EST. 2002

Moto Guzzi Griso

Lássátok. A Guzzi megmutatja, hogy képes hozzátenni valamit a modern
trendhez, képes ‘rosszcsont’ gépet alkotni úgy, hogy közben meghagyja
a jól bevált V 9o-es motort. Mert hisz a hagyomány az hagyomány.

Mindenesetre a Griso, el?re láthatóan meg fogja osztani a guzzisták
táborát, mint hajdan Mózes a Vörös-tengert. Lesznek, akik imádni fogják, és
lesznek a közömbösök. Akik talán nem éppen egy új Grisót vártak a mandellói
gyártól.

Le kell szögeznünk ugyanakkor, hogy az új Griso egyel?re még csak virtuálisan
létezik
és kizárólag az interneten lel publicitást. Így aztán kimeríti a
prototípus és a ‘concept bike’ fogalomkörét. Mindenféleképpen eredeti,
bár mintha némi lappangó speedtriple-ikus hatás érezhet? volna.

Kiindulási alap a nevezett V 9o-es motor a maga 992 ccm-jével, 1o2
LE
-jével (84oo fordulaton) és 9 kgm-es nyomatékával (78oo-on). A váz acél,
a szerkezeti megoldások pedig, mondhatni, klasszikusan mandellóiak. A Griso
azzal az igénnyel készül színre lépni, hogy karakterével odaférk?zzön a kategória
nagyjai közé. Ha ez az odaférk?zés a designon múlik, biztosan sikerül.
A 199 kg-os tömeghez társított teljesítményi adatok tükrében pedig nyilván a
vezetése is élvezetes lesz az egyel?re csak virtuáliában létez? Moto Guzzi Grisónak.

Aki azonban járt a Milánói shown az él?ben is megtekinthette.




ugrás fel