Tamada gyönyör? gy?zelme ellenére a Honda vereséggel hagyja el saját pályáját.
Akárcsak a 125-ben és a 250-ben, a királykategóriában is "nehezen ledolgozható"
hátrányba kerültek az üldöz?k – a MotoGP-ben Valentino Rossival (229 pont) szemben.
Az olasz második lett Makoto mögött, míg vetélytársai közül Gibernau (190 pont)
hatodik, Biaggi pedig újfent kiesett a futam elején. Nem egyedül: Hopkins, Hayden,
Capirossi, Edwards és Roberts buktak vele együtt az els? kanyarban.
Ez máris egy dönt? momentum volt. Capirossi remekül vette a rajtot a hetedik
helyr?l, ám nagyon gyorsan és sz?ken érkezett az els? kanyarba. Másrészr?l ott
volt a suzukis Hopkins, aki az els? sorból indult, és szintén túl gyorsan, ám
? meg nagy ívben fordult rá a kanyarra. Ellen?rizhetetlen, ami ezután történt,
hiszen óriási tömörülés alakult ki, utólag pedig mindenki bizonytalanul nyilatkozott
az esetr?l (Biaggi szerint elkaszálta ?t egy Ducati, Capirossi meg arra
emlékstik, hogy egyszer csak, minden átmenet nélkül a földön találta magát).
A versenybíróság nem állapított meg felel?st a pilóták közül: "a
verseny ilyen", mondták.
A karambolból a Suzuki jött ki a legrosszabbul: Hopkins, amellett, hogy
ütközött Capirex-szel, nekiment csapattársának, Robertsnek is, majd pedig Biaggi
végs? bukásához is volt köze. Szóval egy nagy káosz. Emlékezhetünk, Hopkins-t
tavaly egyszer már zárták ki rajtbeleset okozása miatt: ezúttal semmi sem történt
(fellebbezés nem történt): mindenesetre sokak versenye (és egyesek bajnoksága)
itt lényegében véget ért.
A Rossi és Tamada közötti párharc néhány körrel kés?bb alakult ki. A címvéd?
támadott ugyan, de hamar be kellett látnia, nincs nagyon mit tenni a transzban
versenyz? japán és az ? Bridgestone-jai ellen. Innent?l nem nehéz kitalálni,
mi volt a taktika a Doktor részér?l: 20 pont a zsebbe, és viszlát, oroszlánbarlang!
A Bridgestone versenyabroncsait éppen a motegi pályán fejlesztette-tesztelte,
és ez a pénteki szabadedzésekt?l fogva világosan látszott. Végül Makoto Tamada
futamgy?zelme mellett egy másik japán, Shinya Nakano és a Kawasaki frenetikus
harmadik helye is bizonyította a távol-keleti gyártó fölényét hazai körülmények
között. A zöldek számára természetesen igen sokat jelent a viszatérés a dobogóra,
húszesztend?s várakozást követ?en.
Három különöz? motor a dobogón. Hogy ez vereség-e a Hondának, Tamada gy?zelme
ellenére? Minden bizonnyal igen: a többi hat szamurájnak ugyanis kevés sansza
volt ezen a nagydíjon. Barros negyedikként zárt, megel?zve azt a Melandrit,
aki a warm up alatt megint elesett, és persze rásérült a hátára: így lett ötödik.
Nagy kérdés, hogy mi történt Sete Gibernauval. A válasz ez esetben is
a gumik körül keresend?: az estorili Portugál Nagydíij óta a Michelin nem azt
az els? abroncsot szállítja neki, amit korábban, hanem egy újfajta evolúciós
darabot (egész pontosan kétfélét), és ez nem nagyon tetszik a katalánnak. "Nem
tudok fékezni és nem tudok rendesen rád?lni a kanyarra" mondja.
Pontszerz?ként, mi több, az els? tízben végzett a D’Antin Ducati duettje,
Hodgson és Xaus (8-9.), akik általában csak távolról figyelnek. Motegiben ?k
ketten hoztak be a célvonalon Ducatit (Bayliss a futam derekán, felzárkózás
közben szállt ki). Hofmann 10. a második Kawasakival, Jacque a Moriwakival pediglen
11. (erre sem fogadtak volna sokan). Mögötte McWilliams, aki egy kicsúszást
követ?en felállt, és csapattársa, Byrne, valamint Aoki és Ui elé hozta az Apriliát.
Ui révén a WCM pontszerz? a MotoGP-ben!
MotoGP Japán Nagydíj, Motegi: a végeredmény
Versenyz? neve | Motor | Nemzetiség | Id? | |
1. | Makoto TAMADA | HONDA | JPN | 43’43.220 |
2. | Valentino ROSSI | YAMAHA | ITA | 43’49.388 |
3. | Shinya NAKANO | KAWASAKI | JPN | 43’56.61 |
4. | Alex BARROS | HONDA | BRA | 43’58.655 |
5. | Marco MELANDRI | YAMAHA | ITA | 44’06.797 |
6. | Sete GIBERNAU | HONDA | ESP | 44’10.598 |
7. | Carlos CHECA | YAMAHA | ESP | 44’19.054 |
8. | Neil HODGSON | DUCATI | GBR | 44’31.196 |
9. | Ruben XAUS | DUCATI | ESP | 44’33.101 |
10. | Alex HOFMANN | KAWASAKI | GER | 44’39.327 |
11. | Olivier JACQUE | MORIWAKI | FRA | 45’04.457 |
12. | Jeremy McWILLIAMS | APRILIA | GBR | 45’10.903 |
13. | Shane BYRNE | APRILIA | GBR | 43’49.679 |
14. | Nobuatsu AOKI | PROTON KR | JPN | 44’09.067 |
15. | Youichi UI | HARRIS WCM | JPN | 45’35.870 |
Kiestek
# | Versenyz? neve | Motor | Nemzetiség | Id? |
12 | Troy BAYLISS | DUCATI | AUS | 34’50.308 |
17 | Norick ABE | YAMAHA | JPN | 16’30.965 |
72 | Tohru UKAWA | HONDA | JPN | 14’45.557 |
Az els? körben kiestek
# | Versenyz? neve | Motor | Nemzetiség |
10 | Kenny ROBERTS | SUZUKI | USA |
21 | John HOPKINS | SUZUKI | USA |
3 | Max BIAGGI | HONDA | ITA |
45 | Colin EDWARDS | HONDA | USA |
65 | Loris CAPIROSSI | DUCATI | ITA |
69 | Nicky HAYDEN | HONDA | USA |
Legutóbbi hozzászólások