EST. 2002

Motegi: a Suzuki nagy dobása

Remekelnek a bridgestone-osok: a japán gyár gumijaival szerelt járm?vek szárnyalnak a hazai terepen, s?t el is homályosítják a látens Honda-ünnepet a motegi ‘bázison’. Az aranyszárnyasokról sok minden elmondható az els? nap után, csak az nem, hogy rivaldafényben lennének: csütörtökön jött Capirossi szerz?dés- hosszabbításának bejelentése a Ducati részér?l, majd a Yamaha rendezett afféle el?-bulit a világbajnoki cím örömére. Pénteken európai id? szerint hajnalban pedig a Suzuki dobott egy nagyot, mivel John Hopkins megnyerte a MotoGP edzésnapját Capirossi és a csapattárs Roberts el?tt. A Honda legjobbja Sete Gibernau a hatodik helyen, a Rossi mögöttin.

Hopkins hiba nélkül teljesített kört a Bridgestone id?gumijával, de a érdemes szólni arról is, hogy Loris Capirossi mindössze egy tizedre van a suzukis amerikaitól és hogy a szabadedzéseken Capirex tizenegy körb?l álló versenyszimulációt végzett, s minden köre 1’49 alatt volt. Tamada pályarekordjtát persze nem fenyegette veszély: talán azért, mert a japán nincs az els? tízben, pedig tavaly mesésen ment.

Colin Edwards-szal olyan történt, ami nagyon ritkán: elesett. Egyszer egy évben belefér. A krosszedzés közben megsérült Baylisst helyettesít? Ukawa szinte azonnal kicsúszott az RCV-vel, a végére azért megverte a különösen lassú Kawasakikat.

A Honda Camel-lel kapcsolatos sztori: mivel Bayliss aligha tér vissza Valencia el?tt csuklósérülése miatt, a csapat úgy tervezi, hogy Malajziába és Katarba Ukawát, Ausztráliába és Törökországba pedig az SBK-ban versenyz? Chris Vermeulent vinné magával. Tévedés ne essék, Vermeulen a jöv? szezonban is marad a Ten Katé-nél a Superbike-ban – ez egy közelítési kísérlet a Honda részér?l, remek alkalom, hogy megismertessék a pilótával a MotoGP-környezetet.

A Moriwaki egy új vázat mutatott be az egyébként 2003-as változatú Honda-blokk körül, pilótájuk Matsudo, gumijuk Michelin – ezzel együtt nem jobbak a 18. helynél.

MotoGP, szabadedzések (FP1-FP2), Motegi

1. J.HOPKINS USA SUZUKI 1’47.952
2.
L.CAPIROSSI ITA DUCATI 1’48.053
3. K.ROBERTS
USA SUZUKI 1’48.263
4.
V.ROSSI ITA YAMAHA 1’48.574
5.
S.GIBERNAU SPA HONDA 1’48.582
6.
A.BARROS BRA HONDA 1’48.620
7.
N.HAYDEN USA HONDA 1’48.646
8.
M.BIAGGI ITA HONDA 1’48.718
9.
C.CHECA SPA DUCATI 1’48.730
10.
M.MELANDRI ITA HONDA 1’48.751
11.
M.TAMADA JPN HONDA 1’48.776
12.
C.EDWARDS USA YAMAHA 1’48.898
13.
T.UKAWA JPN HONDA 1’49.238
14.
A.HOFMANN GER KAWASAKI 1’49.504
15.
S.NAKANO JPN KAWASAKI 1’49.566
16.
T.ELIAS SPA YAMAHA 1’49.584
17.
R.ROLFO ITA DUCATI 1’50.490
18.
N.MATSUDO JPN MORIWAKI 1’50.577
19.
R.XAUS SPA YAMAHA 1’51.358
20.
F.BATTAINI ITA WCM BLATA 1’52.491
21.
J.ELLISON GBR WCM BLATA 1’55.245

ugrás fel