2009 elején javában zajlott a találgatás, vajon kik, mely gyártók és kisebb-nagyobb vázmanufaktúrák fogják felvenni a 250-es Grand Prix kategóriát felváltó Moto2-ben a keszty?t. Februárban jött a hír: a Bimota is próbálkozna.
A rimini székhely? apró gyártó abban, ami a Moto2-höz kell – jó vázat és futóm?vet gyártani a lehet? legkevesebb pénzb?l – igen kiválóan ellubickol: már a kezdetek kezdete óta err?l szól teljes modellpalettájuk; sportos motorkerékpárokat alkotnak idegen blokkok köré. Mi ez, ha nem a Moto2?!
A fenti és lenti képeket az olasz média vetette az éterbe a Bimota szigorúan under construction Moto2-es versenymotorjáról. Ha nem rúgják fel a hagyományokat, a vas neve várhatóan Bimota HB4 lesz, hiszen eddig a napig három különböz? Honda blokkos Bimota létezett, ez lesz a negyedik.
Azonnal felt?nik, hogy a Bimota, mivel kicsik és szegények, az olcsó megoldást választották: a Moto2 eddigi nagy többsége által használt préselt és hegesztett alumínium helyett acélcsövekb?l, térhálós szerkezet?re álmodták meg a CBR-sornégynek otthont adó vázukat. Apropó, a hivatalos Moto2 blokkokat továbbra sem adja még ki a HRC, így jobb híján a Bimota is tuningolt 600RR er?forrásokat használ.
A Bimota Moto2-esének hivatalos bemutatója január 21-én várható, a Binetto versenypályán lezavart els? tesztelésr?l azonban ‘megszereztük’ a nem hivatalos mozgóképet, hála tubus. A csapatfelállásról és a lehetséges pilótákról még csönd van, de b? két hét múlva bizonyára ez is kiderül.
Tíz év kihagyás után tér vissza a Bimota a versenypályákra – ezért is kellett-, és ezért már megérte a Moto2 – de ami még ennél is fontosabb, hogy a fentiek hallatán és láttán kérdés pendül meg az utca motorosában: ‘Bimota HB4… Jól hangzik. Lesz utcaiban is?’ A BQR-rel, a Suterrel, vagy bármelyik másik Moto2-es vázgyártóval ellentétben ugyanis a Bimotának igenis sikerülhetne a versenyzésre kifejlesztett gépet utcaiként is felvenni a repertoárba.
Még az eszközök is adottak lennének ehhez (feltéve persze, hogy a Honda szívest örömest adja hozzá a blokkot), így az igazán fontos kérdés talán nem is az, hogy a Bimota készít-e HB4-et utcára, hanem hogy mikor.
Legutóbbi hozzászólások