A Moto2 el?zetes nevezési listájában egyel?re hiába keressük Tóth Imre és Németh Balázs csapatát, azaz a Team TOTH-ot és a Balatonring Teamet. De megijedni nem kell, a nevezések még a leghivatalosabban nézve sem véglegesek, decemberig, a már valóban végleges listára pedig még mindkét csapat ráférhet.
Jelen pillanatban egyedül Talmácsi Moto2-es ülése t?nik biztosnak a Speedup Aprilia Team által indított csapatban, két másik magyarunk, Imi és Balázs jöv?je, csapataik hivatalos álláspontja szerint még alakulóban. „Folyt. mindenképpen köv.!” – lényegében ennyivel er?sködik a Balaronring Team magyar fele, a Team Tóth pedig inkább realisztikusan szemlél a távoli és egyel?re még nagyon is s?r? ködbe burkolózó jöv?be.
Részlet a Team Tóth legfrissebb híreib?l: „Kis hazánk egyetlen MotoGP csapata sajnos nem fürödhet felh?tlenül az idei sikereiben, nem élvezheti aggodalom nélkül az összesített 5. helyezés méltán nagy elismerését, nem készülhet izgatottan a következ? szezonra, hiszen jöv?jük még bizonytalan.”
„Tóth Imre csapatf?nök foggal-körömmel harcol csapatának jogaiért, hiszen egyetlen célja, hogy az általa nyolc évvel ezel?tt megálmodott és megvalósított versenyistálló – ami eredményei alapján alanyi jogon kellene, hogy belépést szerezzen 2010-re – ott lehessen a következ? szezon Moto2-es kategóriájának rajtlistáján.”
„Tóth Úr szinte egész hétvégén tárgyalt, próbálva meggy?zni a döntésben illetékes vezet?séget arról, hogy a közte és az Aprilia között kialakult nézeteltérés és az ebb?l adódott kellemetlen estorili szituáció ne befolyásolja a döntésüket, hiszen a versenysorozatban eltöltött sikeres szezonoknak jócskán ellensúlyoznia kellene ezt a „mal?rt”. A döntés sajnos nem a mi kezünkben van, mi csak küzdeni tudunk a pozitív elbírálásért.”
Hogy ez pontosan mit jelent, lesz-e engedély, lesz-e motor, és, ami jelen id?pontban még végképp vehet? magánügynek, de attól még nagyon érdekes lenne tudni róla, hogy lesz-e csapat, lesz-e egyáltalán költségvetés? E kérdésekre az érintettek, azaz Tóthék tudnának csak válasz adni, ha akarnának, de amilyen faramuci jelenleg a piaci helyzet (gazdasági világválság van, emlékszünk még?), talán még ?k maguk sem látják biztosan a 2010-es hogyant.
Talmácsi Gábor, Imivel és Balázzsal ellentétben, elvileg az els? 2010-es rajtig még hátralév? néhány hónapig pont azt m?velheti, amire mindig is vágyott: motorversenyz? lehet, akinek az edzésen és a téli tesztelésen kívül maximum sisakjának új dizájnján kell törnie a fejét.
Bezzeg szegény Imrének és Iminek, a Team Toth pilléreinek, férfi gárdájának a ‘téli pihen?’ minden lesz, csak nem gyomorgörcsmentes. Ismét a Team Tóthtól idézünk: „Az egész hétvégén magas lázzal küzd? Tóth Imire is kihat ez az egész bizonytalanság, hiszen ez a csapat ugyanannyira az övé is, mint édesapjáé, amiben nemcsak versenyz?ként, hanem aktív csapatvezet?ként is tevékenykedik, már a kezdetek óta.’
Tóth Imi: „Nagyon megvisel ez az egész, leginkább azért, mert igazságtalannak érzem a döntnökök hozzáállását. Az els? években hasonló nehézségekbe ütköztünk, de tekintettel arra, hogy akkoriban kezd? csapatként még nem igazán volt eredményünk, nem ért minket meglepetésként a dolog. Ám az elmúlt három év eredményei alapján azt gondoltuk, nem kell aggódnunk, és a Team Toth-nak igenis ott a helye a mez?nyben, mint ahogy az els? listán rajta is voltunk! Aztán egyszer?en töröltek, pedig nem is teljes a létszám egyel?re. De Apuval harcolni fogunk, nem adjuk fel, hiszen az eredmények alapján a csapatnak ott a helye jöv?re! … Most a jöv?re összpontosítunk, remélem a Moto2 kategóriában, ahol sokkal kiegyenlítettebb lesz a mez?ny, végre bizonyíthatok!”
A dolog leegyszer?sítve tehát a következ?: az akarás és a „hogyan”, ha meg is van a Team TOTH részér?l, a nevezési engedély még nincs, pedig a rajtrácsra még férnének. Mire fel tehát ez a nagy ellenállás? Csak nem mélyebben gyökerezik a dolog, és a Dorna így akarja végleg kiirtani az Aprilia-közeli szálakat? Ezért nincs rajta a Balatonring Team sem a listán? Vagy csak simán a pénz áll a háttérben, és egyszer?en a magyar illet?ség? csapatok még nem fizették be a nevezési díjat? Nem hisszük, hogy mindössze ennyir?l szólna a történet…
A Balatonring Teamre visszatérve: a Team Aspar weboldalán olvasható hírek szerint az Aspar 2010-ben kett?vel kevesebb motort indít a kis géposztályokban: három helyett kett?t a 125-ben, a Moto2-ben pedig csak kett?t Aspar színek alatt, a Balatonring Teamet kifejezetten a ‘nem indul jöv?re’ rublikába teszi a kommüniké. De akkor kinek higyjünk? A Team Asparnak, akik kipipálták a Balatonring Teamet, vagy magának a csapatnak, akik még kötik az ebet a karóhoz és indulnának, bár kézzel fogható jelét ennek nem nagyon adják.
Összesen egyébként négy csapatot hiányolunk a 2010-es Moto2 listából, Tóthék és Balatonringéken kívül kett?t: a Roberts Racing és a Pramac Racing egyel?re ‘befagyasztották’ Moto2-projektjüket.
Talma és csapata eközben, mint minden megpróbáltatásuk során, most is bizakodnak: ‘Óriási dolog, hogy az Aprilia gyári versenyz?je leszek jöv?re, szinte el sem hiszem. – mondja Talmácsi – ‘Volt id?nk Stefanóval közösen összeállítani, hogy mire van szükségem ahhoz, hogy újra f?szerepl?je lehessek a motorsportnak, és úgy gondolom, hogy elértük mindezt. Egy új dolog vár, új kihívásokkal, amit már alig várok. Olyan emberekkel dolgozhatok újra együtt, akikkel korábban már szép eredményeket értünk el, jól ismerjük egymást. Már a valenciai verseny után elkezd?dik a munka és minden er?mmel azon leszek, hogy a legjobbak között legyek. Nem utolsó sorban szeretném megköszönni szponzoraimnak a támogatást, akik továbbra is hisznek bennem és segítenek.’
Természetesen drukkolunk mindenkinek, az összes MotoGP-érdekeltség? honfitársunknak, hogy sikerüljön a 2010-es szezont kiegyensúlyozottan és harcra készen várniuk, a fejleményekr?l pedig, mint mindig, [MI] majd beszámolunk. Hajrá magyarok!
Legutóbbi hozzászólások