Guzzi-BMW meccs van kibontakozóban a túrafronton – mind az újjáéled? olasz, mind a kategóriában nagyúrnak számító bajor gyár mutatott be szép és új, hosszú utazásokra szánt motorkerékpárt a 63. alkalommal megrendezett milánói Motorszalonon. Ami a Moto Guzzi Norgét illeti, már régóta várták a márka szerelmesei, mióta a 2000-es Intermoton felt?nt egy GT-koncepció a gyártól, s aztán el is, mintha a köd nyelte volna el.
Nos, öt évnek kellett eltelnie, hogy piacra gurítsák saját túramotorjukat. A tradíció nem hiányzik Mandello del Larióban: a 2005-ös gép ugyanazt a nevet kapta meg, mint amit a Guzzi 1928-ban épített kétkerek?je, a Norge. A huszas évek végén eposzba ill? vállalkozásra szánta el magát pár motoros; a gyár mandellói telephelyér?l indulva elérni az Északi-sarkot.
A retrózásba nem különösen ragadt bele a Guzzi, amit bölcs dolog. A Norge modern, tetszet?s, lényegretör? vonalvezetés? motor. Nem átöltöztetett Breva, ráadásul a blokk sem ugyanaolyan benne. Az ‘1200’ név egy csöppet füllent, valójában 92×95 mm-es méretekkel 1.133 köbcenti a lökettérfogat. Ennek a beavatkozásnak, meg a vezérl? elektronika új be?llításának köszönhet?en a legnagyobb teljesítmény eléri a 90 lóer?t 7.500 percenkénti fordulaton, a nyomaték pedig a 95 Nm-t 6.800-on, ami egy túrázáshoz több mint elegend?. A tömeg szárazon 246 kg, a tengelytáv 1.495 mm. A kompakt méretekhez tank jókora tank jár: 27 literes.
A szériafelszereltség igen gazdag. ABS-szel (Brembo fékberendezés 320 mm-es tárcsákkal és négydugattyús féknyereggel), elektromosan állítható szélvéd?vel, Tom Tom m?holdas navigációs rendszerrel és az elmaradhatatlan táskákkal kínálják. Közelr?l vizsgálva, az illesztések tökéletesek rajta, az általános kivitelezés remek, a vonalak frappánsak.
MOTOR | |
Típus | kéthengeres V 90°, négyütem? |
H?tés | lég |
Lökettérfogat | 1.133 cc |
Furat és löket | 95 x 80 mm |
Sürítés | 9,6 : 1 |
Max. teljesítmény | 65 kW (90 LE) fölött @ 7.500 |
Max. nyomaték | 95 Nm fölött @ 6.800 |
Etetés |
Weber-Marelli elektronikus befecskendezés |
Indítás | elektromos |
Gyújtás |
elektronikus digitális |
Kipufogó |
inox acél, 2-1-be, katalizált, magasságban állíthatói |
Homologizáció |
Euro 3 |
ÁTTÉTEL | |
Váltó | 6 sebességes |
Sebességfokozatok | 1^ 17/38 = 1 : 2,235 |
2^ 20/34 = 1 : 1,700 | |
3^ 23/31 = 1 : 1,347 | |
4^ 26/29 = 1 : 1,115 | |
5^ 31/30 = 1 : 0,967 | |
6^ 29/25 = 1 : 0,862 | |
Végáttétel | Cardano Reattivo Compatto CA.R.C; 12/44 = 1 : 3,666 |
Kuplung | száraz |
FUTÓM? | |
Váz | Acél cs? |
Tengelytávolság | 1.495 mm |
El?futás | 120 mm |
Villaszög | 64,5° |
Els? felfüggesztés | hidraulikus teleszkópvilla , Ø 45 mm, |
Rugóút | 120 mm |
Hátsó felfüggesztés |
egykarú leng?villa, teljesen állítható |
Rugóút | 140 mm |
Els? fék | inox-acél dupla úszó tárcsa Ø 320 mm, négy dugattyús nyereg |
Hátsó fék | inox-acél rögzített tárcsa Ø 282 mm, kétdugyattyús nyereg |
Kerék | háromküll?s alumínium |
Els? | 3,50′ x 17′ |
Hátsó | 5,50′ x 17′ |
Els? gumiabroncs | 120/70 ZR17′ |
Hátsó gumiabroncs | 180/55 ZR17′ |
ELEKTROMOS RENDSZER | |
Feszültség | 12 V |
Akkumulátor | 12 V – 18 Ah |
Adapter | 12 V – 540 W |
MÉRETEK | |
Hossz | 2.195 mm |
Szélesség (kormánynál) | 870 mm |
Magasság (a m?szerpanelig) | 1.125 mm |
Nyeregmagasság | 800 mm |
Legkisebb távolság a talajtól | 185 mm |
Lábtartók magassága | 377 mm |
Száraz tömeg | 246 kg |
Tanktérfogat | 23 liter |
Tartalék | 4 liter |
Legutóbbi hozzászólások