A nemrégiben megrendezett GMG 2011 nev? eseményen, a Guzzi Világnapokon bemutatták a California 90 modellt, egy megemlékez? jelleg?, exkluzív vasat, mely a Moto Guzzi 90 éves gyártói tevékenységének illetve a California 40 éves fennállásának állít mementót. A motor talán a legismertebb olasz custom, és 1971-ben, pont négy évtizede jelent meg bel?le az els?. Egy V7-re alapuló, karosszék-kényelm? nyerget felvonultató kétkerek? nagy plexivel és szériában kínált oldaltáskákkal. Igen, ez az élet.
És ez a recept, amivel negyven éven át a színpadon lehet maradni, Európában – s?t, a nagy vízen túl is. Los Angeles Police Department, L.A.P.D., mond valamit? Egyebek mellett a kaliforniai jard használja, használta a motort, amely folyamatosan fejl?dött, követve az új korok szellemét, de mindvégig h?en az eredeti filozófiához. Folyvást emelkedett a lökettérfogat, 750-r?l 850-re (1973, T, majd 1975, T3 modell), majd 1000-re, pontosabban 948-ra (1981), kés?bb 1100-ra (1064 köb a valós adat, 1994 pedig az évszám). És igen, az 1100i igazi sikersztori lett, több, mint ötvenezer (50.000) példány hagyta el a gyártósorokat Mandello del Larióban és lelt gazdára valahol a világban.
Az új California 90 legkülönösebb ismertet?jegye a színe, melyet ‘Anniversario’ (jubileumi) névre kereszteltek, stílszer?en. Említést érdemel a logó, ezt a ’30-as években az els? Guzzikon alkalmazta a gyár. A blokk m?szaki alapvetései ’94 óta változatlanok, nagyszer? nyomatékáról és olasz mivolta ellenére legendás megbízhatóságáról híres. 90 mm a furat, 80 mm a löket (1.064 köbcenti), V 90-es, négyütem?, légh?téses egység, 73,4 LE-s legnagyobb teljesítménnyel 6.400 percenkénti fordulaton és 5.000-en prezentált 94 Nm-es nyomatékkal. A befecskendezés egy Weber Marelli IAW 40 mm-es pillangószelepekkel, el?nyei az alacsony károsanyag-kibocsátás és a fent leírt számok.
A futóm? stabilitást, nagy menetkomfortot ígér, el?re 45 mm szárátmér?j? Marzocchi teleszkóp került 140 mm-es rugóúttal, hátul az el?feszítésben ?llítható dupla rugóstag 104 mm-es rugóutat enged. El?re 320 mm átmér?j?, dupla úszó féktárcsa került, két négydugattyús Brembo nyereggel, hátulra 282 mm-es tárcsa kétdugattyús Brembóval. El?l 18-as, hátul 17-es felni, a gumik mérete 110/90 VB 18” ill. 140/70 VB 17”. A járm? tömege szárazon 251 kg.
Legutóbbi hozzászólások