EST. 2002

Motegi pénteken

A versenyz?ket egyenlít?i h?ség fogadta Japánban, s a Portugália után mindenképpen széls?ségesnek mondható körülmények között a srácok egy igen uzgalmas félórát produkáltak a pályán. A nyúl szerepét az a Pol Espargaro játszotta, aki egy hete élete els? dobogós helyezését jegyezte Estorilban, és aki igen-igen szeretné megmutatni magát. Talán túlontúl nagy hévvel is: a fiatal spanyol kétszer sokallt be és ugyanennyiszer esett – a két összetört motorért kár, de az ifjonc egyben van, csak egy kicsit le kell nyugodnia.

Pasini nyeri az edzést, mondhatni: szokásához híven. Talma ott van a második helyen, félelmetesen gyors, mint mindig. Két másik olasz, a rég nem látott Raffaele De Rosa és a Misanóban és Estorilban f?szerephez jutott Simone Corsi mennek a magyarral. Pasini egészen a turnus utolsó tíz percéig hátrébb volt, de akkor aztán begyújtotta a rakétákat.

Talmácsi els? napja Japánban

Ma megkezd?dtek az edzések Japánban, ahol a tikkasztó h?ség az úr. A leveg? h?mérséklete 36 fok, az aszfalté 55, ami nemcsak a technikákatt viseli meg, hanem a pilótákat is, így itt különösen fontos a fizikai állapot, a kondi, amire Talma mindig gondosan ügyel. A szabadedzésen a pálya tapadása a nullával volt egyenl?, így igazából csak körözgettek a versenyz?k. Talma kipróbálta mindkét motorját és néhány nagyobb, alapvet? beállítást elvégeztek. A váltóval adódtak problémák, de az id?mér?n már sokkal rövidebb áttételeket használtak, ami bevált.

Érkezett új henger is a gyártól, amit kipróbáltak, de nem dolgozott jól, így maradtak a korábbinál. Az id?mér?n már az els? körökben jó id?ket futott a magyar motoros, de van egy visszafordító, ahol továbbra is darál a motor hátulja. Ezen mindenképpen szeretnének korrigálni holnapra. A mai hétvégét?l Talma is megkapja azokat a carbon kerekeket, melyekkel az RSA Apriliák vannak felszerelve. Ez a kerék sokkal könnyebb és ez sokat számít a kigyorsításoknál. Az id?mér?n kicserélték a hátsó kereket erre az újra és Talma azonnal érezte a pozitív különbséget. Mivel a kerekek is sokat számítanak, meg kell tanulni hogyan befolyásolja a beállításokat, de holnap már elöl is lecserélik…

Talmácsi állt csak ellen, öt perccel a leintés el?tt válaszolt, de Pasininek volt még lehet?sége egy gyorskörre, így övé a provizor pole. Gabesz hátránya 187 ezred, Corsié 481, a helyi h?s Koyama 632-?t kapott a KTM-mel. Faubel megint nem kezd valami jól, +795′ a lemaradása, míg Peseké már a másodpercet közelíti. Gadea csak 18. a harmadik Aspar-motorral.

Motegi, 125, Q1

1. APRILIA Mattia PASINI ITA 1’58.283
2. APRILIA Gabor TALMACSI HUN 1’58.470
3. APRILIA Simone CORSI ITA 1’58.764
4. KTM Tomoyoshi KOYAMA JPN 1’58.915
5. APRILIA Hector FAUBEL SPA 1’59.078
6. 52 DERBI Lukas PESEK CZE 1’59.200
7. HONDA Bradley SMITH GBR 1’59.235
8. DERBI Nicolas TEROL SPA 1’59.377
9. APRILIA Sandro CORTESE GER 1’59.462
10. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 1’59.462
11. HONDA Esteve RABAT SPA 1’59.575
12. APRILIA Pol ESPARGARO SPA 1’59.603
13. KTM Randy KRUMMENACHER SWI 1’59.741
14. APRILIA Pablo NIETO SPA 1’59.752
15. APRILIA Joan OLIVE SPA 2’00.003
16. DERBI Michael RANSEDER AUT 2’00.087
17. HONDA Mike DI MEGLIO FRA 2’00.192
18. APRILIA Sergio GADEA SPA 2’00.279
19. APRILIA Stefan BRADL GER 2’00.302
20. APRILIA Stefano BIANCO ITA 2’00.420
21. APRILIA Andrea IANNONE ITA 2’00.552
22. HONDA Alexis MASBOU FRA 211.1 22 2’00.768
23. KTM Stevie BONSEY USA 210.9 23 2’00.836
24. APRILIA Roberto TAMBURINI ITA 2’01.057
25. APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 2’01.121
26. APRILIA Simone GROTZKYJ ITA 2’01.553
27. HONDA Shouya TOMIZAWA JPN 2’02.013
28. HONDA Danny WEBB GBR 2’02.241
29. DERBI Robert MURESAN ROU 2’02.527
30. APRILIA Federico SANDI ITA 2’02.636
31. HONDA Yuuchi YANAGISAWA JPN 2’02.790
32. APRILIA Dominique AEGERTER SWI 2’02.809
33. HONDA Iori NAMIHIRA JPN 2’02.906
34. HONDA Dino LOMBARDI ITA 2’03.153
35. HONDA Kazuma WATANABE JPN 2’03.283
36. YAMAHA Nayuta MIZUNO JPN 2’04.970

