EST. 2002

Motegi: Capirossié a MotoGP pole pozíciója

Nem kétséges, hogy az évad egyik legizgalmasabb próba-felvonása volt a japán. Itt volt az ideje! Forradalom! Capirossi ámulatba ejti a közönséget, a Ducatit, a Bridgestone-t és a sajtót egy mesébe ill?, 1’46’363-as körid?vel, ami új pályacsúcsot is jelent Motegiben. Mostanra érett be igazán a partnerség az olasz motor- és a japán gumigyártó között, Loris pedig még mindig ott van a szeren – félelmetes egységet mutat a végre tökéletesen harmonikus Desmosedici – és a többiek tartanak is t?le rendesen, okkal. Ugyanis Capirossi nem csak egy jó kört futott, hanem két napja folyamatosan száguld olyan ritmusban, amit egyel?re senki nem képes tartani.

Capirossi: ‘Két remek munkanap van mögöttünk, ami alatt végig a versenyre készültünk. Ez az eredmény nem afféle szalmaláng-dolog, sok gyors kört mentünk, voltak hosszú szimulációk is, amik során végig 1’47 körül sikerült teljesíteni és még tizennyolc kör után is a pályarekord szintjén voltam! A pole-t ér? kört annál jobban nem lehetett volna megcsnálni, tökéletes volt. Minden, ami bennem volt, beletettem abba az egy körbe. A Bridgestone fantasztikus új gumikat készített, hogy összevessem ?ket a régiekkel, mentem mindkét fajtával és rá kellett jönnöm, hogy tényleg az volt a probléma. Pole-ból indulok, szóval az els? kanyar nem lehet gond. Aztán a magam tempóját fogom motorozni és fütyülök a többiekre.’

John Hopkins – szintén Bridgestone – fél másodpercnyire van az olasztól. ? is beleadott mindent, s a végén megjegyezte: ‘Olyan gumijaink vannak, amilyeneknek lenniük kell.’ Csak Marco Melandri képviseli a michelines pilótákat az els? sorban. A Gresini-féle gárda fiatalja érdekes dolgokat mond: ‘Rendben van a motor, de a verseny k?kemény lesz, f?leg ha Capirossi meglép. ? ha a fejébe vesz valamit és hisz is benne, megállíthatatlan. Elégedett vagyok, hiszen a legjobb hondásként végeztem.’

Többen az esélyesnek tartott versenyz?k közül bajban vannak: Gibernau hetedik, a vb-címvédésre készül? Valentino Rossi tizenegyedik. Ez nem meglepetés, az olasz már pénteken mondta, hogy nincs teljesen helyén a Yamaha és a gumik sem. Edwards sem tudott jobbat teljesíteni egy 13. helynél, Eliasról és Xausról nem is beszélve – bár a leggyorsabb motor a mez?nyben éppen az övéké (Elias 299,3 km/óra, Xaus 297,3). Míg Rossi és Burgess azon fáradoznak, hogy kitalálják, mit?l lehetnének gyorsabbak, a második sorba kvalifikált Tamada, Biaggi és Hayden a támadási taktikát dolgozzák ki.

MotoGP, a rajtrács összetétele

1. Loris CAPIROSSI ITA DUCATI 1’46.363
2. John HOPKINS USA SUZUKI 1’46.861
3. Marco MELANDRI ITA HONDA 1’46.867
4. Makoto TAMADA JPN HONDA 1’47.043
5. Max BIAGGI ITA HONDA 1’47.089
6. Nicky HAYDEN USA HONDA 1’47.166
7. Sete GIBERNAU SPA HONDA 1’47.168
8. Kenny ROBERTS USA SUZUKI 1’47.257
9. Carlos CHECA SPA DUCATI 1’47.323
10. Alex BARROS BRA HONDA 1’47.562
11. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 1’47.563
12. Alex HOFMANN GER KAWASAKI 1’47.594
13. Colin EDWARDS USA YAMAHA 1’47.678
14. Shinya NAKANO JPN KAWASAKI 1’47.787
15. Tohru UKAWA JPN HONDA 1’48.194
16. Roberto ROLFO ITA DUCATI 1’48.733
17. Toni ELIAS SPA YAMAHA 1’48.861
18. Naoki MATSUDO JPN MORIWAKI 1’49.734
19. Ruben XAUS SPA YAMAHA 1’49.969
20. Franco BATTAINI ITA WCM BLATA 1’51.902
21. James ELLISON GBR WCM BLATA 1’51.972

ugrás fel