EST. 2002

Moto Morini

Minden készen áll, hogy december els? napjaiban, a bolognai
Motor Show alkalmából teljes életnagyságban bemutatkozzon a Moto Morini legújabb
munkája, melyet egyel?re Naked 1200 néven emleget a nemzetközi sajtó, mivel
a nevét a beavatottakon kívül még senki sem tudja.

A prototípus m?szaki átadása végs? fázisában van, a modell jöv? májusban
kerül a piacra,
de olasz kollégáknak már jóval a hivatalos sajtóbemutató
el?tt megadatott a tesztelés lehet?sége.

A Morini jelet hagyott maga után a motorgyártás történetében, s?t még
ma is aktív részese a históriának. Egy igazi mítosz, ami sokáig úgy t?nt, elt?nik
és végleg bepókhálósodik az emlékek valamelyik fiókjában. A közelmúltban azonban
a Morini és a Berti családok ténykedésének hála, részvénytársaság formájában
megszületett az új Moto Morini
.

Az új, a premier napjáig anonim meztelen stílusában nem lehet semmiféle ‘revival’
hatást felfedezni: a motor konkrét és aktuális streetfighter, tartalmában
és vonalvezetésében pedig hamisítatlanul olasz
. A Marabese ceruzája nyomán
megszület? járm? valóban esszenciális, részleteinek kidolgozására pedig különösen
nagy figyelmet szenteltek (orr, tank, nyereg, farok). Nagy hatást kelt a két
nyereg alá helyezett kipufogó. A fordított, 50 mm-es villát a Marzocchi, a 320
mm-es, négy dugattyús fékberendezést a Brembo szállította.

Az 1,2 literes V 87 fokos, kéthengeres blokkot Franco Lambertini tervezte,
a keresztségben pedig a Bialbero CorsaCorta nevet kapta (az elnevezés egyértelm?
visszautalás a Morini versenymúltjának nyer? er?forrásaira). Az egység ‘közölt adatok szerint’ 140 LE-s legnagyobb teljesítményt (/8.000)
és 120 Nm-es forgatónyomatékot (/9.300) ad le. Szép és fontos számok, de nem
a környezet rovására: a motor a szigorú Euro-3 norma el?írásainak is megfelel.

A furat x löket méretei majdhogynem extrémek: 107×66 mm, az effektív henger?rtartalom
1.180 kcm
. A s?rítés aránya 11,8:1, a befecskendezés fojtószelepei pedig
54 mm-esek.

Ára, akárcsak a neve, egyel?re szigorúan titkos. A jól informáltak viszonylag
alacsony (12 ezer euró alatti) összegr?l beszélnek.

Találgatások helyett inkább várjunk: pár nap múlva minden
kiderül.

Kapcsolódó cikkeink
Készül a Moto Morini
ugrás fel