EST. 2002

Motegi szombaton

Mattia Pasini az évad nyolcadik pole pozícióját szerezte meg szombaton hajnalban, a páradús és forró Motegi versenypályán. Szokásához híven kés?n dugja ki az orrát a boxból, körbeszaglász, aztán elkezdi hozni gyors fordulókat, különösebb meger?ltetés nélkül. Teheti: övé az egyik (vagy a) leggyorsabb motor a mez?nyben, meg hát Mattia sem éppen a visszafogottságáról híres; nem véletlen, hogy már meg is találta a számítását az olasz, és gyári motorra szerz?dött a 250-be. Tomoyoshi Koyama, a KTM arrafelé igencsak népszer? minipilótája a második a rajtrácson, ? el?zi meg a napi szabadedzésen második Talmácsi Gábort, aki újfent az els? vonalból rajtolhat el vasárnap. Hogy egy percre se nyugodhassunk meg, arról Hector Faubel gondoskodik: negyedik, így a nagy ellenfél mell?l l?het ki. Újabb csata készül?dik… a tét nem kicsi.

A tini Bradley Smith villant meg, és hozta a Hondát a második sor elejére, megverve Cortesét, Olivét és Peseket. Simone Corsi kiírta magát a játékból, legalábbis az id?mér?n, miután elesett az els? és egyetlen motorjával – tartalékgép híján pedig számára véget is ért a Q2, el?z? napi idejével a tizedik hely az övé. Izgalmakban b?velked? viadalra készülnek a 125-ösök a két nagy asparos ellenféllel az els? sorban (Gadeának szombaton sem sikerült jelent?sen javulnia), az összetett-harmadik Koyamával az elején, széls?séges körülmények között. Érdemes lesz korán kelni az él? közvetítésért.

Talmácsi motorjának els? futóm?vén még van javítani való, de bíznak abban,
hogy a holnapi bemelegít?n orvosolni tudják a fennálló problémát. A kisebb
és a nagyobb gumikat is kipróbálta Talma, de utóbbi vált be, így versenyen
is maradnak majd annál. ‘A motor nem rossz, elégedett vagyok a 3. hellyel. Az els? futóm?n még
állítanunk kell, mert nagyon összeül a féktávokon. Nem tudok agresszíven,
nagyobbakat fékezni a kanyarokban, mert elmegy a motor eleje. Jobb id?t
sikerült ugyan mennem az új karbon kerekekkel, de nincs akkora különbség,
mint amire számítottunk. Pasini nagyon gyors, de mögötte eléggé együtt
vagyunk, így kemény verseny várható, ahogy az lenni szokott’ – mondta Talmácsi a Q2 után.

Motegi, 125, Q2

1. APRILIA Mattia PASINI ITA 1’57.301
2. KTM Tomoyoshi KOYAMA JPN 1’57.892
3. APRILIA Gabor TALMACSI HUN 1’58.175
4. APRILIA Hector FAUBEL SPA 1’58.57
5. HONDA Bradley SMITH GBR 1’58.752
6. APRILIA Joan OLIVE SPA 1’58.958
7. DERBI Lukas PESEK CZE 1’58.981
8. APRILIA Simone CORSI ITA 1’59.001
9. APRILIA Raffaele DE ROSA ITA 1’59.073
10. APRILIA Sandro CORTESE GER 1’59.206
11. APRILIA Sergio GADEA SPA 1’59.259
12. HONDA Mike DI MEGLIO FRA 1’59.316
13. APRILIA Stefan BRADL GER 1’59.346
14. HONDA Esteve RABAT SPA 1’59.496
15. KTM Randy KRUMMENACHER SWI 1’59.615
16. APRILIA Lorenzo ZANETTI ITA 1’59.639
17. APRILIA Pol ESPARGARO SPA 1’59.686
18. APRILIA Andrea IANNONE ITA 1’59.704
19. DERBI Nicolas TEROL SPA 1’59.855
20. HONDA Alexis MASBOU FRA 2’00.364
21. APRILIA Roberto TAMBURINI ITA 2’00.570
22. APRILIA Pablo NIETO SPA 212.4 22 2’00.802
23. APRILIA Dominique AEGERTER SWI 2’00.935
24. KTM Stevie BONSEY USA 2’01.430
25. APRILIA Simone GROTZKYJ ITA 2’01.457
26. DERBI Robert MURESAN ROU 2’01.587
27. HONDA Danny WEBB GBR 2’01.786
28. HONDA Shouya TOMIZAWA JPN 2’01.947
29. HONDA Iori NAMIHIRA JPN 2’01.966
30. HONDA Kazuma WATANABE JPN 207.3 30 2’01.978
31. HONDA Dino LOMBARDI ITA 2’02.056
32. APRILIA Federico SANDI ITA 205.1 32 2’02.096
33. HONDA Yuuchi YANAGISAWA JPN 2’02.127
34. YAMAHA Nayuta MIZUNO JPN 2’03.964

