EST. 2002

Motegi, szombaton: Derült égb?l Lorenzo

MotoGP

A tegnapi tizenikszedik helyen való maszatolása után teljesen elfeledkeztünk a Jorge fiúról, és alapvet?en jogtalanul kiejtettük a szerkeszt?ségi tipplistánkról, amit a mai kvalifikációra írtunk össze. Meg vagyunk cáfolva, Lorenzo igenis képes megújulni. Egy átlagember már réges-rég leszázalékoltatta volna magát a spanyol idei buktáinak a felét?l, ? meg a történtek után pályacsúcsot megy, és ez nem semmi. Még ha a versenyszimulációi nem is adnak okot arra, hogy holnap gy?zelmi esélyesként emlegessük (vagy már megint rossz célon tartjuk a puskát?), a ma bevitt tus megdöfte a többieket, de Pedrosát bizonyára. Hiszen Dani csak a második sorból rajtolhat, és közszájon forog egy pletyka, miszerint Lorenzo úr le szeretné taszajtani az év végi összesítésben Pedrosa urat a dobogóról. Az esély egyel?re nem csak matematikai, majd meglátjuk, lesz-e közeledés, és ha igen, akkor milyen ütem?.

A Casey srác P1-ét, elmondása alapján, szabotálják a helyi er?k. A gerilla akció csapatf?nöke egy dagadtra n?tt bogár, mely a repül?kör megkezdésekor épp az ? motorja elé sodródott a pálya légterébe, majd a bukósisak plexijén szétrobbanva, azt testnedveinek nagy részével bepiszkítva rontotta az ausztrál kilátását. Pech, Casey is ezt szajkózza már lassan hetek óta, de egyszer minden sorozat megszakad, és abban bízik, hogy az ? jelenlegi sorozata holnap fog. Valentino Rossiról különösebben nem beszélnénk, a 2008-as MotoGP világbajnoki címe kategóriában a Dottort tippelve, a jelenleg feltett pénznek 1,01-szeresét fizetné vissza a legnagyobb internetes fogadóiroda, ezért sejtjük, hogy majd holnap úgyis beszélnünk kell róla részletesebben. A második soros rajt miatt egyébként világos, hogy csalódott, ennyit elárulunk. Meglátjuk majd persze azt is, hogy mire megy majd a Michelin a Bridgestone ellen vasárnap. Motegi nem preferálja egyik márkát sem, mondjuk úgy, ha lesz is különbség, nem lesz meghatározó. Ez lehet rossz is, meg nem rossz is, néz?pont kérdése; persze, ha és amennyiben itt jól megy az M, akkor a kvalifikációs eredményeket súlyozni kell az M szuperegykörös faktorral, mely egyel?re sokkal er?sebb érték, mint B-é. A többi Ducatit használónál megint nemstimmelés van, nem is alap fokon, ami a tegnapi nap után furcsa. Rejtély ez a Desmosedici, nem csak nekünk, a pilótáinak is.

MotoGP, id?mér? id?eredményei

1. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team (M) 1: 45.543
2. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1: 45.831
3. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1: 45.971
4. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (B) 1: 46.060
5. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (B) 1: 46.303
6. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1: 46.450
7. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha (M) 1: 46.496
8. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP (M) 1: 46.554
9. Shinya Nakano JPN San Carlo Honda Gresini (B) 1: 46.616
10. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha (M) 1: 46.863
11. John Hopkins USA Kawasaki Racing Team (B) 1: 46.888
12. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1: 46.904
13. Andrea Dovizioso ITA JiR Team Scot MotoGP (M) 1: 46.907
14. Toni Elias SPA Alice Team (B) 1: 46.958
15. Sylvain Guintoli FRA Alice Team (B) 1: 47.400
16. Marco Melandri ITA Ducati Marlboro Team (B) 1: 47.475
17. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 1: 47.669
18. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini (B) 1: 47.680
19. Kousuke Akiyoshi JPN Rizla Suzuki MotoGP (B) 1: 48.671

