125cc
Mozgalmas versenyen nyert Andrea Dovizioso, aki ezek után már csak bravúrral
tudja elbukni a világbajnoki címet. 208 pontja van szemben Barbera 163-ával
és Locatelli 156-ával. Ahogy mondani szokás, ez egy lefutott meccs, vagy legalábbis
majdnem.
A futam Barbera, Stoner és Dovizioso különm?sorával kezd?dik. Locatelli is
csatlakozik az élbolyhoz, amelyb?l viszont Casey Stoner két kör után ki kényszerül
szállni, KTM-e m?szaki hibája miatt.
Az apokalipszis a tizedik körben üt be: Ballerini esik el csúnyán, úgy,
hogy motorja a pályán marad: abba pedig Tóth Imre rohan bele. Félelmetes
pillanatok, piros zászló szakítja félbe a nagydíjat, majd fellélegezhetünk:
nincs komoly baj. Jöhet az új rajt és a 13 körös ‘második félid?’.
Locatelli mindenre elszántan támad: két nagy ellenfelet az újraindításkor,
Barberát (aki a második számú motorral versenyez) és Lorenzót már elsodorták
útjából a körülmények, de ott van Dovizioso. Akinek Hondája, úgy t?nik, gyorsabb,
de az Aprilia a kigyorsításoknál verhetetlen.
Mögöttük szintén ádáz csata a dobogóért Lai, Kallio – ? végül kicsúszik -, Giansanti,
Corsi, Jenkner és Simoncelli közt.
Szóval háború dúl minden fronton, és eközben óriásit megy Talmácsi Gábor
a nyolcadik helyen, pedig a GP els? körei óta technikai probléma hátráltatja:
megakadt motorját folyamatos kuplungolással, a dugattyú öblögetésével próbálja
helyzetben tartani.
Locatelli kontra Dovizioso: ?k meccselnek a gy?zelemért. Történik néhány
el?zés, és közeledik az utolsó, a dönt? kör: az, amelyben Loca elesik, és
kiszáll a játszmából. Lai ‘mellbedobással’ veri Corsit (a Kopron
Scot csapat két pilótája a dobogón: gondoljuk, ha valami, hát ez fölkelti a
Honda-f?nökség figyelmét a jöv? szezon tekintetében). Szóval Dovi gy?ztesként
indulhat a tiszteletkörre, de megnyilvánulásaiban nagyon sok a tisztelet Locatelli
irányában. Barbera eközben vigasztalan a boxban: a másik motor is becs?dölt
alatta.
Dönt? futamgy?zelem volt ez a 18 éves olasz részér?l, aki jöv?re a 250-es kategóriában
folytatja; és minden bizonnyal világbajnokként érkezik majd oda.
Talmácsi Gábor fontos szerepl?je lett a világbajnoki versenyeknek, úgy t?nik,
mintha a kitartás és a Malagutival való közös munka az évad harmadik harmadára
érett volna be. Teljesítményér?l a nemzetközi hírforrások is a legnagyobb
elismerés hangján nyilatkoznak.
125cc Japán Nagydíj, Motegi: a végeredmény
| Versenyz? neve | Motor | Nemzetiség | Id? | |
| 1. | Andrea DOVIZIOSO | HONDA | ITA | 25’52.175 |
| 2. | Fabrizio LAI | GILERA | ITA | 26’03.257 |
| 3. | Simone CORSI | HONDA | ITA | 26’03.276 |
| 4. | Mirko GIANSANTI | APRILIA | ITA | 26’03.516 |
| 5. | Steve JENKNER | APRILIA | GER | 26’03.694 |
| 6. | Marco SIMONCELLI | APRILIA | ITA | 26’06.666 |
| 7. | Jorge LORENZO | DERBI | ESP | 26’17.454 |
| 8. | Gabor TALMACSI | MALAGUTI | HUN | 26’17.495 |
| 9. | Tomoyoshi KOYAMA | YAMAHA | JPN | 26’18.038 |
| 10. | Toshihisa KUZUHARA | HONDA | JPN | 26’22.347 |
| 11. | Gino BORSOI | APRILIA | ITA | 26’22.607 |
| 12. | Thomas LUTHI | HONDA | SWI | 26’22.737 |
| 13. | Sergio GADEA | APRILIA | ESP | 26’24.345 |
| 14. | Roberto LOCATELLI | APRILIA | ITA | 26’25.146 |
| 15. | Vesa KALLIO | APRILIA | FIN | 26’34.125 |
| 16. | Gioele PELLINO | APRILIA | ITA | 26’34.233 |
| 17. | Suhathai CHAEMSAP | HONDA | THA | 26’36.711 |
| 18. | Manuel HERNANDEZ | APRILIA | ESP | 26’43.409 |
| 19. | Jordi CARCHANO | APRILIA | ESP | 26’43.458 |
| 20. | Raymond SCHOUTEN | HONDA | NED | 26’56.894 |
| 21. | Lorenzo ZANETTI | APRILIA | ITA | 27’04.004 |
| 22. | Manuel MANNA | MALAGUTI | ITA | 27’06.069 |
| 23. | Marketa JANAKOVA | HONDA | CZE | 27’28.425 |
Kiestek
| # | Versenyz? neve | Motor | Nemzetiség | Id? |
| 47 | Angel RODRIGUEZ | DERBI | ESP | 22’18.242 |
| 64 | Shigeki NORIKANE | YAMAHA | JPN | 20’37.671 |
| 3 | Hector BARBERA | APRILIA | ESP | 16’27.547 |
| 36 | Mika KALLIO | KTM | FIN | 14’02.343 |
| 52 | Lukas PESEK | HONDA | CZE | 6’04.722 |
| 7 | Stefano PERUGINI | GILERA | ITA | 2’11.289 |
Az els? körben kiestek
| # | Versenyz? neve | Motor | Nemzetiség |
| 19 | Alvaro BAUTISTA | APRILIA | ESP |
| 26 | Dario GIUSEPPETTI | HONDA | GER |







Legutóbbi hozzászólások