EST. 2002

Moto Guzzi Bellagio

Hétf?n nagyszabású sajtókonferencia keretében mutatta be a Moto Guzzi legújabb, korszakalkotóként beharangozott modelljét, a Bellagiót. A helyszín frappánsan a Comói-tó azonos nev? városkája (Bellagio) volt, ahol mások mellett George Clooney is nyaralót vett, de ez más lapra tartozik. Az eseményen magától értet?d?en felvonult a Piaggio-vezérkar, élen Roberto Colaninnóval. ‘Egy motor, egy hely, egy stílus’ – így szól a szlogen az új kétkerek? mellé, ami egy custom kényelmével és egy csupasz agilitásával kecsegtet, utánozhatatlanul guzzis vezetési élményt ígérve.

Kéthengeres, 935,6 köbcentis, légh?téses, négyütem? V-blokk hajtja a Bellagiót, m?szaki paraméterei közt kutakodva kereken tízes kompressziót, 55 kW-os legnagyobb teljesítményt (7.200 percenkénti fordulaton) és 78 Nm-es forgatónyomatékot lelünk. A motor megfelel az Euro-3-as környezeti normának, miután a kipufogórendszer a krómozott csövekkel nemcsak tetszet?s, de tiszta is (háromutas katalizátor, lambda-szonda). Az etetésr?l Magneti Marelli vezérlés gondoskodik (két, 40 mm átmér?j? pillangószelep, Weber injektorok). A váltó hat sebességes, a kuplung száraz, kéttárcsás.

Egyértelm?en stílusteremt? szándékkal jön el? a Guzzi ezzel a járm?vel, ami a statikus képek alapján méltán viseli a Bellagio nevet. A felfüggesztések széles skálán állíthatóak, el?l a 45 mm szárátmér?j? Marzocchi teleszkópvilla (140 mm-es az els? kerék rugózása), hátul a rugóstag, amely progresszív csillapítású leng?karral dolgozik együtt (rugóút: 120 mm). A fékek a Brembo m?helyéb?l érkeztek: el?re 320 mm átmér?j?, inox-acélból készült dupla úszó tárcsa és -nyereg került, hátulra 282 mm-es szimpla, fix tárcsa, ugyancsak Brembo úszó nyereggel.

A Bellagio hossza b?ven két méter fölötti (2.270 mm), 1.570 mm-es a tengelytávja, 780 mm a nyereg magassága. 224 kilót nyom szárazon, a szép ív? tankba 19 liter üzemanyag (plusz négy liter tartalék) fér.

ugrás fel