EST. 2002

Motegi, 125: Pasini nyer, Talmácsi második az es?ben

Es? és koszos pálya: ilyen körülmények között csakis izgalmas lehet egy verseny, ám teljesen másfajta feszültség lengi át, mint az egy héttel ezel?tti Portugál Nagydíjat. Ezúttal nem a pozíciós játék ment, mint az estorili csiki-csukiban, ezúttal két lehet?ség volt adott minden versenyz?nek: elesni vagy el nem esni. Tizennégyen sokalltak be a gonosz arcát mutató motegi pályán, tizennégy legalábbis azoknak a száma, akik hivatalosan nem fejezték be a viadalt, ám például Lukas Pesek kétszer is elfektette Derbijét, s így jött be a 12. helyre végül. Vagy Mike Di Meglio, aki egy biztos dobogót dobott el a vassal együtt, ám így is negyedik lett.

Szóval az izgalmak most nem egy-egy man?vernél, féktávnál, ívkeresztezésnél vagy kigyorsításnál csúcsosodtak ki: végig ott volt a drukk. Hogy bármi megtörténhet. Gabesz kibírta, ahogy a mesterien versenyz? Pasini is az élen. Ennek a nagydíjnak ?k a h?sei (az olasz 25. volt a bemelegítésen, nem csoda ezek után, hogy gy?zelmét a teljes Aprilia csapatnak ajánlotta…)

Talmácsi Gábor nyilatkozata a leintés után

‘Nagyon örülök a 2. helynek, nehéz verseny volt. Próbáltam tartani a tempót
Pasinivel, voltak kanyarok, ahol gyorsabb voltam nála, de a lassabb
kanyaroknál ? tudott jobban kigyorsítani. A végéhez közeledve láttam, hogy
kockázatos lenne, ha el kezdenék vele küzdeni. Majd megérkezett di Meglio
is, aki nem sokkal kés?bb elesett. Tudtam, hogy Faubel nagyon le van maradva
és beosztottam az el?nyömet.
A bajnokság szempontjából újabb értékes
pontokat szereztem, és jelenleg öt pont helyett kilenccel vezetem a vb-t.
Köszönöm a csapatnak a mostani hétvégén nyújtott kemény munkát is,
édesanyámnak pedig boldog szülinapot kívánok innét is.’

Néhány kör erejéig Talma szorosan ott volt Pasini mögött, s nyilván meg is kísérelhette volna az el?zést, ami azonban borzasztóan kockázatos lett volna. Elmaradt a támadás, ami bölcs döntés volt. Faubel, aki a rajt után a harmadik helyre pozicionálódott (majd el?zte ?t Di Meglio, aki mesterien aknázta ki a lóer?kben nem igazán b?velked? Hondát – na jó, az esésért kár), hagyta, hadd menjenek Pasiniék. Ez is okos döntés volt, hiszen hátulról már nem zavarta senki a spanyolt (Koyama lemorzsolódott és a 14. helyig süllyedt vissza, De Rosa két gyorskör és az élboly utolérése után kicsúszott, de elfeküdt a csapattárs Gadea is), és ha netán az el?l közleked? ellenfelekkel bármi történik, akkor neki áll a zászló. Azért szerencséje volt, hogy ilyen biztonsági versenyzéssel is csak négy pontot veszített az összetettben.

Talmáékat ugyanis elkerülte a baj: a magyar kapott egy ‘P2 OK’ táblát is a csapattól, ami nyomatékosította, második helyét senki nem fenyegeti. Innent?l már tényleg annak szurkolhattunk, hogy a hivatalos végerdeményben is OK legyen az a P2, hiszen a motornak már eleje is, hátulja is csúszkált.

A végén minden jó, minden kerek: Pasini teljesen megérdemelten nyeri a Japán Nagydíjat, ezzel az összetettben átugorja Corsit és Peseket, s 12 pontnyira közelíti a ma két egységet szerz? Koyamát. Talmácsi ötr?l kilencre növeli el?nyét Faubellel szemben, mikor még három futam van hátra a bajnokságból – Ausztrália, Malajzia és Valencia. Koyama 74 pontos mínuszba kerül, amivel gyakorlatilag elveszettte esélyét a vb-címre, de az ezüstre is, s er?it a bronz megtartására kell összpontosítania. Ez egyben azt is jelenti, hogy az Aspar két motorosa már egyértelm?en egymás közt dönt a 2007-es els?ség sorsáról.

Motegi, 125: végeredmény

1. APRILIA Mattia PASINI ITA 46’29.900
2. APRILIA Gabor TALMACSI HUN 46’32.885
3. APRILIA Hector FAUBEL SPA 46’52.305
4. HONDA Mike DI MEGLIO FRA 47’03.651
5. APRILIA Joan OLIVE SPA 47’07.251
6. APRILIA Simone CORSI ITA 47’08.962
7. APRILIA Pablo NIETO SPA 47’14.388
8. APRILIA Sergio GADEA SPA 47’18.801
9. DERBI Michael RANSEDER AUT 47’20.572
10. APRILIA Andrea IANNONE ITA 47’26.574
11. APRILIA Dominique AEGERTER SWI 47’33.488
12. DERBI Lukas PESEK CZE 47’40.234
13. HONDA Danny WEBB GBR 47’44.479
14. KTM Tomoyoshi KOYAMA JPN 47’49.449
15. APRILIA Stefan BRADL GER 47’53.155
16. APRILIA Roberto TAMBURINI ITA 47’58.189
17. DERBI Nicolas TEROL SPA 47’59.961
18. HONDA Kazuma WATANABE JPN 48’00.454
19. KTM Randy KRUMMENACHE SWI 48’05.306
20. YAMAHA Nayuta MIZUNO JPN 48’12.693
21. HONDA Alexis MASBOU FRA 48’35.869
22. HONDA Shouya TOMIZAWA JPN 48’05.067

Kiestek
APRILIA Simone GROTZKYJ ITA 45’48.153
APRILIA Pol ESPARGARO SPA 38’21.617
HONDA Iori NAMIHIRA JPN 33’16.847
APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 27’54.454
HONDA Bradley SMITH GBR 20’17.449
HONDA Esteve RABAT SPA 20’29.014
APRILIA Stefano BIANCO ITA 18’17.965
DERBI Robert MURESAN ROU 18’21.126
KTM Stevie BONSEY USA 16’01.429
APRILIA Sandro CORTESE GER 17’33.107
APRILIA Federico SANDI ITA 14’00.558
APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 11’17.908
HONDA Yuuchi YANAGISAWA JPN 11’44.295
HONDA Dino LOMBARDI ITA 7’04.982

Budapesten már két helyen

A1 Óbuda Wellness Központ
Cím: 1023 Budapest, Árpád fejedelem útja 26-28.
Tel: (06 1) 346-30-30

A1 Material Wellness Központ
Cím: 1134 Budapest, Róbert Károly krt. 54-58, Material Design Center 5. emelet
Tel: (06 1) 238-07-64

1 bérlettel mindkét A1 Wellness Központ szolgáltatásait élvezheted!

Nyitva tartás: Hétf? – Péntek: 06:30 – 22:30

Szombat – Vasárnap: 08:00 – 20:00

www.a1wellness.hu

ugrás fel