Helyi id? szerint délután négykor Daniel Pedrosa bejelentette, hogy marad a Hondánál. Ezt követ?en azonmód nyomatékosítani kívánta, hogy szándékai komolyak. A kis spanyol, aki már a délel?tti szabadedzés során is szárnyalt, délután újra igazolta, miért tartja a szakma hondás pályának Motegit és mennyit számít egy kis személyes motiváció. Érdekességszámba megy, hogy Pedrosa RCV-je az els? michelines motor a sorban, egyben az egyetlen is az élmez?nyben, hiszen utána egy légiónyi bridgestone-os versenyz? következik.

Casey Stoner f?szerephez jutott, bár nem egészen pozitív értelemben: ahogy telik az id? úgy, hogy a vb-cím még nincs a zsákban, azért tagadhatatlanul nyugtalanabb az ausztrál is. Ezúttal Carlos Checát küldte el a csudába, miután gyorskörben tartóztattatott fel. A spanyol veterán m?szaki hiba miatt cammogott. Randy De Puniet jövend?beli hondásként második a Kawasakival, John Hopkins jövend?beli kawásként harmadik a Suzukival. Majd Stoner a Ducatin, aki egy hajszállal el?zte meg a GSV-R japán tesztpilótáját, Akiyoshit az els? nap összetett id?tábláján. Ami még sehova sem számít, hiszen az els? éles összecsapás szombaton, közép-európai id? szerint hajnalban várható – a rajthelyekért. Rossi igencsak hátulra szorult az összesítésben, 14., majd’ másodperces hátránnyal – ennek egy látványos motorhiba az oka, ami a turnus közepén érte utol Valentinót. Alex Barrost 17. helye er?sítheti meg abban, hogy itt az ideje visszavonulni – a híradások szerint er?sen foglalkozik a gondolattal a brazil. Szinte maróan fájdalmas a Kenny Roberts-féle csapat teljesítménye: a gárda állítólag lelép a MotoGP-b?l és a Superbike világbajnokságba teszi át székhelyét.

Motegi, MotoGP: a szabadedzések összetett eredményei

1. HONDA Dani PEDROSA SPA 1’47.865
2. KAWASAKI Randy DE PUNIET FRA 1’48.254
3. HONDA Marco MELANDRI ITA 1’48.351
4. SUZUKI John HOPKINS USA 1’48.361
5. DUCATI Casey STONER AUS 1’48.444
6. SUZUKI Kousuke AKIYOSHI JPN 1’48.457
7. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 1’48.499
8. KAWASAKI Anthony WEST AUS 1’48.529
9. HONDA Nicky HAYDEN USA 1’48.552
10. YAMAHA Makoto TAMADA JPN 1’48.581
11. YAMAHA Colin EDWARDS USA 1’48.614
12. HONDA Shinya NAKANO JPN 1’48.697
13. HONDA Carlos CHECA SPA 1’48.715
14. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 1’48.782
15. HONDA Toni ELIAS SPA 1’48.881
16. YAMAHA Sylvain GUINTOLI FRA 1’49.383
17. DUCATI Alex BARROS BRA 1’49.392
18. SUZUKI Chris VERMEULEN AUS 1’49.555
19. KAWASAKI Akira YANAGAWA JPN 1’50.229
20. DUCATI Shinichi ITOH JPN 1’50.769
21. KR212V Kurtis ROBERTS USA 1’51.563

Nagyszer? versenyt jelez el? a Q1 id?mér? a 250-es géposztályban: az edzés végére minden élpilóta rendesen begyorsult: különösen az egy hete betliz? KTM csapat kett?se t?nt elszántnak, a kvalifikációt végül nyer? Mika Kallio és a hazai pályán futó, harmadik Hiroshi Aoyama. Egy tizeddel kapott ki mindösszesen Hector Barbera a Tóth csapat Apriliáján, valamit elkapott a spanyol az évad utolsó versenyeire. De Angelis egy váratlan m?szaki probléma ellenére az els? sorban zárt.

A virtuális második vonalba szorult Dovizioso, akinek gondot jelent, hogy Hondája ugyan jól teljesít, de a trópusi h?ségben nehéz megfelel?en beállítani. Lorenzo hatodik, némileg mintha koncentrációját vesztette volna, talán a yamahás tesztelés visszamondása van a háttérben, de következtetéseket azért ne vonjunk még le a Q1 után. Tóth Imre pénteken a 18. id?t motorozta.

Motegi, 250: Q1 (az els? tíz)

1 M. Kallio KTM 1′52.053
2 H. Barbera APRILIA 1′52.157
3 H. Aoyama KTM 1′52.242
4 A. De Angelis APRILIA 1′52.329
5 A. Dovizioso HONDA 1′52.417
6 J. Lorenzo APRILIA 1′52.427
7 J. Simon HONDA 1′52.549
8 S. Aoyama HONDA 1′52.555
9 T. Luthi APRILIA 1′52.695
10 A. Bautista APRILIA 1′52.711

18 I. Tóth APRILIA 1′55.485

ugrás fel