125

Bár magabiztosan vezeti az összetettet, pólt most csinált el?ször életében Mike di Meglio, mondhatjuk azt, hogy talán a legjobbkor: amikor az ellenfelek az utolsó támadásra készülnének. Persze di Meglio P1-ét?l teljesen függetlenül az egyetlen reális esélyes, Simone Corsi csupán a tizenötödik helyet kvalifikálta magának; bár valószín?, hogy holnap ennél el?rébb fog végezni, ez a hétvégéje harmatgyenge eleddig, és lassan nem el?re, hanem hátra kell tekintenie. Ahol jön majd például Talmácsi Gábor, az ötödik helyr?l.

Persze sajnos Gábornak is szét kell néznie maga körül: üldöz?i mindannyian épp el?tte vannak, és mindez egyben azt is jelenti, hogy bizony legalább 4-en benyújtották a kérvényt a végelszámolásbeli dobogó alsó két fokáért. Nehéz lesz, mindegyik?jüknek. „Nagyon boldog és elégedett vagyok az 5. hellyel. A szabadedzést követ?en
bizony felmerült annak lehet?sége, hogy nincs értelme tovább szenvedni, ki
kell hagyjam a vasárnapi versenyt, de szerencsére egy másfajta kezelést
kaptam a kezemre, amivel sokkal jobb lett, így másként látom a holnapi
indulásomat is. Biztosan ott leszek. Nem tudom, hogy milyen formában tudok
majd motorozni, hiszen vannak még fájdalmaim és nem elég er?s a kezem, f?leg
féktávokon, de a motorom kit?n?en m?ködött. Nagyon gyors volt és a
kanyarokban is nagyon jól viselkedett. A kezem miatt egészen másképpen kell
majd motoroznom, nem tudom mennyire fogok elfáradni a végére, de kiadom
magamból a maximumot és meglátjuk, hogy ez mire lesz elég.” – mondta Gábor.

125, QP2

1. M. DI MEGLIO FRA Ajo Motorsport 1’58.678
2. S. BRADL GER Grizzly Gas Kiefer Racing + 0.381
3. N. TEROL SPA Jack & Jones WRB + 0.426
4. S. CORTESE GER Emmi – Caffe Latte + 0.454
5. G. TALMACSI HUN Bancaja Aspar Team + 0.501
6. S. REDDING GBR Blusens Aprilia Junior + 0.673
7. D. AEGERTER SWI Ajo Motorsport + 0.785
8. P. ESPARGARO SPA Belson Derbi + 0.884
9. A. IANNONE ITA I.C. Team + 0.887
10. S. GADEA SPA Bancaja Aspar Team + 1.017
11. T. KOYAMA JPN ISPA KTM Aran + 1.061
12. J. OLIVE SPA Belson Derbi + 1.078
13. M. MARQUEZ SPA Repsol KTM 125cc + 1.105
14. B. SMITH GBR Polaris World + 1.106
15. S. CORSI ITA Jack & Jones WRB + 1.241
16. E. VAZQUEZ SPA Blusens Aprilia Junior + 1.278
17. S. BONSEY USA Degraaf Grand Prix + 1.434
18. D. WEBB GBR Degraaf Grand Prix + 1.447
19. R. DE ROSA ITA Onde 2000 KTM + 1.726
20. T. NAKAGAMI JPN I.C. Team + 1.756
21. E. RABAT SPA Repsol KTM 125cc + 2.443
22. A. MASBOU FRA Loncin Racing + 2.569
23. L. ZANETTI ITA ISPA KTM Aran + 2.601
24. M. RANSEDER AUT I.C. Team + 2.717
25. R. LASSER GER Grizzly Gas Kiefer Racing + 2.780
26. I. NAMIHIRA JPN Honda Suzuka Racing + 3.266
27. H. IWATA JPN DYDO Miu Racing + 3.268
28. P. NIETO SPA Onde 2000 KTM + 3.322
29. A. MARTIN SPA Bancaja Aspar Team + 3.391
30. M. RAVAIOLI ITA Matteoni Racing + 3.470
31. J. FOLGER GER Red Bull KTM 125 + 3.592
32. Y. YANAGISAWA JPN 18 Garage Racing + 3.810
33. R. MURESAN ROU Grizzly Gas Kiefer Racing + 3.978
34. K. WATANABE JPN Team Plus One + 4.030
35. H. ONO JPN Battle Factory + 4.155
36. J. CLUZEL FRA Loncin Racing + 4.380
37. C. CARRILLO FRA FFM Honda GP 125 + 4.748
38. H. VAN DEN BERG NED Degraaf Grand Prix + 4.816
39. B. CHESAUX SWI WTR San Marino Team + 5.413

