EST. 2002

Motegi, MotoGP: Capirossi nyer, Stoner világbajnok!

Loris Capirossi harmadszorra nyeri meg a Japán Nagdíjat pályafutása során, Casey Stoner pedig világbajnok, három versennyel az évad befejezése el?tt. A Ducati bankot robbant Motegiben, idegenben. Most lehet jó olasznak lenni a Felkel? Nap országában: a 250-es géposztály konstrukt?ri címe után a legértékesebb trófea, a királykategória egyéni titlulusa is megvan az ifjú ausztrálnak, aki hatodikként ér célba a Desmosedicivel.

Az indulás Pedrosának és Haydennek is jól sikerül, ami nem meglep? a motegi ‘papírforma’ és a szombaton elért rajthelyek ismeretében. Jól l? ki Tony West is a Kawasakival, az ? szárnyalásának azonban egy boxutcán áthajtásos büntetés vet véget, amit rajtkiugrásért mérnek rá. Nem esik, de a pálya nedves, így indokolt a pilóták gumiválasztása: es?s abroncsok feszülnek a felniken. Néhány kör kell csupán, hogy a borítás felszáradjon, és a csapatok egyre-másra kitolják a cseremotorokat. Lényegében egy es?s versenyt látunk, csak éppen fordítva: ezúttal száraz pályára beállított, slick-ekkel szerelt gépekre vált a mez?ny.

Valentino Rossi hetedik, és érinthet? közelségében van Stonernek. Ám bármi megtörténhet ezen a fura nagydíjon: ezt példázza a suzukis tesztpilóta, Akiyoshi, aki a dobogóért csatázik, vagy éppen Casey, aki egy lendülettel el?zi meg az el?tte lév?ket, és hozza fel magát egészen a második helyig. Partiban van Marco Melandri: az ötödik körben teszi oda magát Stoner mellé, és áll az élre. Gumik tekintetében a Bridgestone-ok mintha jobban lennének, de Rossi a verseny eme szakaszában nagy elánnal zárkózik fel, tudván, hogy meg kell ragadnia az utolsó szalmaszálat. Miközben a fiúk meccselnek, megkezd?dnek a motorcserék: Hayden az els?, rögtön utána jön Guintoli. A kilencedik fordulóban megtelik a boxutca, érkezik Elias, De Puniet és Capirossi. Mint kiderül, az jár jól, aki hamar cserél, aki pedig kivár, ráfizet. A különbség óriási azok között, akik hamar rászánták magukat a váltásra, hiszen a száraz gumik nagyságrendekkel jobban teljesítenek. Capirex átveszi a vezetést, Stoner is jön motort cserélni, Pedrosa szerencsétlenségére elesik, Rossi pedig szintén rászánja magát a váltásra. Talán kés?n, de a rivális ausztrállal nagyjából egy ütemben.

Az élen Capirossi, a dobogós helyeken De Puniet és Elias, Guintoli fáradhatatlanul és reménytelenül igyekszik támadni. Rossi felfedezi, hogy valami nagyon nincs jól az M1 els? futóm?vével: egy pályaelhagyás miatt újra a boxban köt ki. Talán fékprobléma, de kit érdekel: a világbajnokság ott és akkor eld?l. Stoner a bajnok, nem is megy bele a verekedésekbe innent?l, hatodikként zár, hiszen ez a tíz pont aranyat ér.

A befutónál Haydené a legjobb michelines motor a kilencedik helyen. ? az els?, aki megáll az újdonsült bajnok mellett, és gratulál. Még három versenyen viselheti az 1-es rajtszámot az amerikai. Ám a kilencedik pozíció el?tt nemcsak Bridgestone-ok vannak, hanem bizony egy dunlopos Yamaha is, Guintolié, aki egyenl? félként küzdött Elias Hondájával. Rossi tizenharmadik, szomorú vég, nem mintha sok esélye lett volna a 2007-es cím megnyerésére, de egy szoros befutóra mindenképpen jónak t?nt a Doki. Így járt, Phillip Island-ig már nem húzta ki.

Érdekesség, hogy a dobogóra álló pilóták mindegyike befejezi a közös munkát jelenlegi csapatával. Capirossi a Suzuihoz, De Puniet a Cecchinello-féle Honda-együtteshez, Elias a D’Antin Ducatihoz igazol, a negyedik helyezett Guintolival együtt. Az ötödik Melandri pedig Stoner csapattársa lesz. Annál a Ducatinál, amely most ünnepel. Olasz motor vezet?je a világbajnok 2007-ben a gyorsasági királykategóriában. A történelem során másodszor, Phil Read hetvenes évekbeli MV-s sikere után. Festa bolognese a japán vezérkarok el?tt.

Motegi, MotoGP: végeredmény

1. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 47’05.484
2. KAWASAKI Randy DE PUNIET FRA 47’16.337
3. HONDA Toni ELIAS SPA 47’17.010
4. YAMAHA Sylvain GUINTOLI FRA 47’17.676
5. HONDA Marco MELANDRI ITA 47’34.053
6. DUCATI Casey STONER AUS 47’36.663
7. KAWASAKI Anthony WEST AUS 47’55.485
8. DUCATI Alex BARROS BRA 47’57.827
9. HONDA Nicky HAYDEN USA 47’59.113
10. SUZUKI John HOPKINS USA 48’05.199
11. SUZUKI Chris VERMEULEN AUS 48’08.288
12. YAMAHA Makoto TAMADA JPN 48’14.797
13. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 48’15.183
14. YAMAHA Colin EDWARDS USA 48’17.219
15. DUCATI Shinichi ITO JPN 48’17.774
16. HONDA Shinya NAKANO JPN 48’38.463
17. KAWASAKI Akira YANAGAWA JPN 47’34.190
18. HONDA Carlos CHECA SPA 18 48’03.727 + 1 kör

Kiestek
SUZUKI Kousuke AKIYOSHI JPN 40’07.818
HONDA Dani PEDROSA SPA 28’09.647
KR212V Kurtis ROBERTS USA 2’47.984

ugrás fel