EST. 2002

Motegi, 250: Kevés izgalom, Simoncelli gy?zelem

Csak megszorongatni tudták ma Marcót, azt többen is, befogni meg senki. Egy jó adag szerencse is kell az élethez, ezt tudjuk, a mai adag Simoncelli ölébe huppant – Bautista meg mérges. No nem a gilerásra, hanem a lekörözött kollegákra. Benne volt a pakliban, így jött ki. Pech. Simoncelli már az elején meghúzza a tempót, és bár Debon az els? fél körben elnyesi t?le a P1-et, a második felét?l, és onnan tovább Simó meglép a bolytól. Azt lehet hinni, hogy teljesen simán ellép az #58-as, és köszöni szépen, nyer, de azért nem ment minden ennyire puhán.

El?ször a privát KTM-es Simon billenti át fedélzeti kapcsolóját „ölj” állásba. A hátul kolbászoló gyári márkatársakat könny? szerrel el?zi meg, majd hamar megvan Debon, jöhet a távolság bedarálása, ami a gilerástól választja el. Simon f?leg a mélyrefékez?s, kemény féktávokon tudja lopni a távolságot, olykor-olykor fél másodpercnyit is körönként, így nem csoda, hogy néhány rund elteltével már közelr?l studírozza a helyszínt, ahol el fogja követni a tettet. Közben persze hátul is történik egy, s más. Például Aoyamát elkezdik beszedni a többiek, pedig a rajt után el?kel? helyeken motorozott, mögötte Grotzkyj esik irtózatost. Ugyanakkor a csapattárs Kallio, bár nem túl látványosan, de szépen lassan felfejl?dik az ötödik hely környékére – a semminél jobb az is. De mind eltörpül Bautista produkciója mellett. A vigyorfelel?s #19-es konzisztensen jön el?re, és amikor már Debont is bedarálja, válik egyértelm?vé, hogy lazán utolérheti Simoncelliéket, és lazán utol is éri ?ket.

Simon nem tudja elkapni Marcót, s?t, amikor már Alvaro is elmegy mellette, akkor jelent?s ritmust vesz. A leggyorsabb kör magasan Bautistáé, egy dolga van, kivárni a végéig, és valahol az utolsó taktusban csípni meg az olaszt. A terv többé-kevésbé m?ködik, épp két körrel a vége el?ttig, amikor ugye már el?znie kéne. Bautista huszonöt pontját Arcos és Endoh veszik el, amikor a lekörözések alkalmával Marcót elengedik, az apriliás el?tt pedig összezárnak a féktávon. Az ott begy?jtött hátrányt már nem tudja két kör alatt ledolgozni, így bosszúsan bár, de ezüsttel gazdagodik. A háttérben Simon látványos tempóvesztése olyan látványosra sikerült, hogy végül Debon is megfogta. Az összetettbeli sok változásra való tekintettel bemetsszük ide a kedves olvasóknak az összetett állását, köszönjük, szívesen.

250, verseny végeredmény

1. M. SIMONCELLI ITA Metis Gilera 43’09.385
2. A. BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team + 0.348
3. A. DEBON SPA Lotus Aprilia + 8.414
4. J. SIMON SPA Repsol KTM 250cc + 9.151
5. M. KALLIO FIN Red Bull KTM 250 + 17.041
6. Y. TAKAHASHI JPN JiR Team Scot 250 + 19.632
7. A. ESPARGARO SPA Lotus Aprilia + 19.892
8. M. PASINI ITA Polaris World + 20.442
9. H. AOYAMA JPN Red Bull KTM 250 + 22.303
10. R. LOCATELLI ITA Metis Gilera + 22.387
11. H. FAUBEL SPA Mapfre Aspar Team + 32.851
12. L. PESEK CZE Auto Kelly – CP + 48.621
13. R. WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG + 48.803
14. S. TOMIZAWA JPN Project U FRS + 49.572
15. F. LAI ITA Campetella Racing + 58.045
16. A. BALDOLINI ITA Matteoni Racing + 58.362
17. T. TAKAHASHI JPN Burning Blood Racing Team + 1’15.062
18. D. PRADITA INA Yamaha Pertamina Indonesia + 1’49.930
19. M. HERNANDEZ SPA Blusens Aprilia + 1’58.603
20. D. ARCAS SPA Blusens Aprilia 1 Lap
21. T. ENDOH JPN Ser.Spruce/Pro-Tec 1 kör
22. I. TOTH HUN Team Toth Aprilia 1 kör
23. Y. ITO JPN Dog Fight Racing 3 kör

250, ponttáblázat

1. Marco SIMONCELLI ITA Metis Gilera 215 pont
2. Alvaro BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team 183 pont
3. Mika KALLIO FIN Red Bull KTM 250 175 pont
4. Alex DEBON SPA Lotus Aprilia 155 pont
5. Hector BARBERA SPA Team Toth Aprilia 142 pont
6. Mattia PASINI ITA Polaris World 125 pont
7. Yuki TAKAHASHI JPN JiR Team Scot 250 125 pont
8. Hiroshi AOYAMA JPN Red Bull KTM 250 108 pont
9. Julian SIMON SPA Repsol KTM 250cc 96 pont
10. Thomas LUTHI SWI Emmi – Caffe Latte 95 pont
11. Roberto LOCATELLI ITA Metis Gilera 78 pont
12. Aleix ESPARGARO SPA Lotus Aprilia 64 pont
13. Hector FAUBEL SPA Mapfre Aspar Team 54 pont
14. Ratthapark WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG 50 pont
15. Lukas PESEK CZE Auto Kelly – CP 35 pont
16. Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing 31 pont
17. Alex BALDOLINI ITA Matteoni Racing 24 pont
18. Fabrizio LAI ITA Campetella Racing 22 pont
19. Manuel POGGIALI RSM Campetella Racing 16 pont
20. Eugene LAVERTY IRL Blusens Aprilia 8 pont
21. Federico SANDI ITA Matteoni Racing 6 pont
22. Manuel HERNANDEZ SPA Blusens Aprilia 5 pont
23. Shoya TOMIZAWA JPN Project U FRS 2 pont
24. Toni WIRSING GER Racing Team Germany 2 pont
25. Imre TOTH HUN Team Toth Aprilia 2 pont
26. Simone GROTZKYJ ITA Campetella Racing 1 pont
27. Doni Tata PRADITA INA Yamaha Pertamina Indonesia 1 pont

ugrás fel