250

Sajnálatos dolog, de Hector Barbera bizony igen nagyot bukott a ma délel?tti szabadedzésen, mely következtében két csigolyája is, a 11-es illetve a 12-es is eltörtek. A beszedett sérülésekkel Hector még jó pár kört leszurkolt, és csak a részletesebb kivizsgálások derítettek fényt arra, hogy a spanyol szervezete mivel „fizetett” az esésért. Több mint valószín?, hogy Barbera így már nem állhat rajthoz a szezon hátralev? részében, így nyilvánvalóan holnap sem. Jobbulást kíván neki gyakorlatilag mindenki, [MI] is természetesen. Jobbulást!

Bár Simoncelli nyilván nem így szerette volna, de így eggyel kevesebb kemény ellenfele lesz a holnapi nap során. Bár Aoyama rajta volt, hogy az egyes kockából indulhasson a hazai pályán, a 2 tizedes hátrány, vagy Marco részér?l el?ny, valószín?leg nem csak a szerencsének köszönhet?. A Motegiben eddig uralkodó KTM-ek mellé most felsorakoztak az Apriliák is, mi pedig szegény Takahashit sajnáljuk, aki szintén az övéi el?tt nem nagyon tud villantani – úgy látszik, a Honda nem sorakozott fel, vagy eltévedt. Kallio összekapta magát, ha ilyen sorrendben érnének be holnap, már azzal is kiegyezne. Simoncellit elkapni már nem fogja, legalábbis ha reálisan nézzük a dolgokat, f?leg azzal a nem mellékes információval kiszínezve a tényeket, hogy Marco számára megsz?nt a Barbera-féle rizikó, ami párszor kibabrált vele.

250, QP2

1. M. SIMONCELLI ITA Metis Gilera 1’51.473
2. H. AOYAMA JPN Red Bull KTM 250 + 0.246
3. A. DEBON SPA Lotus Aprilia + 0.285
4. M. KALLIO FIN Red Bull KTM 250 + 0.292
5. A. BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team + 0.348
6. H. FAUBEL SPA Mapfre Aspar Team + 0.500
7. J. SIMON SPA Repsol KTM 250cc + 0.560
8. Y. TAKAHASHI JPN JiR Team Scot 250 + 0.724
9. A. ESPARGARO SPA Lotus Aprilia + 0.755
10. R. LOCATELLI ITA Metis Gilera + 0.786
11. M. PASINI ITA Polaris World + 0.991
12. L. PESEK CZE Auto Kelly – CP + 1.657
13. S. TOMIZAWA JPN Project U FRS + 1.816
14. R. WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG + 1.883
15. F. LAI ITA Campetella Racing + 2.023
16. T. TAKAHASHI JPN Burning Blood Racing Team + 2.187
17. A. BALDOLINI ITA Matteoni Racing + 2.803
18. S. GROTZKYJ ITA Campetella Racing + 3.215
19. D. PRADITA INA Yamaha Pertamina Indonesia + 3.542
20. M. HERNANDEZ SPA Blusens Aprilia + 4.202
21. D. ARCAS SPA Blusens Aprilia + 4.810
22. K. WATANABE JPN RT Morinokumasan-Satohjuku + 5.114
23. Y. ITO JPN Dog Fight Racing + 5.580
24. I. TOTH HUN Team Toth Aprilia + 5.642
25. T. ENDOH JPN Ser.Spruce/Pro-Tec + 5.978

ugrás fel