valentino ROSSI- YAMAHA – 280.7 km/h – Rac
24. Toni ELIAS- DUCATI – 280.2 km/h – QP
33. Marco MELANDRI- DUCATI – 279.9 km/h – FP2
48. Jorge LORENZO- YAMAHA – 279.5 km/h – QP
21. John HOPKINS- KAWASAKI – 278.9 km/h – FP2
69. Nicky HAYDEN- HONDA – 278.4 km/h – QP
2. Dani PEDROSA- HONDA – 278.4 km/h – QP
7. Chris VERMEULEN- SUZUKI – 277.9 km/h – FP3
50. Sylvain GUINTOLI- DUCATI – 277.1 km/h – FP1
5. Colin EDWARDS- YAMAHA – 276.9 km/h – FP3
13. Anthony WEST- KAWASAKI – 276.2 km/h – WU
56. Shinya NAKANO- HONDA – 275.4 km/h – Rac
14. Randy DE PUNIET- HONDA – 275.2 km/h – QP
4. Andrea DOVIZIOSO – HONDA – 275.2 km/h – QP
52. James TOSELAND – YAMAHA – 272.5 km/h – FP2
15. Alex DE ANGELIS – HONDA – 268.7 km/h – QP

Pár dolog kiviláglik azért a sárga boxokból. Például hogy megérte Rossinak patáliázni a szezon vége felé, Hamamatsuban Iwatában katonás rendet teremtettek, és a 2008-as M1 már sokkal szebben muzsikál, mint tavaly ilyenkor – nem csak önmagához, de a többiekhez képest is. És hogy Alberto Puig-ot idézzük: „Nem kell pneumatikus szelepvezérlés a 2008-as világbajnokság megnyeréséhez.”, amit mi sem mutat jobban, mint Pedrosa vasárnapi gy?zelme. Meg Toseland katari végsebessége, ami alig marad el a gyári testvérek pneumatikus blokkal szerelt M1-eit?l.

Látszik az is, hogy a Ducati még mindig klasszis a hosszú egyenesekben: nem hiába kezdték az egész GP-projektet aerodinamikai tesztelésekkel. A sok év szélcsatornázás, na meg a kényszervezérlés gyümölcse beérett, Stoner pedig szüretel. Végül térjünk ki a szatellit hondásokra, akik mindkét versenyen az utolsó helyekbe homorítottak a végsebesség szempontjából. Nem hiába könyörögnek a gyár felé az új modifikációjú blokkért. Elmélkedni lehetne még hosszú perceket, az utóbbi két verseny befutóját viszont tudja mindenki, mint ahogy azt is, hogy az mennyire korrelál az imént közölt sorrendekkel. Semennyire.

ugrás fel