Loris Capirossi harmadszorra nyeri meg a Japán Nagdíjat pályafutása során, Casey Stoner pedig világbajnok, három versennyel az évad befejezése el?tt. A Ducati bankot robbant Motegiben, idegenben. Most lehet jó olasznak lenni a Felkel? Nap országában: a 250-es géposztály konstrukt?ri címe után a legértékesebb trófea, a királykategória egyéni titlulusa is megvan az ifjú ausztrálnak, aki hatodikként ér célba a Desmosedicivel.
Az indulás Pedrosának és Haydennek is jól sikerül, ami nem meglep? a motegi ‘papírforma’ és a szombaton elért rajthelyek ismeretében. Jól l? ki Tony West is a Kawasakival, az ? szárnyalásának azonban egy boxutcán áthajtásos büntetés vet véget, amit rajtkiugrásért mérnek rá. Nem esik, de a pálya nedves, így indokolt a pilóták gumiválasztása: es?s abroncsok feszülnek a felniken. Néhány kör kell csupán, hogy a borítás felszáradjon, és a csapatok egyre-másra kitolják a cseremotorokat. Lényegében egy es?s versenyt látunk, csak éppen fordítva: ezúttal száraz pályára beállított, slick-ekkel szerelt gépekre vált a mez?ny.
Valentino Rossi hetedik, és érinthet? közelségében van Stonernek. Ám bármi megtörténhet ezen a fura nagydíjon: ezt példázza a suzukis tesztpilóta, Akiyoshi, aki a dobogóért csatázik, vagy éppen Casey, aki egy lendülettel el?zi meg az el?tte lév?ket, és hozza fel magát egészen a második helyig. Partiban van Marco Melandri: az ötödik körben teszi oda magát Stoner mellé, és áll az élre. Gumik tekintetében a Bridgestone-ok mintha jobban lennének, de Rossi a verseny eme szakaszában nagy elánnal zárkózik fel, tudván, hogy meg kell ragadnia az utolsó szalmaszálat. Miközben a fiúk meccselnek, megkezd?dnek a motorcserék: Hayden az els?, rögtön utána jön Guintoli. A kilencedik fordulóban megtelik a boxutca, érkezik Elias, De Puniet és Capirossi. Mint kiderül, az jár jól, aki hamar cserél, aki pedig kivár, ráfizet. A különbség óriási azok között, akik hamar rászánták magukat a váltásra, hiszen a száraz gumik nagyságrendekkel jobban teljesítenek. Capirex átveszi a vezetést, Stoner is jön motort cserélni, Pedrosa szerencsétlenségére elesik, Rossi pedig szintén rászánja magát a váltásra. Talán kés?n, de a rivális ausztrállal nagyjából egy ütemben.
Az élen Capirossi, a dobogós helyeken De Puniet és Elias, Guintoli fáradhatatlanul és reménytelenül igyekszik támadni. Rossi felfedezi, hogy valami nagyon nincs jól az M1 els? futóm?vével: egy pályaelhagyás miatt újra a boxban köt ki. Talán fékprobléma, de kit érdekel: a világbajnokság ott és akkor eld?l. Stoner a bajnok, nem is megy bele a verekedésekbe innent?l, hatodikként zár, hiszen ez a tíz pont aranyat ér.
A befutónál Haydené a legjobb michelines motor a kilencedik helyen. ? az els?, aki megáll az újdonsült bajnok mellett, és gratulál. Még három versenyen viselheti az 1-es rajtszámot az amerikai. Ám a kilencedik pozíció el?tt nemcsak Bridgestone-ok vannak, hanem bizony egy dunlopos Yamaha is, Guintolié, aki egyenl? félként küzdött Elias Hondájával. Rossi tizenharmadik, szomorú vég, nem mintha sok esélye lett volna a 2007-es cím megnyerésére, de egy szoros befutóra mindenképpen jónak t?nt a Doki. Így járt, Phillip Island-ig már nem húzta ki.
Érdekesség, hogy a dobogóra álló pilóták mindegyike befejezi a közös munkát jelenlegi csapatával. Capirossi a Suzuihoz, De Puniet a Cecchinello-féle Honda-együtteshez, Elias a D’Antin Ducatihoz igazol, a negyedik helyezett Guintolival együtt. Az ötödik Melandri pedig Stoner csapattársa lesz. Annál a Ducatinál, amely most ünnepel. Olasz motor vezet?je a világbajnok 2007-ben a gyorsasági királykategóriában. A történelem során másodszor, Phil Read hetvenes évekbeli MV-s sikere után. Festa bolognese a japán vezérkarok el?tt.
Motegi, MotoGP: végeredmény
|
|
1. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 47’05.484 Kiestek |
Legutóbbi hozzászólások