EST. 2002

Moto Morini Sport és Scrambler

Miközben a szakma még ott tart a Morinivel kapcsolatban, hogy milyen lesz az Eicmán elénk tárt Granpasso végleges változata, íme itt van két modell szinte a semmib?l – nem az ujjukkal malmoztak az olasz gyártó mérnökei a november óta eltelt id?szakban, az biztos. A padovai Bike Expo pedig tökéletes alkalomnak bizonyult a kéthengeres casalecchiói motorok új példányainak bemutatójára. Lényegében special bike-okat láthatott, aki jelen volt, amelyek azonban a tervek szerint megjelennek a Moto Morini kínálatában, azaz szériában készítik majd ?ket.

Egyértelm?en a retró, a vintázs, a múltidézés vágya hatja át a két újdonságot: küllös felnik, kétszín? fényezés a Sport modellen, 19-es kerekek az offroad-nosztalgiának is beill? Scrambleren. A technika persze mai: a két közönség elé állított darab e tekintetben teljes mértékben a Morini többi termékének színvonalán van.

A kiindulási alap, ami a vonalakat illeti, mindkét esetben a 9 ½. Futóm? terén is a jól bevált megoldásokkal operálnak: oldalra helyezett, cantilever séma szerint csillapító rugóstag egyesíti az alumínium leng?villát és a ferde acél vázszerkezetet. Hogy a kép teljes legyen, itt az 50 mm-es szárátmér?j? fordított teleszkóp el?re és a Brembo fékrendszer, 320 mm-es elüls? tárcsákkal.

De a motorblokk is a kilencésfélb?l érkezik: 1.187 köbcentiméter, 87°-os V2-es amir?l szó van. Teljesítményben 117 LE 8.500 percenkénti fordulaton és 6.700-on rendelkezésre álló 102 Nm nyomaték.

A két új motor közti alapvet? különbség (mert van) a futóm?ben keresend?: míg a Sport méretei gyakorlatilag megegyeznek a 9 ½-ével, addig a Scrambler tizenkilences els? kerekével inkább azt vetíti el?, milyen lesz a nagyon várt Granpasso váza ilyen, ‘nyitottabb’ paraméterekkel, 26°5’-os kormányfordulási szöggel és kerek 1.500 mm-es tengelytávval. Mindkét esetben 198 kg a közölt súly.

ugrás fel