A versenyz?ket egyenlít?i h?ség fogadta Japánban, s a Portugália után mindenképpen széls?ségesnek mondható körülmények között a srácok egy igen uzgalmas félórát produkáltak a pályán. A nyúl szerepét az a Pol Espargaro játszotta, aki egy hete élete els? dobogós helyezését jegyezte Estorilban, és aki igen-igen szeretné megmutatni magát. Talán túlontúl nagy hévvel is: a fiatal spanyol kétszer sokallt be és ugyanennyiszer esett – a két összetört motorért kár, de az ifjonc egyben van, csak egy kicsit le kell nyugodnia.
Pasini nyeri az edzést, mondhatni: szokásához híven. Talma ott van a második helyen, félelmetesen gyors, mint mindig. Két másik olasz, a rég nem látott Raffaele De Rosa és a Misanóban és Estorilban f?szerephez jutott Simone Corsi mennek a magyarral. Pasini egészen a turnus utolsó tíz percéig hátrébb volt, de akkor aztán begyújtotta a rakétákat.
Talmácsi els? napja Japánban
|
|
Ma megkezd?dtek az edzések Japánban, ahol a tikkasztó h?ség az úr. A leveg? h?mérséklete 36 fok, az aszfalté 55, ami nemcsak a technikákatt viseli meg, hanem a pilótákat is, így itt különösen fontos a fizikai állapot, a kondi, amire Talma mindig gondosan ügyel. A szabadedzésen a pálya tapadása a nullával volt egyenl?, így igazából csak körözgettek a versenyz?k. Talma kipróbálta mindkét motorját és néhány nagyobb, alapvet? beállítást elvégeztek. A váltóval adódtak problémák, de az id?mér?n már sokkal rövidebb áttételeket használtak, ami bevált. Érkezett új henger is a gyártól, amit kipróbáltak, de nem dolgozott jól, így maradtak a korábbinál. Az id?mér?n már az els? körökben jó id?ket futott a magyar motoros, de van egy visszafordító, ahol továbbra is darál a motor hátulja. Ezen mindenképpen szeretnének korrigálni holnapra. A mai hétvégét?l Talma is megkapja azokat a carbon kerekeket, melyekkel az RSA Apriliák vannak felszerelve. Ez a kerék sokkal könnyebb és ez sokat számít a kigyorsításoknál. Az id?mér?n kicserélték a hátsó kereket erre az újra és Talma azonnal érezte a pozitív különbséget. Mivel a kerekek is sokat számítanak, meg kell tanulni hogyan befolyásolja a beállításokat, de holnap már elöl is lecserélik…
|
Talmácsi állt csak ellen, öt perccel a leintés el?tt válaszolt, de Pasininek volt még lehet?sége egy gyorskörre, így övé a provizor pole. Gabesz hátránya 187 ezred, Corsié 481, a helyi h?s Koyama 632-?t kapott a KTM-mel. Faubel megint nem kezd valami jól, +795′ a lemaradása, míg Peseké már a másodpercet közelíti. Gadea csak 18. a harmadik Aspar-motorral.
Motegi, 125, Q1
|
|
1. APRILIA Mattia PASINI ITA 1’58.283
|
Helyi id? szerint délután négykor Daniel Pedrosa bejelentette, hogy marad a Hondánál. Ezt követ?en azonmód nyomatékosítani kívánta, hogy szándékai komolyak. A kis spanyol, aki már a délel?tti szabadedzés során is szárnyalt, délután újra igazolta, miért tartja a szakma hondás pályának Motegit és mennyit számít egy kis személyes motiváció. Érdekességszámba megy, hogy Pedrosa RCV-je az els? michelines motor a sorban, egyben az egyetlen is az élmez?nyben, hiszen utána egy légiónyi bridgestone-os versenyz? következik.
Casey Stoner f?szerephez jutott, bár nem egészen pozitív értelemben: ahogy telik az id? úgy, hogy a vb-cím még nincs a zsákban, azért tagadhatatlanul nyugtalanabb az ausztrál is. Ezúttal Carlos Checát küldte el a csudába, miután gyorskörben tartóztattatott fel. A spanyol veterán m?szaki hiba miatt cammogott. Randy De Puniet jövend?beli hondásként második a Kawasakival, John Hopkins jövend?beli kawásként harmadik a Suzukival. Majd Stoner a Ducatin, aki egy hajszállal el?zte meg a GSV-R japán tesztpilótáját, Akiyoshit az els? nap összetett id?tábláján. Ami még sehova sem számít, hiszen az els? éles összecsapás szombaton, közép-európai id? szerint hajnalban várható – a rajthelyekért. Rossi igencsak hátulra szorult az összesítésben, 14., majd’ másodperces hátránnyal – ennek egy látványos motorhiba az oka, ami a turnus közepén érte utol Valentinót. Alex Barrost 17. helye er?sítheti meg abban, hogy itt az ideje visszavonulni – a híradások szerint er?sen foglalkozik a gondolattal a brazil. Szinte maróan fájdalmas a Kenny Roberts-féle csapat teljesítménye: a gárda állítólag lelép a MotoGP-b?l és a Superbike világbajnokságba teszi át székhelyét.
Motegi, MotoGP: a szabadedzések összetett eredményei
|
|
1. HONDA Dani PEDROSA SPA 1’47.865
|
Nagyszer? versenyt jelez el? a Q1 id?mér? a 250-es géposztályban: az edzés végére minden élpilóta rendesen begyorsult: különösen az egy hete betliz? KTM csapat kett?se t?nt elszántnak, a kvalifikációt végül nyer? Mika Kallio és a hazai pályán futó, harmadik Hiroshi Aoyama. Egy tizeddel kapott ki mindösszesen Hector Barbera a Tóth csapat Apriliáján, valamit elkapott a spanyol az évad utolsó versenyeire. De Angelis egy váratlan m?szaki probléma ellenére az els? sorban zárt.
A virtuális második vonalba szorult Dovizioso, akinek gondot jelent, hogy Hondája ugyan jól teljesít, de a trópusi h?ségben nehéz megfelel?en beállítani. Lorenzo hatodik, némileg mintha koncentrációját vesztette volna, talán a yamahás tesztelés visszamondása van a háttérben, de következtetéseket azért ne vonjunk még le a Q1 után. Tóth Imre pénteken a 18. id?t motorozta.
Motegi, 250: Q1 (az els? tíz)
|
|
1 M. Kallio KTM 1′52.053 18 I. Tóth APRILIA 1′55.485
|
Legutóbbi hozzászólások