Nem kétséges, hogy az évad egyik legizgalmasabb próba-felvonása volt a japán. Itt volt az ideje! Forradalom! Capirossi ámulatba ejti a közönséget, a Ducatit, a Bridgestone-t és a sajtót egy mesébe ill?, 1’46’363-as körid?vel, ami új pályacsúcsot is jelent Motegiben. Mostanra érett be igazán a partnerség az olasz motor- és a japán gumigyártó között, Loris pedig még mindig ott van a szeren – félelmetes egységet mutat a végre tökéletesen harmonikus Desmosedici – és a többiek tartanak is t?le rendesen, okkal. Ugyanis Capirossi nem csak egy jó kört futott, hanem két napja folyamatosan száguld olyan ritmusban, amit egyel?re senki nem képes tartani.
Capirossi: ‘Két remek munkanap van mögöttünk, ami alatt végig a versenyre készültünk. Ez az eredmény nem afféle szalmaláng-dolog, sok gyors kört mentünk, voltak hosszú szimulációk is, amik során végig 1’47 körül sikerült teljesíteni és még tizennyolc kör után is a pályarekord szintjén voltam! A pole-t ér? kört annál jobban nem lehetett volna megcsnálni, tökéletes volt. Minden, ami bennem volt, beletettem abba az egy körbe. A Bridgestone fantasztikus új gumikat készített, hogy összevessem ?ket a régiekkel, mentem mindkét fajtával és rá kellett jönnöm, hogy tényleg az volt a probléma. Pole-ból indulok, szóval az els? kanyar nem lehet gond. Aztán a magam tempóját fogom motorozni és fütyülök a többiekre.’
John Hopkins – szintén Bridgestone – fél másodpercnyire van az olasztól. ? is beleadott mindent, s a végén megjegyezte: ‘Olyan gumijaink vannak, amilyeneknek lenniük kell.’ Csak Marco Melandri képviseli a michelines pilótákat az els? sorban. A Gresini-féle gárda fiatalja érdekes dolgokat mond: ‘Rendben van a motor, de a verseny k?kemény lesz, f?leg ha Capirossi meglép. ? ha a fejébe vesz valamit és hisz is benne, megállíthatatlan. Elégedett vagyok, hiszen a legjobb hondásként végeztem.’
Többen az esélyesnek tartott versenyz?k közül bajban vannak: Gibernau hetedik, a vb-címvédésre készül? Valentino Rossi tizenegyedik. Ez nem meglepetés, az olasz már pénteken mondta, hogy nincs teljesen helyén a Yamaha és a gumik sem. Edwards sem tudott jobbat teljesíteni egy 13. helynél, Eliasról és Xausról nem is beszélve – bár a leggyorsabb motor a mez?nyben éppen az övéké (Elias 299,3 km/óra, Xaus 297,3). Míg Rossi és Burgess azon fáradoznak, hogy kitalálják, mit?l lehetnének gyorsabbak, a második sorba kvalifikált Tamada, Biaggi és Hayden a támadási taktikát dolgozzák ki.
MotoGP, a rajtrács összetétele
|
|
1. Loris CAPIROSSI ITA DUCATI 1’46.363
|
Legutóbbi hozzászólások