Id?n túl

APRILIA Stefano BIANCO ITA
DERBI Michael RANSEDER AUT

Három michelines pilóta az els? sorban! A kis Dani Pedrosa, a pénteki szabadedzések után éles id?mér?n is hozta a formáját, majd’ négy tizedet adva a második helyezett Valentino Rossinak, 711 ezredet mérve a csapattárs Nicky Haydenre. Nem is rossz, miközben a világsorozat döntéshozói éppen az egygumis rendszer bevezetésén törik a fejüket, vagy legalábbis er?sen napirenden van a téma: mikor üssön a Michelin egy nagyot a Bridgestone-on, ha nem most, Japánban. Tiszta ?rület. Rendben, még csak az edzéseken vagyunk túl, a java még hátravan. Mellesleg a franciák versenyabroncsai is remekül teljesítettek eddig Motegiben. A második sorba szorult Randy De Puniet, és ott tanyázik majd Toni Elias és Anthony West. Elmondható, hogy ha pénteken még viszonylag nyugodtak voltak a pilóták – mondjuk Casey Stonert kivéve, aki dühösen gesztikulált az ?t feltartó Checának – , addig a szombati turnust meglehet?sen zaklatottan kezdte a mez?ny: az els? hét percben négyen is meglátogatták a bukóteret, név szerint De Puniet, Rossi, Edwards és Stoner… igen, az a Stoner, akit?l a fiesztát várnák a Ducati-szurkolók, de mindössze a kilencedik id?t motorozza. Egy kicsit ideges, egy kicsit vágyja a magányt, de nincs ezzel semmi baj: egy karnyújtásnyira van a vb-címt?l, érthet? ez a lélekállapot.

Ezzel együtt is képtelenség megjósolni, mi lesz a versenyen. Nagyon sok múlik Stoner rajtján. Egy Honda bizonyosan lesz a dobogón, ha nem, az blama. Rossi célkit?zése elrontani az ausztrál éllovas ünnepét. Aztán: hogyan bírják a gumik a versenytávot a b?dületes páratartalom és közel hatvan fokos aszfalth?mérséklet mellett? Sok múlik a választáson.

S?t, hogyan bírják a motorok? Jópár er?s kigyorsítási pont van a pályán, szinte álló helyzetb?l kell gyorsulni, a h?ség pedig nemcsak a gumikat, de a teljesítményt is eszi. Valentino alatt tegnap elfüstölt egy Yamaha-blokk, ma els? soros. Kiszámíthatatlan a királykategória. A 2004-es MotoGP motorok a háromszáztíz kilométeres óránkénti sebességet is hozták Motegiben, a mostani 800-asok kett?kilencven körül (sem) mennek, Capirossi ezressel tartott körrekordja mégis csak egy hajszál híján nem d?lt még meg. Egy biztos: ez sem lesz egy egyszer? menet.

