EST. 2002

Moto Guzzi Norge

Guzzi-BMW meccs van kibontakozóban a túrafronton – mind az újjáéled? olasz, mind a kategóriában nagyúrnak számító bajor gyár mutatott be szép és új, hosszú utazásokra szánt motorkerékpárt a 63. alkalommal megrendezett milánói Motorszalonon. Ami a Moto Guzzi Norgét illeti, már régóta várták a márka szerelmesei, mióta a 2000-es Intermoton felt?nt egy GT-koncepció a gyártól, s aztán el is, mintha a köd nyelte volna el.

Nos, öt évnek kellett eltelnie, hogy piacra gurítsák saját túramotorjukat. A tradíció nem hiányzik Mandello del Larióban: a 2005-ös gép ugyanazt a nevet kapta meg, mint amit a Guzzi 1928-ban épített kétkerek?je, a Norge. A huszas évek végén eposzba ill? vállalkozásra szánta el magát pár motoros; a gyár mandellói telephelyér?l indulva elérni az Északi-sarkot.

A retrózásba nem különösen ragadt bele a Guzzi, amit bölcs dolog. A Norge modern, tetszet?s, lényegretör? vonalvezetés? motor. Nem átöltöztetett Breva, ráadásul a blokk sem ugyanaolyan benne. Az ‘1200’ név egy csöppet füllent, valójában 92×95 mm-es méretekkel 1.133 köbcenti a lökettérfogat. Ennek a beavatkozásnak, meg a vezérl? elektronika új be?llításának köszönhet?en a legnagyobb teljesítmény eléri a 90 lóer?t 7.500 percenkénti fordulaton, a nyomaték pedig a 95 Nm-t 6.800-on, ami egy túrázáshoz több mint elegend?. A tömeg szárazon 246 kg, a tengelytáv 1.495 mm. A kompakt méretekhez tank jókora tank jár: 27 literes.

A szériafelszereltség igen gazdag. ABS-szel (Brembo fékberendezés 320 mm-es tárcsákkal és négydugattyús féknyereggel), elektromosan állítható szélvéd?vel, Tom Tom m?holdas navigációs rendszerrel és az elmaradhatatlan táskákkal kínálják. Közelr?l vizsgálva, az illesztések tökéletesek rajta, az általános kivitelezés remek, a vonalak frappánsak.

MOTOR
Típus kéthengeres V 90°, négyütem?
H?tés lég
Lökettérfogat 1.133 cc
Furat és löket 95 x 80 mm
Sürítés 9,6 : 1
Max. teljesítmény 65 kW (90 LE) fölött @ 7.500
Max. nyomaték 95 Nm fölött @ 6.800
Etetés

Weber-Marelli elektronikus befecskendezés

Indítás elektromos
Gyújtás

elektronikus digitális

Kipufogó

inox acél, 2-1-be, katalizált, magasságban állíthatói

Homologizáció

Euro 3

ÁTTÉTEL
Váltó 6 sebességes
Sebességfokozatok 1^ 17/38 = 1 : 2,235
2^ 20/34 = 1 : 1,700
3^ 23/31 = 1 : 1,347
4^ 26/29 = 1 : 1,115
5^ 31/30 = 1 : 0,967
6^ 29/25 = 1 : 0,862
Végáttétel Cardano Reattivo Compatto CA.R.C; 12/44 = 1 : 3,666
Kuplung száraz

FUTÓM?
Váz Acél cs?
Tengelytávolság 1.495 mm
El?futás 120 mm
Villaszög 64,5°
Els? felfüggesztés hidraulikus teleszkópvilla , Ø 45 mm,
Rugóút 120 mm
Hátsó felfüggesztés

egykarú leng?villa, teljesen állítható

Rugóút 140 mm
Els? fék inox-acél dupla úszó tárcsa Ø 320 mm, négy dugattyús nyereg
Hátsó fék inox-acél rögzített tárcsa Ø 282 mm, kétdugyattyús nyereg
Kerék háromküll?s alumínium
Els? 3,50′ x 17′
Hátsó 5,50′ x 17′
Els? gumiabroncs 120/70 ZR17′
Hátsó gumiabroncs 180/55 ZR17′

ELEKTROMOS RENDSZER
Feszültség 12 V
Akkumulátor 12 V – 18 Ah
Adapter 12 V – 540 W

MÉRETEK
Hossz 2.195 mm
Szélesség (kormánynál) 870 mm
Magasság (a m?szerpanelig) 1.125 mm
Nyeregmagasság 800 mm
Legkisebb távolság a talajtól 185 mm
Lábtartók magassága 377 mm
Száraz tömeg 246 kg
Tanktérfogat 23 liter
Tartalék 4 liter

ugrás fel