EST. 2002

Motegi: Kallio nyert, Talmácsi bukott

Férfias menet volt, talán túlságosan is. Az id? el?tt leintett futam gy?ztese Kallio – az idény során másodszor hull az ölébe így a siker. Remek kis el?adással kezd?dött a meccs, az évad egyik legjobb nagydíjának ígéretét hordozta – egy hatos csoport fordult az els? kanyarban az élen, a tempót Talmácsi és Kallio diktálták KTM-esként, de ott volt Pasini, aki végre pontokat akart szerezni az ínség után, Poggiali, aki az újjászületésre – vagy valami ahhoz hasonlóra – készült Motegiben…

A tizenhatodik kör végén történt az a momentum, ami miatt a bírák befejezettnek nyilvánították a versenyt – a finn vezetett ekkor, Lüthi meg az események (egyik) f?szerepl?je volt. A vb-összetett els?ségét – végül áldozatok árán, de sikeresen – véd? svájci nagyon keményen adta rá a gázt a célegyenes torkában, Hondája megtántorodott, majd piruettbe kezdett a pálya teljes szélességében. Érkezik az üldöz?csoport, teli gáz, mélyre hajtott fej és ott lelik Lüthit a földön meg a motorja darabjait… mindenki szerencsésen elmegy mellette, kivéve a spanyol Gadeát. Az Aprilia a leveg?be repül, pilótájának csodával határos módon semmi baja sincs. Lüthinek, aki az eset után a mobil klinika vendégszeretetét élvezhette, jobb válla húzódott meg. A végsorrendet tehát az el?z? körben elfoglalt pozíciók határozzák meg, vagyis nyer Kallio, második a dobogóról természetesen hiányzó svájci és Faubel.

Több élpilótának is fekete napja volt a motegi vasárnap: mindenekel?tt Talmácsinak, aki életében el?ször indulhatott pole-ból és a tizennegyedik körben esett el a veszélyes alagút el?tti részen. Simoncelli is félelmetesen nagyot repült a tizedik fordulóban. Pasini végre pontot szerez, ötödikként ér be a japán Koyama mögött, Poggiali el?tt, aki mindent kihozott a Gilerából, amit lehetett. Meg azt is, amit nem lehetett. A vb-összetettet továbbra is Thomas Lüthi vezeti 164 ponttal, Kallio 161-gyel követi, Talmácsi – mivel nem szerez pontot – marad 120-on és komoly lépéshátrányba kerül.

Tóth Imi 21.-ként ért célba a Team Toth Hungary Apriliáján.

Talmácsi Gábor beszámolója

Nem vagyok boldog, de nem vagyok elkeseredve. A motor beállításai jók voltak, de a végsebesség nem volt az igazi. Amikor visszaestem a 6. helyre, az járt a fejembe, hogy nem szabad elengednem Kalliot és Luthit , ezért igyekeztem minél gyorsabban felzárkózni mögéjük. Amikor megel?ztem Pasinit lekerültem az ideális ívr?l, ahol a pálya eléggé poros volt. Elment a motorom hátsó tapadása és a gázadást követ?en sajnos elestem. Szerencsére semmi bajom nem lett, de sajnos nem tudtam pontot szerezni.

Tóth Imi beszámolója

A warm up jól sikerült, Imi er?lködés és kockáztatás nélkül a 21.volt, 2.01.3-as körid?vel, ami a futamon jó lett volna. Délutánra nagyon sokat melegedett az id?, így a motor er?ssége a karburálástól függött. Nagy melegben keskenyebb t?t tesznek be, de Imi mikor kiment a pályára érezte, hogy nagyon kevés benzint kap a motorja, nagyon pörgött és detonált. Szólt a f?szerel?nek, aki nem cserélt t?t, hanem a bent lév?n állított, a rajtrácson. Ez nem bizonyult elégnek, a motor gyenge volt. Braillard, aki rajthoz állt tegnapi sérülése ellenére ugyan ezzel a problémával küzdött. Imi a futamról: ‘A rajtom jól sikerült, de utána elmentek. Ezen a pályán a kigyorsítás a fontos, mert mindegyik kanyar nagyon lassú, szinte végig csak 1-es és 2-es fokozatot használok. A motorom pedig 1-2-3-as fokozatokban szánalmasan gyenge volt, még a wild cardos versenyz?nek is csak féktávon tudtam elmenni. A f?szerel?m elismeri a hibáját, de ez engem nem vigasztal.’ A futamot piros zászlóval intették le Lüthi és Gadea balesete után, Imi a 21.helyen végzett. Hihetetlen, hogy pontosan megtörtént ugyan az a bukás, mint tavaly Imivel és Ballerinivel.

Képek: Bergamaschi

125cc Japán Nagydíj, Motegi: végeredmény

1. Mika KALLIO FIN KTM 30’10.854
2. Thomas LUTHI
SWI HONDA 30’10.965
3. Hector FAUBEL
SPA APRILIA 30’12.371
4. Tomoyoshi KOYAMA
JPN HONDA 30’13.203
5. Mattia PASINI
ITA APRILIA 30’13.260
6. Manuel POGGIALI
RSM GILERA 30’13.473
7. Sergio GADEA
SPA APRILIA 30’13.615
8. Pablo NIETO
SPA DERBI 30’13.815
9. Alvaro BAUTISTA
SPA HONDA 30’14.574
10. Fabrizio LAI
ITA HONDA 30’20.790
11. Mike DI MEGLIO
FRA HONDA 30’25.400
12. Aleix ESPARGARO
SPA HONDA 30’25.547
13. Andrea IANNONE
ITA APRILIA 30’26.553
14. Toshihisa KUZUHARA
JPN HONDA 30’31.687
15. Enrique JEREZ
SPA DERBI 30’33.416
16. Raffaele DE ROSA
ITA APRILIA 30’34.892
17. Lorenzo ZANETTI
ITA APRILIA 30’36.761
18. Joan OLIVE
SPA APRILIA 30’37.868
19. Manuel HERNANDEZ
SPA APRILIA 30’38.356
20. Alexis MASBOU
FRA HONDA 30’38.402
21. Imre TOTH
HUN APRILIA 30’58.841
22. Hiroaki KUZUHARA
JPN HONDA 30’59.191
23. Federico SANDI
ITA HONDA 30’59.378
24. Yuki HAMAMOTO
JPN HONDA 31’01.940
25. Takumi TAKAHASHI
JPN HONDA 31’04.384
26. Arata MORI
JPN HONDA 31’04.464
27. Vincent BRAILLARD
SWI APRILIA 31’05.506
28. Karel ABRAHAM
CZE APRILIA 31’06.308
29. Kazuki HANAFUSA
JPN HONDA 31’14.418
30. Jordi CARCHANO
SPA APRILIA 30’18.069

Kiestek
14 Gabor TALMACSI HUN KTM 26’12.400
52 Lukas PESEK CZE DERBI 26’31.063
25 Dario GIUSEPPETTI GER APRILIA 24’55.727
58 Marco SIMONCELLI ITA APRILIA 18’11.678
31 Sascha HOMMEL GER MALAGUTI 18’50.656
46 Mateo TUNEZ SPA APRILIA 14’11.967
65 Hiroomi IWATA JPN HONDA 12’32.348
15 Michele PIRRO ITA MALAGUTI 10’31.736
11 Sandro CORTESE GER HONDA 6’14.304

Az els? körben kiestek
48 David BONACHE SPA HONDA
60 Julian SIMON SPA KTM


ugrás fel