Már reggel óta nedvesedett a pálya, de a délel?tti szabadedzéseket még katonás rendben lezajlottak. Aztán, ahogy pár hete Katarban, most is tömbösítve adták ki a felh?k a béltartalmat – épp a pálya felett. Úgy tartják, még vízisíelni is lehetett volna a pályán, ha van vontató pálya. A szabályok értelmében a kombinált edzéseredményekb?l mozaikozzák össze a rajtrácsot, ami a ma délel?tti es?s körülmények miatt gyakorlatilag a tegnapi FP1 sorrendje.
MotoGP
Nyilván nem számítottak rá, hogy már tegnap is sietni kéne – aki tegnap a beállításokra, és nem a jó körid?re koncentrált, az belenyalt a fagyiba. Caseynek és Valénak szerencséje van ilyen szempontból, kettejük között presztízsharc van: a két évvel ezel?tti baráti csocsómeccs is egészen véletlenül vérre men? harcba torkollott. ?k már tegnap is meccseltek, igaz, csak virtuálisan az id?kkel, de a rohanás meghozta nekik az els? két rajtkockát: Rossi – Stoner sorrendben. Nem egész 6 századdal ment csupán jobbat a #46-os.
|
|
Autogramosztás, ajándékdobálás |
A harmadik helyr?l Lorenzo vághat neki a menésnek, hátránya már vastagabb, három tized; ?t Vermeulen követi még három tizeddel. Ötödik a mindig vidám Edwards, aki a ma reggeli es?s edzésen a tabella tetejéig jutott (egyébként ennek az edzésnek az els? öt helyezettje ugyanaz az öt, mint a tegnapié, a sorrend is ugyanaz, Colint kivéve).
|
|
Márkatársak, együtt szenvednek – és nem csak a hidegt?l |
Melandri megint összehalászott egy nyolcadik helyet a fapados Kawasakival, a gyári men?k ott vannak mögötte: Pedrosa a 11-ik, Hayden a 12-ik helyen. Daninak ezzel a szezonkezdettel lassan el is úszott a bajnokság.
|
|
Olyan, mint egy hazai amat?r futam lelátója… Nem. Ez rosszabb. |
Nem mellesleg visszaadták a hatvanperces edzésid?ket a kategóriának. Az utolsó tizenötperc elvétele, azaz a beállítások keresgélésére szánt 45 perc igencsak megnehezítette a csapatok munkáját. Jó dolog, mondták a vezet?k, hogy a költségcsökkentések miatt kevesebbet megyünk, így ritkábban kell szervizelni a motorokat. A megoldás, amit kitalált a Dorna, viszont nem jó: az id? sz?kössége miatt túl nagy nyomás nehezedett a szerel?kre. A csapatok végül kiharcolták, hogy adják vissza az utolsó negyedórát, viszont korlátozzák a megtehet? kilométerek számát. A döntést a japán hétvége kezdetével tették hivatalossá.
|
|
MotoGP rajtrács (pénteki id?eredmények), Motegi 2009. 1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1: 48.545 |
250
A tegnapi mért edzés alapján Talmácsi indul a hetedik pozícióból vág neki a távnak, míg a régi-új Simoncelli porig bombázta a mez?nyt. Aoyama a második, Bautista csak a harmadik, majd Pasini és Barbera, utóbbi már b?ven egy másodpercen kívül.
|
|
250 rajtrács (pénteki id?eredmények), Motegi 2009. 1. Marco Simoncelli ITA Metis Gilera Gilera 1:53.093 2. Aojama Hirosi JAP Scot Racing Team 250cc Honda 1:53.695 3. Álvaro Bautista ESP Mapfre Aspar Team Aprilia 1:53.836 4. Mattia Pasini ITA Team Toth Aprilia Aprilia 1:53.940 5. Héctor Barberá ESP Pepe World Team Aprilia 1:54.497 6. Rafaele de Rosa ITA Scot Racing Team 250cc Honda 1:54.584 7. Talmácsi Gábor HUN Balatonring Team Aprilia 1:54.594 8. Mike di Meglio FRA Mapfre Aspar Team Aprilia 1:54.595 9. Roberto Locatelli ITA Metis Gilera Gilera 1:54.757 10. Alex Debon ESP Aeropuerto-Castello-Blusens Aprilia 1:55.103 …20. Tóth Imre HUN Team Toth Aprilia Aprilia 1:58.727 |
125
Folytatódik az Iannone – Simon vetélked?: a francia és a spanyol megint kiemelkedik a mez?nyb?l, harmadiknak még Bradl is becsatlakozhat a vezet? bolyba. Bradley Smith egyel?re nem váltja be a hozzá f?zött reményeket, csupán a hetedik, majd’ egy szekundumos hátránnyal.
|
|
125 rajtrács (pénteki id?eredmények), Motegi 2009.
|
Legutóbbi hozzászólások