Motegi, MotoGP: a rajtrács összetétele

1. HONDA Dani PEDROSA SPA 1’45.864
2. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 1’46.255
3. HONDA Nicky HAYDEN USA 1’46.575
4. KAWASAKI Randy DE PUNIET FRA 1’46.643
5. HONDA Toni ELIAS SPA 1’46.804
6. KAWASAKI Anthony WEST AUS 1’46.912
7. YAMAHA Colin EDWARDS USA 1’46.997
8. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 1’47.047
9. DUCATI Casey STONER AUS 1’47.121
10. HONDA Marco MELANDRI ITA 1’47.136
11. SUZUKI John HOPKINS USA 1’47.163
12. HONDA Shinya NAKANO JPN 1’47.295
13. SUZUKI Kousuke AKIYOSHI JPN 1’47.316
14. HONDA Carlos CHECA SPA 1’47.334
15. DUCATI Alex BARROS BRA 1’47.367
16. YAMAHA Makoto TAMADA JPN 1’47.714
17. SUZUKI Chris VERMEULEN AUS 1’47.914
18. YAMAHA Sylvain GUINTOLI FRA 1’48.085
19. KAWASAKI Akira YANAGAWA JPN 1’48.569
20. DUCATI Shinichi ITO JPN 1’49.548
21. KR212V Kurtis ROBERTS USA 1’50.035

A tavalyi évad újonca, Shuei Aoyama szerezte meg az els? rajtkockát a hondások nagy-nagy örömére és megelégedésére. Pedig az els? nap történései alapján az t?nt valószín?bbnek, hogy a fivér Hiroshi végez el?rébb a KTM-mel: ehelyett a narancsosok a második sorba szorultak vissza Kallio pénteki provizor pole-ja után.

Második Dovizioso, vagyis két Honda indul az élr?l. Lorenzo a harmadik helyr?l rajtol és minden esélye megvan arra, hogy ellen?rzése alatt tartsa a versenyt és a világbajnokságot. Hector Barbera folytatja remeklését, most az els? sorba repítette a Tóth csapat Apriliáját. A hetedik-nyolcadik helyen is két Honda végez Simon és Takahashi révén, visszaesnek ugyanakkor az apriliás élharcosok – Lüthi a kilencedik, De Angelis a tizedik, Bautista a tizenharmadik helyre. Tóth Imre a Q1 18. pozíciója után 24. Motegiben szombaton.

Motegi, 250: Q2

1. HONDA Shuhei AOYAMA JPN 1’51.327
2. HONDA Andrea DOVIZIOSO ITA 1’51.466
3. APRILIA Jorge LORENZO SPA 1’51.765
4. APRILIA Hector BARBERA SPA 1’51.828
5. KTM Hiroshi AOYAMA JPN 1’52.169
6. KTM Mika KALLIO FIN 1’52.232
7. HONDA Julian SIMON SPA 1’52.261
8. HONDA Yuki TAKAHASHI JPN 1’52.328
9. APRILIA Thomas LUTHI SWI 1’52.441
10. APRILIA Alex DE ANGELIS RSM 1’52.779
11. GILERA Marco SIMONCELLI ITA 1’52.887
12. GILERA Roberto LOCATELLI ITA 1’52.973
13. APRILIA Alvaro BAUTISTA SPA 1’53.160
14. HONDA Ratthapark WILAIROT THA 1’54.321
15. APRILIA Fabrizio LAI ITA 1’54.418
16. YAMAHA Youichi UI JPN 1’54.779
17. APRILIA Alex BALDOLINI ITA 1’54.914
18. HONDA Takumi TAKAHASHI JPN 1’55.026
19. APRILIA Karel ABRAHAM CZE 1’55.032
20. APRILIA Dirk HEIDOLF GER 1’55.182
21. HONDA Eugene LAVERTY IRL 1’55.352
22. APRILIA Aleix ESPARGARO SPA 1’55.451
23. APRILIA Efren VAZQUEZ SPA 1’55.690
24. APRILIA Imre TOTH HUN 1’55.971
25. APRILIA Jules CLUZEL FRA 1’56.179
26. YAMAHA Yuki HAMAMOTO JPN 1’56.692
27. APRILIA Dan LINFOOT GBR 1’56.705
28. YAMAHA Seijin OIKAWA JPN 1’57.456

ugrás fel