EST. 2002

Moto Morini Corsaro és 9 1/2

Moto Morini 9 1/2

Na és a meglepetés. A Corsaro 1200 mellett ugyanis, mondhatni váratlanul, felt?nt
egy másik ajánlat (vagy inkább perspektíva) is. Míg a Kalóz egy teljesen véglegesített
modell, ami kisvártatva szériagyártásra kerül, a 9 1/2 mint koncepció jelent
meg a színpadon
. A hetvenes évek sikermotorjának, a 3 1/2-nek mementót állító
‘kiállítási motorban’ egy új család ‘?satyját’ tisztelhetjük,
legalábbis ha a gyárnak hinni lehet (márpedig lehet). A finomításokat már most
is végzik a m?helyben, a járm? pedig 2005 végére gyártáskész állapotba kerülhet.
11.000 euró alatti áron tervezik értékesíteni.

A 9 1/2, akárcsak a Corsaro, csupasz. Kinézetre azonban sokkal kevésbé agresszív,
célközönsége pedig azokból verbuválódik, akik szeretik ugyan az er?s motorokat,
de a sportos vérvonallal szemben inkább a kényelmes, klasszikus beállításokat
kedvelik, és akár mindennapos használatra vásárolnak bringát.

Blokkja a Corsaro kéthengerese, de 998 kcm-re redukált henger?rtartalommal
(érdekesség, ezt nem a furat, hanem a löket csökkentésével érték el: így
107 x 55,5 mm). A rendelkezésre álló teljesítmény 105 LE (/9.000), ehhez 98
Nm-es nyomaték társul (/6.200).

A váz ugyanaz az acél cs?struktúra differenciált illesztésessel, mint
a Kalóz esetében. Ennek a megoldásnak nemcsak technikai, de komoly esztétikai
szerepe is van, hiszen ‘minden kilátszik’. Egy másik, a külcsínyben
is meghatározó elem a jókora, kúpos kipufogó (ebb?l csak egy van, szemben a
Corsaro két termináljával) a szintén nem kis méret? kétszemélyes nyereg bal
oldalán.

A 9 1/2 egyáltalán nem extrém motor: az elkövetkez? hónapokban elkészülhet
a végleges változat
, ami nem valószín?, hogy túl messze esne ett?l a most
bemutatott prototípustól. Vélhet?en felruházzák némi ‘személyes bájjal
és vonzer?vel’, aztán jöhet, aminek jönnie kell. A Moto Morini komoly er?ket
mozgósít, hogy állandó szerepl?je legyen a motoros piacnak.

ugrás fel