Férfias menet volt, talán túlságosan is. Az id? el?tt leintett futam gy?ztese Kallio – az idény során másodszor hull az ölébe így a siker. Remek kis el?adással kezd?dött a meccs, az évad egyik legjobb nagydíjának ígéretét hordozta – egy hatos csoport fordult az els? kanyarban az élen, a tempót Talmácsi és Kallio diktálták KTM-esként, de ott volt Pasini, aki végre pontokat akart szerezni az ínség után, Poggiali, aki az újjászületésre – vagy valami ahhoz hasonlóra – készült Motegiben…
A tizenhatodik kör végén történt az a momentum, ami miatt a bírák befejezettnek nyilvánították a versenyt – a finn vezetett ekkor, Lüthi meg az események (egyik) f?szerepl?je volt. A vb-összetett els?ségét – végül áldozatok árán, de sikeresen – véd? svájci nagyon keményen adta rá a gázt a célegyenes torkában, Hondája megtántorodott, majd piruettbe kezdett a pálya teljes szélességében. Érkezik az üldöz?csoport, teli gáz, mélyre hajtott fej és ott lelik Lüthit a földön meg a motorja darabjait… mindenki szerencsésen elmegy mellette, kivéve a spanyol Gadeát. Az Aprilia a leveg?be repül, pilótájának csodával határos módon semmi baja sincs. Lüthinek, aki az eset után a mobil klinika vendégszeretetét élvezhette, jobb válla húzódott meg. A végsorrendet tehát az el?z? körben elfoglalt pozíciók határozzák meg, vagyis nyer Kallio, második a dobogóról természetesen hiányzó svájci és Faubel.
Több élpilótának is fekete napja volt a motegi vasárnap: mindenekel?tt Talmácsinak, aki életében el?ször indulhatott pole-ból és a tizennegyedik körben esett el a veszélyes alagút el?tti részen. Simoncelli is félelmetesen nagyot repült a tizedik fordulóban. Pasini végre pontot szerez, ötödikként ér be a japán Koyama mögött, Poggiali el?tt, aki mindent kihozott a Gilerából, amit lehetett. Meg azt is, amit nem lehetett. A vb-összetettet továbbra is Thomas Lüthi vezeti 164 ponttal, Kallio 161-gyel követi, Talmácsi – mivel nem szerez pontot – marad 120-on és komoly lépéshátrányba kerül.
Tóth Imi 21.-ként ért célba a Team Toth Hungary Apriliáján.
Talmácsi Gábor beszámolója
|
|
Nem vagyok boldog, de nem vagyok elkeseredve. A motor beállításai jók voltak, de a végsebesség nem volt az igazi. Amikor visszaestem a 6. helyre, az járt a fejembe, hogy nem szabad elengednem Kalliot és Luthit , ezért igyekeztem minél gyorsabban felzárkózni mögéjük. Amikor megel?ztem Pasinit lekerültem az ideális ívr?l, ahol a pálya eléggé poros volt. Elment a motorom hátsó tapadása és a gázadást követ?en sajnos elestem. Szerencsére semmi bajom nem lett, de sajnos nem tudtam pontot szerezni. |
Tóth Imi beszámolója
|
|
A warm up jól sikerült, Imi er?lködés és kockáztatás nélkül a 21.volt, 2.01.3-as körid?vel, ami a futamon jó lett volna. Délutánra nagyon sokat melegedett az id?, így a motor er?ssége a karburálástól függött. Nagy melegben keskenyebb t?t tesznek be, de Imi mikor kiment a pályára érezte, hogy nagyon kevés benzint kap a motorja, nagyon pörgött és detonált. Szólt a f?szerel?nek, aki nem cserélt t?t, hanem a bent lév?n állított, a rajtrácson. Ez nem bizonyult elégnek, a motor gyenge volt. Braillard, aki rajthoz állt tegnapi sérülése ellenére ugyan ezzel a problémával küzdött. Imi a futamról: ‘A rajtom jól sikerült, de utána elmentek. Ezen a pályán a kigyorsítás a fontos, mert mindegyik kanyar nagyon lassú, szinte végig csak 1-es és 2-es fokozatot használok. A motorom pedig 1-2-3-as fokozatokban szánalmasan gyenge volt, még a wild cardos versenyz?nek is csak féktávon tudtam elmenni. A f?szerel?m elismeri a hibáját, de ez engem nem vigasztal.’ A futamot piros zászlóval intették le Lüthi és Gadea balesete után, Imi a 21.helyen végzett. Hihetetlen, hogy pontosan megtörtént ugyan az a bukás, mint tavaly Imivel és Ballerinivel. |
Képek: Bergamaschi
125cc Japán Nagydíj, Motegi: végeredmény
|
|
1. Mika KALLIO FIN KTM 30’10.854 Kiestek Az els? körben kiestek |
Legutóbbi hozzászólások